Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-21, 08:50
  #1
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-som-hant-dig

"Anna brukade tycka om att promenera inne i centrala Malmö – det kändes tryggare att röra sig bland folk.

Nu vågar hon inte längre det.

En oktoberkväll gruppvåldtogs hon av fem unga killar och sedan dess är inget i livet längre sig likt."



"Gänget, som är vänner i åldrarna 15–18 år, talar omväxlande svenska med henne och omväxlande på arabiska. Anna förstår inte vad de vill eller vad de säger till varandra".


"Där och då vill Anna bara försvinna.

– Dels så gör det ont, och dels så är det väldigt jobbigt psykiskt. Jag tänker att jag vill dö. Så kanske man inte ska säga, men jag tänkte det. För att det var en sådan jobbig situation att jag hellre vill dö nu än att stå ut med detta.


Vid en samling träd och buskar i närheten av en lekpark våldtar de Anna.

De turas om.

De slår henne.

De förnedrar henne.

Anna ber dem sluta, hon upprepar ”nej, nej, nej, nej” men de är fem och hon är ensam och inget hon gör verkar stoppa dem.

Anna ser att något blixtrar till så hon anar att de dessutom filmar övergreppet. Filmen har dock aldrig hittats. En av de åtalades mobiler hittades efteråt sönderslagen men innehållet har inte kunnat återskapas".



Ovanstående handlar om ett antal citat från ovanstående artikel som kastar ljus på en av de senare massvåldtäkterna i centrala Malmö, där ett arabiskt ungdomsgäng (lyfts inte när dessa individer kommit till Sverige men inte främmande att de kommit hit till Sverige av olika olagliga syften för bara några år sedan och ev. saknar svenskt medborgarskap) och notera vänligen att detta inte berör det specifika fallet utan generellt och som passande ämne under Brottsbekämpning. Tänk nu förebyggande.

Hur gör vi för att motverka detta nu under kommande sommar när allt fler tjejer rör sig fritt och oskyldigt tror att de kan korsa dessa arabiska ungdomsgäng utan konsekvenser. Kan dessa arabiska unga pojkar hantera dessa unga flickor-ofta i tonåren och unga vuxna år som ofta klär sig på ett utmanande sätt som dessa araber inte kan hantera?

Ni som bor runt om i Skåne idag där dessa stora gäng härjar. Men även i övriga delar av landet.

Vågar ni släppa ut era döttrar i sommar? Kommer ni be de tänka efter en extra gång nu till sommaren? Nu när dessa gäng tagit över många "territorium" som tillhör deras narkotikamarker? Där de säljer sina dagliga droger men samtidigt vet att de härskar på ett sätt att ingen får äntra dessa marker utan straff? Där konsekvenstänket saknas helt och det bara är en tidsfråga innan vi får ta del av en ny Anna och en ny liknande historia igen?


Centrala frågan blir helt och hållet; Vågar du släppa ut dina döttrar nu till sommaren?
__________________
Senast redigerad av PontusGynning 2023-05-21 kl. 09:02.
Citera
2023-05-21, 08:58
  #2
Avstängd
Manginazs avatar
Oj! Aftonbladet goes full SD!?
Sverige är dessvärre inget som är värt att bry sig om längre, man kan inte skalla huvudet i väggen och samtidigt förvänta sig att få ha ett normalt liv, antingen så flyttar man ut på landet men då är man ju fortfarande tvungen att finansiera detta elände till land, den enda lösningen är att emigrera.
Jag kommer gärna tillbaka när dom lösningarna som jag gärna är en del av är välkommna. 😇
Citera
2023-05-21, 09:05
  #3
Medlem
Mullrets avatar
Well. Det enda som fungerar är långa straff och utvisning. Typ 10 år. Bara skicka dem till närmsta gräns och be dem fara åt helvete.

Dyrt, javisst, men nu får vi betala för vårdslös politik och invandring. Vi behöver bygga typ 20000 fängelseplatser omgående.
Citera
2023-05-21, 09:10
  #4
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusGynning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-som-hant-dig

"Anna brukade tycka om att promenera inne i centrala Malmö – det kändes tryggare att röra sig bland folk.

Nu vågar hon inte längre det.

En oktoberkväll gruppvåldtogs hon av fem unga killar och sedan dess är inget i livet längre sig likt."



"Gänget, som är vänner i åldrarna 15–18 år, talar omväxlande svenska med henne och omväxlande på arabiska. Anna förstår inte vad de vill eller vad de säger till varandra".


"Där och då vill Anna bara försvinna.

– Dels så gör det ont, och dels så är det väldigt jobbigt psykiskt. Jag tänker att jag vill dö. Så kanske man inte ska säga, men jag tänkte det. För att det var en sådan jobbig situation att jag hellre vill dö nu än att stå ut med detta.


Vid en samling träd och buskar i närheten av en lekpark våldtar de Anna.

De turas om.

De slår henne.

De förnedrar henne.

Anna ber dem sluta, hon upprepar ”nej, nej, nej, nej” men de är fem och hon är ensam och inget hon gör verkar stoppa dem.

Anna ser att något blixtrar till så hon anar att de dessutom filmar övergreppet. Filmen har dock aldrig hittats. En av de åtalades mobiler hittades efteråt sönderslagen men innehållet har inte kunnat återskapas".



Ovanstående handlar om ett antal citat från ovanstående artikel som kastar ljus på en av de senare massvåldtäkterna i centrala Malmö, där ett arabiskt ungdomsgäng (lyfts inte när dessa individer kommit till Sverige men inte främmande att de kommit hit till Sverige av olika olagliga syften för bara några år sedan och ev. saknar svenskt medborgarskap) och notera vänligen att detta inte berör det specifika fallet utan generellt och som passande ämne under Brottsbekämpning. Tänk nu förebyggande.

Hur gör vi för att motverka detta nu under kommande sommar när allt fler tjejer rör sig fritt och oskyldigt tror att de kan korsa dessa arabiska ungdomsgäng utan konsekvenser. Kan dessa arabiska unga pojkar hantera dessa unga flickor-ofta i tonåren och unga vuxna år som ofta klär sig på ett utmanande sätt som dessa araber inte kan hantera?

Ni som bor runt om i Skåne idag där dessa stora gäng härjar. Men även i övriga delar av landet.

Vågar ni släppa ut era döttrar i sommar? Kommer ni be de tänka efter en extra gång nu till sommaren? Nu när dessa gäng tagit över många "territorium" som tillhör deras narkotikamarker? Där de säljer sina dagliga droger men samtidigt vet att de härskar på ett sätt att ingen får äntra dessa marker utan straff? Där konsekvenstänket saknas helt och det bara är en tidsfråga innan vi får ta del av en ny Sara och en ny liknande historia igen?


Centrala frågan blir helt och hållet; Vågar du släppa ut dina döttrar nu till sommaren?

"Släppa ut"? De flesta ungdomar som växer upp i Sverige hålls inte inlåsta, så som förälder handlar det snarare om att ställa upp med skjuts och rent generellt om att uppmuntra sina barn (både flickor och pojkar) att tänka på sin egen säkerhet. Vad är alternativet, en redig källardörr och en kedja runt foten?
Citera
2023-05-21, 09:16
  #5
Medlem
RobbanUCs avatar
Sanningen är att vi INTE kan skydda våra flickor.

Den förda politiken har gått så långt att det inte går att skydda unga flickor.
Mest intressant är det med flickor med mödrar som är fullt ut PK och ställs inför det bistra faktum att deras åsikter och politik lett till att deras egna döttrar blir våldtagna av den utsatta gruppen som mamma vurmat för.

Det enda som skulle kunna avskräcka vore att dessa våldtäktsmän fick hela utrustningen dvs. både snabeln och kulorna avskurna inför publik på det lokala torget för att statuera exempel.
Citera
2023-05-21, 09:20
  #6
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well. Det enda som fungerar är långa straff och utvisning. Typ 10 år. Bara skicka dem till närmsta gräns och be dem fara åt helvete.

Dyrt, javisst, men nu får vi betala för vårdslös politik och invandring. Vi behöver bygga typ 20000 fängelseplatser omgående.

Ja det hade vart en tragedi ifall dessa framtidshopp hade hittats hängda i nämnd lekställning.
Citera
2023-05-21, 09:28
  #7
Medlem
Raktinyllets avatar
Finns inte så mycket man kan göra åt saken utan att bli klassad som rasist. Bara gilla läget.
Citera
2023-05-21, 09:31
  #8
Medlem
Det finns andra trådar med inlägg om att hårdare straff och även straff längre ned i åldrarna inte hjälper. Vet inte hur dessa förespråkare tänker. Men det viktigaste måste vara att få bort dessa kriminella missuppfostrade individer från övriga samhället. Det är få saker i livet jag bryr mig mindre om än väbefinnandet av dessa marodörer som drar runt och förpestar tillvaron för vanligt folk.
Det finns bevisligen massor av ”Anna” som drabbats genom åren, som mår dåligt för resten av livet. Medans unga gärningsmän som pga sin låga ålder surfar sig igenom ett kort symboliskt straff.
Citera
2023-05-21, 09:33
  #9
Medlem
Det känns hemskt att säga det här, men nu för tiden frågar jag mig alltid vad kvinnan i fråga hade att säga om MENA innan sin våldtäkt.

I det här fallet kan jag tänka mig att hon hånade "rasisterna" och stolt sade att hon själv kände sig trygg med att promenera mitt i Malmö själv.

Utgångspunkten för mig är numera att offren själva orsakat sin situation.

Om jag har fel i hennes fall så ber jag om ursäkt.
Citera
2023-05-21, 09:37
  #10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusGynning
Handlar om att fler pappor och fler män står upp inför detta. Allt fler viker undan, detta banar väg för den rädsla som genomsyrar folk i samhället idag. Dags att stå upp. Det kan vara en förlorad sommar för alldeles många kommande offer som väntar runt hörnet.
Varför?
95% av svenska folket har ju för fasiken röstat fram detta, så håll käften och njut.
Citera
2023-05-21, 09:40
  #11
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusGynning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-som-hant-dig

"Anna brukade tycka om att promenera inne i centrala Malmö – det kändes tryggare att röra sig bland folk.

Nu vågar hon inte längre det.

En oktoberkväll gruppvåldtogs hon av fem unga killar och sedan dess är inget i livet längre sig likt."



"Gänget, som är vänner i åldrarna 15–18 år, talar omväxlande svenska med henne och omväxlande på arabiska. Anna förstår inte vad de vill eller vad de säger till varandra".


"Där och då vill Anna bara försvinna.

– Dels så gör det ont, och dels så är det väldigt jobbigt psykiskt. Jag tänker att jag vill dö. Så kanske man inte ska säga, men jag tänkte det. För att det var en sådan jobbig situation att jag hellre vill dö nu än att stå ut med detta.


Vid en samling träd och buskar i närheten av en lekpark våldtar de Anna.

De turas om.

De slår henne.

De förnedrar henne.

Anna ber dem sluta, hon upprepar ”nej, nej, nej, nej” men de är fem och hon är ensam och inget hon gör verkar stoppa dem.

Anna ser att något blixtrar till så hon anar att de dessutom filmar övergreppet. Filmen har dock aldrig hittats. En av de åtalades mobiler hittades efteråt sönderslagen men innehållet har inte kunnat återskapas".



Ovanstående handlar om ett antal citat från ovanstående artikel som kastar ljus på en av de senare massvåldtäkterna i centrala Malmö, där ett arabiskt ungdomsgäng (lyfts inte när dessa individer kommit till Sverige men inte främmande att de kommit hit till Sverige av olika olagliga syften för bara några år sedan och ev. saknar svenskt medborgarskap) och notera vänligen att detta inte berör det specifika fallet utan generellt och som passande ämne under Brottsbekämpning. Tänk nu förebyggande.

Hur gör vi för att motverka detta nu under kommande sommar när allt fler tjejer rör sig fritt och oskyldigt tror att de kan korsa dessa arabiska ungdomsgäng utan konsekvenser. Kan dessa arabiska unga pojkar hantera dessa unga flickor-ofta i tonåren och unga vuxna år som ofta klär sig på ett utmanande sätt som dessa araber inte kan hantera?

Ni som bor runt om i Skåne idag där dessa stora gäng härjar. Men även i övriga delar av landet.

Vågar ni släppa ut era döttrar i sommar? Kommer ni be de tänka efter en extra gång nu till sommaren? Nu när dessa gäng tagit över många "territorium" som tillhör deras narkotikamarker? Där de säljer sina dagliga droger men samtidigt vet att de härskar på ett sätt att ingen får äntra dessa marker utan straff? Där konsekvenstänket saknas helt och det bara är en tidsfråga innan vi får ta del av en ny Anna och en ny liknande historia igen?


Centrala frågan blir helt och hållet; Vågar du släppa ut dina döttrar nu till sommaren?

Sannolikheten att Anna aktivt röstat för det här är mycket stor då Malmö till stor del röstar rött !
Somliga kallar det karma !

Jag har inga ungar och är tacksam för det !
Citera
2023-05-21, 09:40
  #12
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
"Släppa ut"? De flesta ungdomar som växer upp i Sverige hålls inte inlåsta, så som förälder handlar det snarare om att ställa upp med skjuts och rent generellt om att uppmuntra sina barn (både flickor och pojkar) att tänka på sin egen säkerhet. Vad är alternativet, en redig källardörr och en kedja runt foten?
du har rätt.

Den här typen av "hastigt uppkommna problem" löser man tyvärr inte på det sätt som svenskar som levt ett par generationer i en skyddad verkstad tycks tro.

Ditt namn ger en fingervisning om vilken kompetens som krävs, mer än någon idioti där man påstår att man skall göra en anmälan i efterhand, men allting därinnan struntar man i, eftersom
"-öööh, vaddå, jag skall kunna..."

ja, då skördar man därefter.

pappor som släpper ut sina barn hur som helst, medan dom sitter hemma och tar sig en blecka själva, så dom inte kan vare sig hämta eller lämna sina barn...

tja, det kallas "evolutionärt tryck".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback