Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-25, 10:10
  #13
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Nutrilett. Dummaste jag hört.

Det som brukar hända då är att förbränningen stannar. Du behöver ex antal kalorier i viloläge bara för att hålla systemet igång. Från cellnivå och uppåt. Kroppen lägger då all näring på att hålla igång sitt basala energibehov. Och sparar det lagrade reservfettet så länge den kan. Först blir du överpigg pga stresshormoner. Tex kortisol. Sen blir du trött. Och du går ändå inte ner särskilt mycket i vikt. Om ens något.

Men visst. Till slut så går du ner i vikt. Men det är ett ohälsosamt och jobbigt sätt. Det kan slita på dina organ med.

Nej. Ät rätt. Se mitt första inlägg.

Verkligen inte, då en påse innehåller exakt 120 kcal kan du dosera exakt kalorimängd efter din kropp & knopp, metoden används vid viktoperationer när fetton ska få magsäcken uppskuren, men visst, den samlade kåren av gastrokirurger och dietister som har detta som heltidsjobb vet såklart mindre än ZugMaskin…

Metoden ska såklart användas i en övergångsperiod, du nollställer systemet och suget efter socker och tomma kolhydrater med detta, vilket gör det betydligt enklare att fasa in hälsosamma alternativ, samtidigt som motivationen är på topp med alla kilon som rasar…
Citera
2023-04-25, 10:27
  #14
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Verkligen inte, då en påse innehåller exakt 120 kcal kan du dosera exakt kalorimängd efter din kropp & knopp, metoden används vid viktoperationer när fetton ska få magsäcken uppskuren, men visst, den samlade kåren av gastrokirurger och dietister som har detta som heltidsjobb vet såklart mindre än ZugMaskin…

Metoden ska såklart användas i en övergångsperiod, du nollställer systemet och suget efter socker och tomma kolhydrater med detta, vilket gör det betydligt enklare att fasa in hälsosamma alternativ, samtidigt som motivationen är på topp med alla kilon som rasar…

Nu kommer en idiot så klart och påstår att förbränningen inte kan stanna upp och tjafsar om kalorier.

Håll käften. Läs till sjuksköterska eller undersköterska så vet du att det där är skitsnack.

Står i min lärobok. Förbränningen kan stanna upp eller minska. Kan ha flera orsaker.

Skit på dig och håll käften..
Citera
2023-04-25, 11:46
  #15
Medlem
Nochillss avatar
Ta och leta efter fat burning pills i välsorterade Hälsokostaffärer, alternativt online shoppar.
De ska innehålla: L-tyrosine, Green Tea, Green Coffee Extract, Ginger Root Extract, Black Pepper eller Capsicum extract.


Jag har tagit sådana preparat i flera års tid för att hålla ner sötsuget och kunna öka uthållningen på gymmet. Trots detta, så har jag fortfarande beständig bukfetma att brottas med så enkelt att gå ner i vikt är det inte!
Citera
2023-04-25, 12:13
  #16
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Nu kommer en idiot så klart och påstår att förbränningen inte kan stanna upp och tjafsar om kalorier.

Håll käften. Läs till sjuksköterska eller undersköterska så vet du att det där är skitsnack.

Står i min lärobok. Förbränningen kan stanna upp eller minska. Kan ha flera orsaker.

Skit på dig och håll käften..

Glömde, allsmäktige ZugMusKuk vet mer än kirurger och dietister som operan tjockisar på daglig basis, du är för fan sneknullad från stan, är du månne utrustad i Norrlands inland av 2 kusiner?
Citera
2023-04-25, 12:33
  #17
Medlem
Beatriceaurores avatar
Recept:
Ät i princip vad du vill. Men bara LITE! Små portioner helt enkelt.
Citera
2023-04-25, 16:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Det "mildaste" jag skulle kunna rekommendera jag själv använt för snabb viktnedgång och en hög metabolism är Oxandrolon också känt som Anavar.

Riktigt effektiv för just fettförbränning / viktnedgång. Några veckor på det kombinerat med rörliga aktiviteter + motion och du kommer se resultat snabbt garanterat.
Oxandrolon ser intressant ut. Men kan den permanent sabba den naturliga produktionen av testosteron?
Citera
2023-04-25, 16:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Annars tar du och spelar lite wild och drar tjack i tre månader.

Skulle inte säga att det är så jävla farligt. Bara du får i dig näring. Kalium tex får man hålla koll på. Mycket vatten.
Ja, tjack är trevligt ibland. Men jag har sömnproblem redan så tror inte det är något jag kan ta jämt.
Citera
2023-04-25, 16:55
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Enkelt.

Ät Max 1800-2000kalorier/dag.

Välj bort det värsta som socker och bröd.
Drick ö.h.t inga kalorier om det inte är proteindrink.

Fyll tallriken med 50% grönsaker, 25% protein och 25% kolhydrater.

Rör på dig innan frukost varje dag, så mkt du har tid/lust med.
Det gör inte så mkt om det är 15min eller 60, det viktiga är att det blir av och när vanan väl sitter så kommer det gå enkelt att öka om du vill.

Preparat behövs inte, även om det underlättar.

Om du kör preparat och går ner i raketfart utan att byta matvanor, så är sannolikheten väldigt hög för att du kommer gå upp till samma vikt som du tappar +10% till av din vikt.
Problemet är att jag står på mirtazapin och quetiapin som förhindrar viktnedgång rätt mycket tyvärr. Visst banta och träna går men tyvärr långsammare än vad det borde pga medicinerna. Därför letar jag efter något preparat som kan motverka dessa bieffekter från medicierna och höja metabolisen snabbt så jag kan gå ner i raketfart. Vet att det inte är så nyttigt men jag är rätt deseperat. Så beredd på att testa det mesta som inte ger permanenta skador.
Citera
2023-04-25, 17:20
  #21
Medlem
Epimaness avatar
Många i Hollywood går på Ozempic. Vet inte så noga om säkerhetsprofilen dock.
Citera
2023-04-25, 18:22
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Problemet är att jag står på mirtazapin och quetiapin som förhindrar viktnedgång rätt mycket tyvärr. Visst banta och träna går men tyvärr långsammare än vad det borde pga medicinerna. Därför letar jag efter något preparat som kan motverka dessa bieffekter från medicierna och höja metabolisen snabbt så jag kan gå ner i raketfart. Vet att det inte är så nyttigt men jag är rätt deseperat. Så beredd på att testa det mesta som inte ger permanenta skador.

Om du hittar ett preparat och går ner, tror du på allvar att det hjälper dig i längden?

Om du inte ser viktnedgången som något långvarigt så kommer du alltid tillbaka till samma utgångspunkt igen, alltid.
Citera
2023-04-26, 10:28
  #23
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Oxandrolon ser intressant ut. Men kan den permanent sabba den naturliga produktionen av testosteron?

Högst tveksamt på om det kan permanent sabotera ens egen testosteron produktion permanent, har själv aldrig haft problem med Oxandrolon och inte någon jag känner inom Gym världen så att säga har haft problem med just den överhuvudtaget.

Men absolut pushar du det överdrivet och går på väldigt höga doser i längre perioder så kan det säkert hända, men just för den är så populär är dom minimala biverkningarna den medför jämfört med andra steroider.
Citera
2023-04-26, 18:04
  #24
Medlem
goofers avatar
Det du söker är reductil el Sibutramin!

Finns i 10 eller 20mg på recept förr men togs bort på grund av biverkningar.

Otroligt effektivt då även en låg dos stänger av hungerkänslorna, du blir inte hungrig.
Det mest positiva var dock att all form av sötsug försvann.

Den värsta bieffekten för mig var problem ked utlösning/orgasm, utlysningen kunde komma innan orgasmen och ibland tvärtom.
Har något med dopamin att göra då inte bara hunger försvinner utan de flesta drifter försvinner.

Men som sagt väldigt effektivt och jag törs inte lova om att det är ofarligt, googla om det men jag, min morsa, mitt ex ja flera jag känner gick ner mycket på ganska kort tid helt utan hunger eller annat lidande, vi mådde alla bra.

Finns att köpa på aas brädorna.

Edit:
Det var det särklass bästa hjälpmedlet för att bekämpa fetma men det drogs in pga av en studie från Italien där några patienter fått depression och några blev suicida.

Visst det kontrollerar dopamin och serratonin, några fick svårare att sova, några fick något högre puls och blodtryck initialt men eftersom vikten rasade visade senare provet på en ansenlig förbättring av blodsockret, blodtrycket och pulsen.

Goofer rekommenderar och säger kör 2 månader!

Undvik dock alkohol. Har för mig att det inte blev bra när jag drack i kombination med reduce/sibutramin ,
__________________
Senast redigerad av goofer 2023-04-26 kl. 18:13.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback