Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-26, 09:36
  #1
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Efter sommaren slås C More och TV4 Play ihop till en och samma plattform som fortsättningsvis kommer att heta TV4 Play. För TV4:s publik blir det mesta som vanligt och användarna hittar fortfarande TV4-favoriterna på TV4 Play utan kostnad. På den nya tjänsten blir samtidigt C Mores betalande användare i stället plus-användare på TV4 Play där det blir möjligt att streama samma innehåll som tidigare på C More - och mer.

På TV4 Play blir det också möjligt att välja att titta på innehåll med eller utan reklam.

- TV4 är hela Sveriges tv-kanal och alla kan fortfarande samlas framför Masked Singer Sverige på fredagar, utan kostnad. Samtidigt kommer C More-användare att känna igen C Mores utbud, men i en ny tjänst. På samma gång ger vi hela Sverige möjlighet att streama exempelvis sport, drama, underhållning och nyheter på TV4 Play. Det finns också möjlighet att titta på innehåll med eller utan reklam, säger Mathias Berg, vd TV4.

C Mores kunder får information längre fram om hur övergången till den nya tjänsten ser ut.
https://press.tv4.se/post/test-531

Tankar?
Citera
2023-04-26, 09:41
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Vem bryr sig är en tanke. Aldrig hajat vilka som använder C-more, verkar mest finnas skit.

Hoppas Seemore-användarna nu blir fistade med samma reklamintervaller på Tv4 som oss gratisanvändare.
Citera
2023-04-26, 10:34
  #3
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vem bryr sig är en tanke. Aldrig hajat vilka som använder C-more, verkar mest finnas skit.

Hoppas Seemore-användarna nu blir fistade med samma reklamintervaller på Tv4 som oss gratisanvändare.

Tycker CMore är en bra tjänst - inte minst p g a det svenska utbudet. Skulle tro dom nog ligger topp 3 i Sverige? Netflix och Viaplay överst.....
Citera
2023-04-26, 10:56
  #4
Medlem
kl4sseKocks avatar
Sen det blev cmore är allt bara en enda röra och spåra ur helt.
Citera
2023-04-26, 11:32
  #5
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har haft C More och Viaplay gratis några gånger och det är två streamingtjänster jag aldrig skulle betala pengar för, inte ens om det vore billiga tjänster men det är fråga om ockerpriser för så fattiga tjänster. TV4play har jag dock men den är sparsamt använd, har bara sett Polisens Biljakter och Co Segemyhr.

Jag misstänker att sammanslagningen kommer innebära prisökningar från alla håll och kanter, det finns endast en växel, mer vinst, mycket mer vinst, sparas in på allt och höja vinsterna.
Citera
2023-04-26, 12:06
  #6
Medlem
Gulsmurf2s avatar
More kändes som en satsning utan vilja. Alla andra gör det så vi gör det med. Tekniken var vedervärdig och anvämdarfokus var "köp sportpaketen" istället för vad de hade rent katalog mässigt.

Men denna trend att slå ihop saker stödjer jag. Jag har olika tjänster och det är irriterande att behöva bläddra mellan flera olika för att hitta vad man vill se.

Och hur ihopslagningen görs är också konstigt. Det är som med Discovery och HBO. Jag har HBO för att se högkvalitativa serier, ska jag nu betala mera för att de även erbjuder Wahlgrens värld går ju jag ut som förlorare i dealen. Tv4 kollar familjen på ibland men via Tele2 play då cmore är värdelös som app. Så vem som vinner här är svårt att veta då allt redan var underkänt.
Citera
2023-04-26, 12:26
  #7
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://press.tv4.se/post/test-531

Tankar?
Förhoppningsvis blir paket mera nischade och slimmade, samt bättre prissatta, jag har saknat möjligheten att kunna följa ett lag, eller betala för ett evenemang.

Exempel: NHL’s 100 000 000 grundmatcher är varken av intresse eller möjligt att följa, men att exempelvis kunna koppla upp sig på slutspelet, det vore något!
Ingen fotbollssupporter är heller intresserad av att få tillgång till alla matcher, normal funtade supportrar följer ett lag, här skulle dom kunna öka på antalet abonnenter om dom tänkte till lite.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vem bryr sig är en tanke. Aldrig hajat vilka som använder C-more, verkar mest finnas skit.

Hoppas Seemore-användarna nu blir fistade med samma reklamintervaller på Tv4 som oss gratisanvändare.

Bara de 90% av befolkningen som är sportintresserade har behållning av Cmore’s utbud, NHL, fotboll, motorsport osv
Citera

Moderatormeddelande

Postat av Generalknase 2023-04-26, 12:51
Moderator
Håll er till ämnet, i fortsättningen blir det varningar för trams och tjafs.
/Moderator
2023-04-26, 13:31
  #9
Avstängd
Bojannes avatar
fattar inte
är det sportutbudet då eller film o sånt?

tv4 play är ju gratis, man behöver bara konto
Citera
2023-04-26, 14:09
  #10
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vem bryr sig är en tanke. Aldrig hajat vilka som använder C-more, verkar mest finnas skit.

Hoppas Seemore-användarna nu blir fistade med samma reklamintervaller på Tv4 som oss gratisanvändare.
Varför? Vart kan du se SHL och Svenska cupen annars? Det är sporten man vill ha!
Citera
2023-04-26, 14:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojanne
fattar inte
är det sportutbudet då eller film o sånt?

tv4 play är ju gratis, man behöver bara konto

C More är väl som Tv 4 Play fast utan reklam OCH med C Mores serier och filmer.
Citera
2023-04-26, 14:13
  #12
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://press.tv4.se/post/test-531

Tankar?
C more kommer ju ursprungligen från Canal+ som de köpte upp av fransmannen. C more är ju mer finpaketet av TV4. Dock är det naturligt att slå ihop tjänsterna då C More är en sorglig historia för TV4. Sedan finns C More i fler länder än bara i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback