Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-04, 11:40
  #1
Medlem
Ställde samma fråga på Rumble. Fick då svar från många som vittnade om samma sak. Hur folk tycks ha blivit mer känslokalla efter pandemin. Kan såklart ha med samhällsutvecklingen att göra också. Den ökade isoleringen. Pessimismen. Jag upplever iallafall att det skett en viss avtrubbning. Folk i gemen har blivit likgiltiga och elakare än de var från början. Ingen enorm skillnad men som ovaccinerad märker man det. De som tagit giftet och blivit avtrubbade i huvudet märker givetvis ingenting själva. Eller så är det bara samhällsutvecklingen.
Citera
2023-06-04, 11:43
  #2
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Naturligtvis.
Antivaxxers trakasserar alla som tog vaccinet. Vi fick en ny bild om att vissa människor inte utvecklas trots tillgång till all kunskap som finns. Man kanske ska börja bry sig mindre om andra.
Citera
2023-06-04, 11:45
  #3
Medlem
Drugglarns avatar
Detta är en sådan ledande fråga att jag spyr, gör om gör rätt. Kan inte ta dig seriöst.
Citera
2023-06-04, 11:52
  #4
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Detta är en sådan ledande fråga att jag spyr, gör om gör rätt. Kan inte ta dig seriöst.


TS resonerar helt fel i sin frågeställning. Visst kan pandemin som sådan kopplat till samhällsnedstängningarna mfl åtgärder ha påverkat människor så att dom kanske lever mer isolerat än tidigare, osv. Men inte fan har det med att göra om man tagit vaccinet eller ej, det är i så fall en helt annan, medicinsk fråga. TS blandar ihop saker på ett väldigt ointelligent vis.
__________________
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-06-04 kl. 11:55.
Citera
2023-06-04, 12:00
  #5
Avstängd
GudZ.GravitatioNs avatar
Asså, hämmar vaccinet återupptagit av dopamin pga hämmade dopamin receptorer som inte kan ta upp dopamin I Basala Ganglia. Så, Ja... Klart som fan vaccinet påverkar om viljan e borta helt plötsligt...
Citera
2023-06-04, 12:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Naturligtvis.
Antivaxxers trakasserar alla som tog vaccinet. Vi fick en ny bild om att vissa människor inte utvecklas trots tillgång till all kunskap som finns. Man kanske ska börja bry sig mindre om andra.

Nej nej nej nej,
Vaxxare har trakasserat de som är antivaxxare!

Att prova nytillverkade vacciner som inte varit i bruk länge som andra vacciner vi har har jämförts med att antivaxxare skulle ha en skruv lös och vara emot all slags vaccin vilket inte alls är så.

OM ett vaccin verkar mot en av dessa femtielva olika varianter av Corona så är det mot just den varianten och inte de andra och vi skulle få ta femtielva olika vaccin som är helt nyframtagna.

Jag har sett och träffat på de som INTE tålde olika vacciner och fått biverkningar/död.
Det är upp till individen at bestämma om att ta eller inte.

Dessutom OM det hjälper med vaccinet så är det bara för den som har tagit det och denne kan fortfarande bära med sig smitta till typ äldre sjuka svaga osv
Så varför skulle vårdpersonal ta nya sprutor om och om igen?

Så länge det är en själv det skyddar så är det upp till den enstaka individen om att ta eller inte.
Jag känner ca 20 personer som talat om för mig at de inte vil ta detta nytillverkade icke tillräckligt prövade och jag har träffat på många flera som tagit det men jag skulle ALDRIG mobba än den ena eller den andra gruppen.

Att se nyheterna på TV med en man som propagerar för att man ska ta vaccinet, han är läkare,,
men det glöms bort att berätta att han är delägare i det bolag som tillverkade vaccinerna!!!

Om jag tagit eller inte och vilken sort eller inte och vad folk omkring mig gjort eller inte är inte min sak.
Citera
2023-06-04, 12:31
  #7
Medlem
SnutteFia03s avatar
Har inte märkt någon sådan utveckling bland mina släktingar och bekanta som tagit vaccinet. Kan inte se någon märkbar skillnad där alls.

Att samhällsklimatet och polariseringen blivit värre är dock inget konstigt, det är liksom den naturliga utvecklingen när de som har avvikande åsikter ifrån normen demoniseras.
Citera
2023-06-04, 12:32
  #8
Moderator
pbos avatar
Att covidvaccinet skulle ha påverkat människors empati eller psyke rent allmänt är så långt från vedertagen medicinsk vetenskap att det måste räknas som en alternativ teori.

Coronaviruset och covid-19 --> Alternativa teorier om covid-19
/Moderator
Citera
2023-06-04, 13:20
  #9
Medlem
triptykens avatar
Vaccinet har inte påverkat människor. Däremot så spreds Covid-19 ut och var enormt mycket mer smittsamt än dom flesta verkar tro. Vaccinet skyddade mot den senare smitto-utvecklingen.

Målet var att skapa en slavarme av folk, göra dom om möjligt ÄNNU mer lättpåverkade. Genom att sprida ut att det var en lögn, en konstruerad bluff med Covid via dom vanliga idiotkällorna (nån lallare som raljerar på Youtube och senare Facebook eller Twitter om hur det är en konspiration) så har man säkrat vilka det är som INTE tagit vaccinet och som därför redan är lättpåverkade.

Dom är nu grunden för en framtida untermensch ras eftersom man lätt övertygar dom om att dom MÅSTE skaffa barn enbart med andra ovaccinerade och lika lättpåverkade.

Så ja. Det SER ut som om folk som tagit vaccinet förrändrats när dom som inte tagit vaccinet ser dom. Det är för att den dolda varianten av covid gjort anti-vaxxarna till enkelt kontrollerade slavar som inte ens kan förstå att dom är förslavade.
Citera
2023-06-04, 13:59
  #10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheLinee
Är så glad att jag aldrig vaxade mig.
Halleluja!

Samma här. Ett par personer som jag känner har blivit helt blåsta i skallen efter att de vaccinerat sig. Här pratar vi om tre/fyra sprutor. Jag har i stort sett knappt någon kontakt med dem längre. Jag vet ju inte med säkerhet om det är vaccinet som står för deras personlighetsförändring men dessa förändringar har utvecklats i takt med vaccineringshetsen.
Citera
2023-06-04, 14:06
  #11
Medlem
Folk som har tagit vaccinen har totalt tappat arbetsmoral, är mindre empatiska, svagare och det känns som att folk generellt har blivit dummare.

Har märkt att många på arbetsplatsen som var jävligt vassa tidigare har tappat det totalt.
Citera
2023-06-04, 14:50
  #12
Medlem
Ja jag märkte ganska snabbt personlighetsförändring hos personer som tog vaccinet. Har alltid vetat om att den där skiten inte är bra att injicera i kroppen. Egentligen säger det sig självt om man lyssnar på sin intuition.
Personer blev mer känslokalla och robotliknande av vaccinet. Verkar lägga sig som ett lock för själen likt antidepressiva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback