Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-13, 08:38
  #1
Medlem
Sitter och botaniserar bland alternativen hos Comviqs kontantkorts-påfyllningar. https://www.comviq.se/kontantkort Inser då att den lilla obskyra undangömda Amigo Allo som marknadsförs som påfyllningen man ringer till MENA-länder med även råkar vara det absolut billigaste alternativet för att få fria samtal och sms till alla nät i Sverige! 85 spänn för 30 dagar.
MEN, har för mig att jag kollade det där tidigare och att mitt lokala Hemköp och Statoil inte hade just Amigo Allo i utbudet. Är det någon som har koll på om det BARA går att fylla på det på nätet eller om det finns i vissa butiker?
Citera
2023-06-13, 08:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Sitter och botaniserar bland alternativen hos Comviqs kontantkorts-påfyllningar. https://www.comviq.se/kontantkort Inser då att den lilla obskyra undangömda Amigo Allo som marknadsförs som påfyllningen man ringer till MENA-länder med även råkar vara det absolut billigaste alternativet för att få fria samtal och sms till alla nät i Sverige! 85 spänn för 30 dagar.
MEN, har för mig att jag kollade det där tidigare och att mitt lokala Hemköp och Statoil inte hade just Amigo Allo i utbudet. Är det någon som har koll på om det BARA går att fylla på det på nätet eller om det finns i vissa butiker?

Det finns på turken kiosk.
Men varför du ska snåla med amigo? Varför inte vanlig för 95-100kr!?

Om du inte kan hitta amigo du kan hitta vanlig för 10kr mer är du knäpp du ska gå leta för 10kr? Varför?
Citera
2023-06-13, 08:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noribabak
Det finns på turken kiosk.
Men varför du ska snåla med amigo? Varför inte vanlig för 95-100kr!?

Om du inte kan hitta amigo du kan hitta vanlig för 10kr mer är du knäpp du ska gå leta för 10kr? Varför?
Nej, billigaste "Fastpris" för en månad på Comviq är 145. Orsaken till att inte ta "Fastpris Mini" för 95 kr är att det har en begränsning på 200 minuter. Orsaken till att inte ta vanlig "Amigos" är att det kostar pengar till andra nät än Comviq/Tele2.
Jag får alltså det jag behöver för 85 kr. Varför betala mer än det då är väl snarare frågan...
Dock finns inga "turkkiosker" i närheten (bor på landet)...
Citera
2023-06-13, 10:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Nej, billigaste "Fastpris" för en månad på Comviq är 145. Orsaken till att inte ta "Fastpris Mini" för 95 kr är att det har en begränsning på 200 minuter. Orsaken till att inte ta vanlig "Amigos" är att det kostar pengar till andra nät än Comviq/Tele2.
Jag får alltså det jag behöver för 85 kr. Varför betala mer än det då är väl snarare frågan...
Dock finns inga "turkkiosker" i närheten (bor på landet)...

Okej trakigt.
Då du kanske får köpa internetet ändå!
Varför du måste köp på kiosken? Kan du söka återförsäljare på comviq hemsida? Alla återförsäljare har alla amigo
Citera
2023-06-13, 11:40
  #5
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
det absolut billigaste alternativet för att få fria samtal och sms till alla nät i Sverige! 85 spänn för 30 dagar.
Det finns ett knep för att få det ännu billigare:

Om ditt kort är tomt, alltså inte har någon aktuell prisplan utan är "Bas", så kan du göra såhär:
Tanka först "Standard" för 100kr. Då fungerar numret i 365 dagar, men det är svindyrt att ringa ut.
Så snart du fått ett SMS om att detta tankats så tankar du igen, men denna gång med Amigos Allo 85kr.
Då får du prisplanen för Amigos Allo och den gäller i ett halvår.

Kostnad 185kr. Giltighetstid ett halvår. Fria samtal och SMS inom Sverige. Nackdelel är att du bara får 1GB surf under detta halvår.
Detta upptäckte jag av en slump, när jag först tankade Standard och sedan Amigos Allo.
Citera
2023-06-13, 15:51
  #6
Medlem
Mogaku-sans avatar
Det där tipset om Comviq standard 100 kr var exakt så jag tänkte för då kan man sedan ladda fastpris 145 kr och uppåt och efter 30 dagar så återgår det till saldot?

Betalar man någon årsavgift för Comviq kontantkort ifall man laddar med standard 100 kr?
Citera
2023-06-14, 04:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noribabak
Okej trakigt.
Då du kanske får köpa internetet ändå!
Varför du måste köp på kiosken? Kan du söka återförsäljare på comviq hemsida? Alla återförsäljare har alla amigo
Jag kan uppdatera med att jag hade tagit miste. Statoil (Circle K numera...) HADE faktiskt Amigos Allo 20 Min för 85 kr!
Citera
2023-06-14, 05:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Det finns ett knep för att få det ännu billigare:

Om ditt kort är tomt, alltså inte har någon aktuell prisplan utan är "Bas", så kan du göra såhär:
Tanka först "Standard" för 100kr. Då fungerar numret i 365 dagar, men det är svindyrt att ringa ut.
Så snart du fått ett SMS om att detta tankats så tankar du igen, men denna gång med Amigos Allo 85kr.
Då får du prisplanen för Amigos Allo och den gäller i ett halvår.

Kostnad 185kr. Giltighetstid ett halvår. Fria samtal och SMS inom Sverige. Nackdelel är att du bara får 1GB surf under detta halvår.
Detta upptäckte jag av en slump, när jag först tankade Standard och sedan Amigos Allo.
Intressant om det stämmer! Nu hann jag ju ladda på idag innan jag läste det där... Men jag antar att man kan testa igen nästa månad när kortet gått över till "Bas" igen? För det gäller väl inte bara första gången man aktiverar ett kort?
Men fattar inte hur man kan få Amigos Allo i ett halvår på det sättet när det i vanliga fall bara ska gälla i 30 dagar? Ren bugg i systemet, eller något man kan läsa på om på Comviqs hemsida? Känner dessutom igen det där när jag tänker efter hårt... Visst har det diskuterats förr här på forumet? Och så sista frågan, är det här något som fungerat nyligen / är det något du fortfarande kör med regelbundet, eller var det något som funkade sist du provade för ett par år sedan?
Citera
2023-06-14, 08:35
  #9
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Det där tipset om Comviq standard 100 kr var exakt så jag tänkte för då kan man sedan ladda fastpris 145 kr och uppåt och efter 30 dagar så återgår det till saldot?

Betalar man någon årsavgift för Comviq kontantkort ifall man laddar med standard 100 kr?
Nej, om du först laddar standard 100kr och sedan fastpris 145kr så blir det fastpris som gäller i ett halvår.
Nej, du betalar ingen årsavgift och de 100kr du laddar ed när du laddar standard kan du ringa för.
Citera
2023-06-14, 08:42
  #10
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Intressant om det stämmer! Nu hann jag ju ladda på idag innan jag läste det där... Men jag antar att man kan testa igen nästa månad när kortet gått över till "Bas" igen? För det gäller väl inte bara första gången man aktiverar ett kort?
Men fattar inte hur man kan få Amigos Allo i ett halvår på det sättet när det i vanliga fall bara ska gälla i 30 dagar? Ren bugg i systemet, eller något man kan läsa på om på Comviqs hemsida? Känner dessutom igen det där när jag tänker efter hårt... Visst har det diskuterats förr här på forumet? Och så sista frågan, är det här något som fungerat nyligen / är det något du fortfarande kör med regelbundet, eller var det något som funkade sist du provade för ett par år sedan?
Ja, du kan vänta till dess att din nuvarande 30dagars-tankning gått ut. När det återgått till bas så laddar du först standard, väntar på bekräftlese-sms för laddningen och tankar därefter amigos allo.

Jag vet inte om detta diskuterats tidigare på flashback,

Jag har gjort så i ganska många år, sedan år 2017 och senast för några dagar sedan. Tidigare halverades inte giltighetstiden till ett halvår utan man hade 365 dagar. Då laddade jag standard, sedan amigos allo och hade då amigos allo i ett helt år. Nu blir det bara ett halvår, så förmodligen har grabbarna på comviq noterat att det finns folk som gör på samma sätt som jag.
Citera
2023-06-14, 13:33
  #11
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Nej, om du först laddar standard 100kr och sedan fastpris 145kr så blir det fastpris som gäller i ett halvår.
Nej, du betalar ingen årsavgift och de 100kr du laddar ed när du laddar standard kan du ringa för.
Okej så då kan jag ringa gratis och sms:a i 6 månader ifall jag först har laddat standard 100 kr?

Gäller dom 5GB data för surf också i 6 månader eller hur fungerar det?

Det verkar ju onekligen som om jag har missat hur smart Comviq kontantkort egentligen är för den som bara vill ha en så låg mobilutgift som möjligt.

Jag kan fortfarande ladda på standard 100 kr någon vecka innan juni 2024?
__________________
Senast redigerad av Mogaku-san 2023-06-14 kl. 13:36.
Citera
2023-06-14, 16:11
  #12
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Okej så då kan jag ringa gratis och sms:a i 6 månader ifall jag först har laddat standard 100 kr?

Gäller dom 5GB data för surf också i 6 månader eller hur fungerar det?
Det är "ja" på båda frågorna.
Om du först laddar Standard 100kr och sedan Fastpris 145kr så resulterar det i att du får Fastpris 145kr som gäller i ett halvår. Dina 5GB surf gäller i hela denna period.

Citat:
Det verkar ju onekligen som om jag har missat hur smart Comviq kontantkort egentligen är för den som bara vill ha en så låg mobilutgift som möjligt.
Kanske. Jag har mer känslan av att det är något som grabbarna på Comviq inte tänkte på när de införde prisplaner med olika längd.
Tidigare fick jag ju ett helt år när jag gjorde på det viset, men nu blir det bara ett halvår.

Citat:
Jag kan fortfarande ladda på standard 100 kr någon vecka innan juni 2024?
Det vet jag inte, jag har inte laddat Standard på ett befintligt Amigos Allo eller Fastpris, bara tvärtom.
Låt det, för säkerhets skull, bli "Bas" innan du gör något. Det är så jag gör. Bas är den prisplan som du får när alla prisplaner gått ut, då gäller numret i ytterligare ett år.

Om någon har testat att ladda Standard på ett befintligt Fastpris eller Amigos Allo så får denne gärna höra av sig i denna tråd och berätta vad det blev för prisplan av den blandningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback