Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-24, 03:47
  #1
Medlem
Hultabultans avatar
För bara ett halvår sedan fick man sina grejer oftast på runt 2 veckor, men ibland ner mot 10 dagar.

Men idag tar det oftast 3-4 veckor, och ibland ännu längre tid .

Vet någon vad förklaringen är till detta?
Har det kanske något med politik att göra?
Det verkar som varorna når Europa på samma tid som innan 1-1,5 vecka enligt spårningen, men sedan fördröjs med flera veckor inom EU innan de kommer hem i brevlådan.
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2023-04-24 kl. 04:03.
Citera
2023-04-24, 03:55
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Oftast beror det på vilket leveranssätt din säljare väljer. Många väljer ekonomi och kör på den långa vägen Då kan du ta lång tid. Jag har beställt ett paket från AliExpress från Kina till Filippinerna Det är ungefär fem timmars flyg. Min leveranstid är senast 1 juni. Innan både pandemin som gjorde att det tog längre tid. Fråga din leverantör varför kan vara väldigt bra Du kan ju chatta med din säljare.
Citera
2023-04-24, 04:07
  #3
Medlem
Systemkollaps avatar
Oväntad fördröjning pga för många slavar som hoppat ifrån höga byggnader, var ju beklagligt. Förhoppningsvis hinner de ersätta dessa inom kort så du kan få dina fidgetspinners.

Återigen, ber hemskt mycket om ursäkt för fördröjningen.

Ungefär så skulle jag tippa. Förstår inte ens varför du har så bråttom för.
Citera
2023-04-24, 07:52
  #4
Avstängd
Mestadels litet paket kom aldrig. Mestadels laddade säljaren upp falskt spårnings-id. Vänta 60 dagar om produkten inte har mottagits, öppna sedan tvist. Stäng inte när säljaren begär att avbryta tvist. Observera att du har tid 60 dagar + 15 dagar efter att ingen hjälper dig. AliExpress kundtjänst är värdelös. De har ingen rätt att göra någonting. De sitter bara för skojs skull med dig.

Jag kommer att skapa en lista över bra säljare och bedrägerisäljare som du bestämmer: från vem du kan beställa. Det är baserat på min erfarenhet. Snälla följ mig om du vill ha mer hjälp på AliExpress och Amazon Indien.
Citera
2023-04-24, 13:52
  #5
Medlem
Mike.Andersens avatar
Mina senaste beställningar har ofta tagit runt två veckor att leverera. Enligt försändelsenumret så har paketet skickats som brevexpress.

Enligt Cainiao så tar det 5 dygn från Kina till Liege i Belgien. Sedan 2 dygn till Sverige och 6 dygn innan försändelsen levereras.

Naturligtvis så finns det tillfällen när det har tagit betydligt längre tid, t.ex. vid storhelger eller en annan fraktväg.

Citera
2023-04-24, 14:03
  #6
Medlem
Vitman-33s avatar
Förmodligen har du uttryckt dig på ett nedlåtande sätt gällande den sittande Kinesiska regimen. Därav kommer din "sociala creditscore" minskas och du kommer att få en längre leveranstid som straff.
Citera
2023-04-24, 21:00
  #7
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Mina senaste beställningar har ofta tagit runt två veckor att leverera. Enligt försändelsenumret så har paketet skickats som brevexpress.

Enligt Cainiao så tar det 5 dygn från Kina till Liege i Belgien. Sedan 2 dygn till Sverige och 6 dygn innan försändelsen levereras.

Naturligtvis så finns det tillfällen när det har tagit betydligt längre tid, t.ex. vid storhelger eller en annan fraktväg.



Received by local delivery company 3 april
Sen står det
Parcel outbound from transit facility 3 april
PostNord har mottagit en beställning 4 april
Och sen har inte hänt ett skit...

Tidigare som kommit fram så hade det stått
5 april försändelsen har ankommit mottagarlandet osv...

Alla nuvarande tre paket har fastnat på samma ställe
Citera
2023-04-24, 21:21
  #8
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Received by local delivery company 3 april
Sen står det
Parcel outbound from transit facility 3 april
PostNord har mottagit en beställning 4 april
Och sen har inte hänt ett skit...

Tidigare som kommit fram så hade det stått
5 april försändelsen har ankommit mottagarlandet osv...

Alla nuvarande tre paket har fastnat på samma ställe

Jag har också något paket som tar tid. Det har snart gått tre veckor och paket har anlänt till Europa.

Normalt så åker försändelsen direkt vidare, men nu verkar den ha fastnat i en terminal.

Frustrerande i och med att det tog över två veckor att skicka försändelsen.
Citera
2023-04-26, 10:35
  #9
Medlem
Ska man välja cainiao eller aliexpress shipping?
Eller den som är vald default?
Citera
2023-04-26, 15:43
  #10
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Ska man välja cainiao eller aliexpress shipping?
Eller den som är vald default?

Billigast möjliga alternativ (gratis om det finns). Det är oftast ingen ide att betala extra i och med att kineserna ändå gärna skickar med billigast möjliga alternativ. Även om butiken skickar med express, så blir det ändå knappt någon tidsvinst på grund av PostNord.

Jag handlade två olika varor i en butik och valde "Aliexpress Premium Shipping" för $10 och "AliExpress Standard Shipping som brukar vara gratis. Varan med "Aliexpress Premium Shipping" skickades snabbare över atlanten, men anlände bara en dag tidigare hos mitt ombud.
Citera
2023-05-01, 20:18
  #11
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Received by local delivery company 3 april
Sen står det
Parcel outbound from transit facility 3 april
PostNord har mottagit en beställning 4 april
Och sen har inte hänt ett skit...

Tidigare som kommit fram så hade det stått
5 april försändelsen har ankommit mottagarlandet osv...

Alla nuvarande tre paket har fastnat på samma ställe

Paketet ovan kom till Sverige 30 april påstår de nu, senast ett liknande paket kom var det tre dagar emellan, nu är det 27 dagar, alltså tio gånger så lång tid som tidigare.
Citera
2023-05-02, 10:42
  #12
Medlem
Enydrions avatar
Tre av mina paket har nu ändrats hos PostNord till paket på väg...
Det fjärde beställdes mycket senare..

Så om några dagar får vi se om jag vågar beställa igen?

Det senaste jag beställde så gick det via Holland, inte Ungern och det har gått om det som jag beställde näst sist.paketet från Holland så står det Transport av försändelsen har påbörjats, på de andra står det ankommit mottagarlandet...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2023-05-02 kl. 10:53.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback