Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-10-04, 11:32
  #85
Medlem
Kebabfarfars avatar
Dom höjer priset och tar bort UHD-sändningarna för sportevenemang. Nån som
vet om det kommer tillbaka? Innan övergången stod det att det skulle finnas 4k sändningar för vissa sportevenemang, men den infon är borttagen nu.
Värdelösa jävla tv4..
Citera
2023-10-04, 20:16
  #86
Medlem
Nu funkar cmore igen fuck tv4play
Citera
2023-10-05, 13:51
  #87
Medlem
Efter barar några veckor nu börjar jag glömma cmore. Tycker tv4 konceptet blir mer logiskt med en huvudkanal och sedan en mängd profil-kanaler döpta efter vad som sänds där mest. Jag saknar inte cmore alls. Sedan om tekniken strular är det ju trist, men det ordnar säkert upp sig. Nu är det kvar att skrota Telia champions leauge. In med skiten på tv4s platform också
Citera
2023-11-02, 17:45
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Dom höjer priset och tar bort UHD-sändningarna för sportevenemang. Nån som
vet om det kommer tillbaka? Innan övergången stod det att det skulle finnas 4k sändningar för vissa sportevenemang, men den infon är borttagen nu.
Värdelösa jävla tv4..
Vart har du hört att de ska ta bort UDH för det som de har det för?
I augusti från en artikel innan TV4 play tog över:
"TV4 Play Plus Sport Total (reklamfritt) kostar 549 kronor i månaden och innehåller ännu mer sport och möjligheten att streama i Ultra HD."
Edit: Kollade med TV4 nu, och det stöds inte i dagsläget i de sändningar som Cmore hade/har det i. Men att det är under utvärdering. Känns ju hål i huvudet att inte ta tillbaka det, och utöka liksom.
Samtidigt har man ju inget val nu om man vill fortsätta med motsvarande Cmore, eftersom det läggs ner snart och flyttas över även för oss som kör via Telia t.ex.
__________________
Senast redigerad av skottglugg1 2023-11-02 kl. 17:54.
Citera
2023-11-09, 11:04
  #89
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Testade du Kodi med Retrospect som togs upp tidigare? Kör själv med detta på min Android TV utan problem och är bättre än den vanliga appen eftersom reklamen inte visas men du behöver lägga in ditt konto för att kunna spela från TV4-play i retrospect.

En till lösning är att skaffa Android TV Box för några hundra som du kopplar in till HDMI istället för att skaffa nytt ...använde detta i många år till min förra TV som inte hade Android utan problem.
Här är en med Android 13 och bra prestanda https://www.banggood.com/4+32G-H96Ma...ElectronicsPri
Jag har också tittat på TVPlay via Retrospect på min Raspberry. Nu går det dock inte längre. Har fyllt i användarnamn och lösenord i Retrospect, men när jag försöker starta ett program på TV4Play kommer det upp en ruta där det står "Ange koden för Retrospect". Jag har ingen kod och jag vet inte vad det är för kod som menas heller. Är det någon som vet här och kan hjälpa?
Citera
2023-11-09, 13:18
  #90
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Jag har också tittat på TVPlay via Retrospect på min Raspberry. Nu går det dock inte längre. Har fyllt i användarnamn och lösenord i Retrospect, men när jag försöker starta ett program på TV4Play kommer det upp en ruta där det står "Ange koden för Retrospect". Jag har ingen kod och jag vet inte vad det är för kod som menas heller. Är det någon som vet här och kan hjälpa?
Det är bara att lägga in en kod / lösenord har jag för mig, du går in i inställningarna för Retrospect och under allmänt går du ner till huvudlösenord.
Jag kan kolla utan problem, såg nyss nyheter på TV4Play.

Tror att det stod om det hos github där skaparen av Retrospect ibland skriver på ett forum.
Citera
2023-11-12, 18:47
  #91
Medlem
Nån mer som inte ser vilket år filmerna är ifrån när man ska titta genom smart tv?
På dator/telefon ser man det när man går in på varje film dock. Eller har jag missat nåt?
Citera
2024-02-11, 21:37
  #92
Medlem
flippwrs avatar
Hade Cmore för Damtennis halkade vidare till tv4 play premium och nu har de sagt upp WTA touren! Direkt ändrar jag paket!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback