Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-23, 04:46
  #1
Medlem
Exotiics avatar
Halloj,

Förstår att det säkert finns liknande trådar sen förr men sitter nog bara och nojar upp mig och vill bara höra lite lugnande ord.

Har druckit 2 flaskor vin och dragit i mig lite mindre än 0,5 kola. Hjärtat slår på rätt hårt och har lite ont i huvudet. Drog sista linan för typ 4 timmar sen

Behöver jag vara orolig
Citera
2023-04-23, 04:58
  #2
Medlem
Peqqors avatar
Du har druckit vin, jag hade också haft ont i huvudet. Drick vatten, minst en liter.

Det är bara ångest.

Försök sedan att distrahera tankarna. Dra ned ljuset på alla ljuskällor och slå på någonting lugnt, typ en podcast.
Citera
2023-04-23, 05:04
  #3
Medlem
Exotiics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peqqor
Du har druckit vin, jag hade också haft ont i huvudet. Drick vatten, minst en liter.

Det är bara ångest.

Försök sedan att distrahera tankarna. Dra ned ljuset på alla ljuskällor och slå på någonting lugnt, typ en podcast.

Tack för svar, misstänker också att jag har ångest bara. Men har så mycket obehagskänslor typ munnen pirrar o hjärtat slår väldigt hårt, så nojar upp mig
Citera
2023-04-23, 05:25
  #4
Medlem
Peqqors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic
Tack för svar, misstänker också att jag har ångest bara. Men har så mycket obehagskänslor typ munnen pirrar o hjärtat slår väldigt hårt, så nojar upp mig

Hade jag druckit två flaskor vin så hade jag också haft obehagskänslor.

Jag har själv fått riktig ångest efter att ha tryckt i mig större mängd vin (uttorkning är givet), huvudvärk är en självklarhet och ibland även jobbigare ångest. Ofta löser man det genom att hinka i sig större mängd vatten, blunda och titta i taket. Det mest korkade man kan göra är att titta på en skärm.

Även om du hade varit på akuten nu så hade de inte gjort någonting, du hade fått ligga på en brits och skämmas. Med lite tur kanske de kollade så du levde var 30:e min. Hade varit rökt oavsett så lika bra att vara lugn.

Sedan hade jag inte googlat symptom, för det är alltid dödligt enligt google. Och i framtiden ha åtminstone betablockerare redo om du nu inte hade benzo.
Citera
2023-04-23, 07:20
  #5
Avstängd
Lifestealers avatar
2 Flaskor vin? Hade det inte räckt med kolan? Tacka alkoholen för huvudvärken och följande ångest.
Citera
2023-04-23, 07:32
  #6
Medlem
Aaarghhhs avatar
Alkohol ock kokain tar ut varandra rusmässigt men lämnar kvar en obehaglig fyllsjuka.
Citera
2023-04-23, 07:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic
Tack för svar, misstänker också att jag har ångest bara. Men har så mycket obehagskänslor typ munnen pirrar o hjärtat slår väldigt hårt, så nojar upp mig

Du misstänker att du har ångest? Vettig slutsats då du fortsättningsvis beskriver symptom på just panikångest.

Du vet att man får ångest av droger va?

Är du någon som blir rädd och ringer ambulans så fort du får några helt ofarliga fysiska symptom så måste jag starkt avråda dig från droger då de inte bara troligtvis, utan garanterat kommer drabba dig.


Men för att vara lite hjälpsam, nej du behöver högst troligvis inte vara orolig då alkohol och ladd är en lika given kombo som köttbullar och lingonsylt men var beredd på att må dåligt ett tag.
Citera
2023-04-23, 08:36
  #8
Medlem
uh-huhs avatar
Magnesium tabletter får kroppen att slappna av
Vatten får kroppen att svalka ner kroppen.
Drick inte mer alkohol o ta mindre kola nästa gång.
Borde vara ute efter några få timmar sedan senaste intag.
Blåbär/nyponsoppa går lätt ner om man har dålig aptit och vila är viktigt
Citera
2023-04-23, 10:38
  #9
Avstängd
Sillsvins avatar
Som någon redan sagt är det bara dumt att blanda alkohol och kola. Eller åtminstone menlöst. Blanda med ångestdämpande istället nästa gång typ benzo, blir ett mycket bättre rus.
Citera
2023-04-23, 16:32
  #10
Medlem
Peqqors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Som någon redan sagt är det bara dumt att blanda alkohol och kola. Eller åtminstone menlöst. Blanda med ångestdämpande istället nästa gång typ benzo, blir ett mycket bättre rus.

Okej, så du vet inte vad du pratar om heller.

Alkohol + kola ger bättre rus än kola enbart.

Ge fan i att kackla om skit du inte har en aning om.
Citera
2023-04-23, 16:35
  #11
Avstängd
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peqqor
Okej, så du vet inte vad du pratar om heller.

Alkohol + kola ger bättre rus än kola enbart.

Ge fan i att kackla om skit du inte har en aning om.

Med tanke på dina andra svar i tråden känns det inte riktigt som att du är rätt person att yttra sig kring andras erfarenheter.
Citera
2023-04-23, 16:47
  #12
Medlem
Peqqors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Med tanke på dina andra svar i tråden känns det inte riktigt som att du är rätt person att yttra sig kring andras erfarenheter.

Du säger att TS ska blanda kola och benso din jävla clown.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback