Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-05, 19:55
  #1
Medlem
I flera andra trådar har det diskuteras hur orättvist det är när en man gör ett könsbyte tävlar mot äkta kvinnor. På nåt vis blir det på samma sätt i det närmaste omöjligt för en kvinna som blir man att hävda sig i sport mot män samtidigt som det närmaste kan liknas med doping om de ska tävla mot kvinnor.
Jag tänker att en bra lösningen vore att det finns en egen klass för transpersoner. Jämför med handikappidrotten eller juniorklasser. Vad tror ni är det en bra idé?
Citera
2023-05-05, 20:08
  #2
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnafaan
I flera andra trådar har det diskuteras hur orättvist det är när en man gör ett könsbyte tävlar mot äkta kvinnor. På nåt vis blir det på samma sätt i det närmaste omöjligt för en kvinna som blir man att hävda sig i sport mot män samtidigt som det närmaste kan liknas med doping om de ska tävla mot kvinnor.
Jag tänker att en bra lösningen vore att det finns en egen klass för transpersoner. Jämför med handikappidrotten eller juniorklasser. Vad tror ni är det en bra idé?

Dom kan få vara med i paralympics där dom hör hemma.
Citera
2023-05-05, 20:13
  #3
Avstängd
Dyngbaggen2s avatar
Detta är diskriminerande så in i helvete, TS du är en riktig jävla osmaklig typ. För det första: Du är uppenbarligen IQ-befriad och vet inte hur man argumenterar. För det andra: Genom att tvinga transpersoner att tävla i en egen kategori så anser man ju att transpersonen varken är en man eller en kvinna. För det tredje: Dina argument har noll stöd i vetenskapen och du borde läsa på, tack för mig!
Citera
2023-05-05, 20:28
  #4
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Dom kan få vara med i paralympics där dom hör hemma.
Paralympics är för friskt.
Citera
2023-05-05, 20:34
  #5
Medlem
u.chesters avatar
Könsbytare ska givetvis inte tillåtas tävla alls i könsindelade sporter/idrotter.
Citera
2023-05-05, 21:21
  #6
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u.chester
Könsbytare ska givetvis inte tillåtas tävla alls i könsindelade sporter/idrotter.

Könsbytare ska alltid tävla i herrklassen.

Vet inte varför det är så jävla viktigt för man-trans-personer att få tävla i damklassen. Helt klart för att de ser en fördel. Fuskare är de jävlarna.
Citera
2023-05-05, 21:27
  #7
Avstängd
JerryReeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Detta är diskriminerande så in i helvete, TS du är en riktig jävla osmaklig typ. För det första: Du är uppenbarligen IQ-befriad och vet inte hur man argumenterar. För det andra: Genom att tvinga transpersoner att tävla i en egen kategori så anser man ju att transpersonen varken är en man eller en kvinna. För det tredje: Dina argument har noll stöd i vetenskapen och du borde läsa på, tack för mig!

Kränkt fikus här ser jag.
Citera
2023-05-05, 21:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnafaan
I flera andra trådar har det diskuteras hur orättvist det är när en man gör ett könsbyte tävlar mot äkta kvinnor. På nåt vis blir det på samma sätt i det närmaste omöjligt för en kvinna som blir man att hävda sig i sport mot män samtidigt som det närmaste kan liknas med doping om de ska tävla mot kvinnor.
Jag tänker att en bra lösningen vore att det finns en egen klass för transpersoner. Jämför med handikappidrotten eller juniorklasser. Vad tror ni är det en bra idé?

Kanske i de sporter som saknar en öppen klass.

enklast vore det om alla idrotter gjordes om (vissa är ju redan så man folk tänker inte på det, typ fotboll)

Öppen klass (vem som vill får delta)
Damer (enbart biologiskt födda och/eller med xx kromosoner)
handikap
Citera
2023-05-05, 21:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Detta är diskriminerande så in i helvete, TS du är en riktig jävla osmaklig typ. För det första: Du är uppenbarligen IQ-befriad och vet inte hur man argumenterar. För det andra: Genom att tvinga transpersoner att tävla i en egen kategori så anser man ju att transpersonen varken är en man eller en kvinna. För det tredje: Dina argument har noll stöd i vetenskapen och du borde läsa på, tack för mig!

Det är mer diskriminerande att det springer runt en massa människor som öppet sysslar med könsappropriering.

Ger vi inte transor en egen klass så kommer ingen biologisk kvinna vara bäst i någon sport någonsin igen. Det var inte länge sedan världsrekordet i damernas bänkpress krossades av ett muskelberg som anmälde sig till tävlingen som kvinna.

Nyligen vann även en transa 1500 meter löpning, han(?) gick i mål 1 minut före nummer två. Är det rimligt?
Citera
2023-05-05, 21:57
  #10
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Egentligen är det konstigt att transsexuella sysslar med elitidrott. Att vara transa är en av de mest avvikande sakerna man kan vara i egenskap av människa och sport är ju känt för att vara fostrande och få in "alla" i en fålla. De transor jag har med att göra i dagsläget på jobbet är båda ur form (ena spinkig och andra fet).
Citera
2023-05-05, 22:02
  #11
Medlem
RedXs avatar
Sport är könssegregerat av en enda anledning, och det är att män har en biologisk fördel gentemot kvinnor. Det har ingenting att göra med könsidentitet.

Av detta följer att könsidentitet är irrelevant och således bör biologiska mön tävla mot varandra och biologiska kvinnor mot varandra.
Citera
2023-05-06, 00:48
  #12
Medlem
Tycker det hade varit bättre att förbjuda dom från sport och även andra saker för att visa att psykisk sjukdom är något man får.vända sig till psykvården för och inte förstöra resten av världen med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback