Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-02-01, 09:09
  #37
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
3. SURFEN omvandlas däremot direkt till ett års giltighetstid (som den även gjorde förra gången)! Kan möjligen vara ett tips för någon som behöver ett rent surfkort med runt 10 billiga Gb i månaden. Men vet dock inte med 100% säkerhet att "Fast pris"-påfyllningens surf kvarstår även efter ett halvår. Glömde kolla surfsaldot på kortet från förra "Amigos Allo"-påfyllningen innan jag fyllde på den här gången...
Glömde svara på detta igår, i mitt tidigare svar.

Det fetade:
Den gör den bara om man fyller på med nytt "Fastpris". Om man låter kortet återgår till "Bas" så försvinner den sparade surfen.
I somras testade jag nämligen detta.
Jag utgick, som vanligt, från Bas. tankade Standard100 och någon sekund senare AmigosAllo185, då blev det ett halvårs giltighetstid med 5BG surf. Detta halvår gick ut i slutet av december 2023, då var det drygt 2GB kvar av de 5GB, men de nollställdes när kortet återgick till "Bas".
Citera
2024-02-01, 09:12
  #38
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Man kan (och bör) dessutom ringa upp hundringen man lagt på "Standard" innan man fyller på igen. Inte för att den räcker särskilt långt..., beroende på hur man använder telefonen. I mitt fall knappt två veckor, vilket dock på två påfyllningar ger en "extra månad" under en 13-månadersperiod dårå...

Allmän följdfråga på den. Hur är det, kan man inte betala vissa grejer med sitt "saldo" på telefonen? Typ parkering eller på Pressbyrån? Eller har jag fått det om bakfoten?
Det blir kanske mer ekonomiskt i slutändan att göra så eftersom det är snuskigt dyrt att ringa från "Bas" jämfört med hur billigt det blir att fylla på enligt den här metoden...
Jag tror inte det, men tar gärna emot tips på vad man kan göra.
Det enda jag vet är att man kan fylla på mer surf samt använda dem till betalsamtal.
Citera
2024-02-02, 01:02
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Glömde svara på detta igår, i mitt tidigare svar.

Det fetade:
Den gör den bara om man fyller på med nytt "Fastpris". Om man låter kortet återgår till "Bas" så försvinner den sparade surfen.
I somras testade jag nämligen detta.
Jag utgick, som vanligt, från Bas. tankade Standard100 och någon sekund senare AmigosAllo185, då blev det ett halvårs giltighetstid med 5BG surf. Detta halvår gick ut i slutet av december 2023, då var det drygt 2GB kvar av de 5GB, men de nollställdes när kortet återgick till "Bas".
Aj då. Då sket sig ju min plan... Ska försöka dubbelkolla det när mitt går ut i sommar, men jag tar och siktar på att det inte är någon idé att försöka spara någon surf till i höst då da...
Nå ja, 345 spänn (445 beroende på hur man räknar) för 100 Gb surf giltigt i ett halvår ink fri telefoni är inte så pjåkigt det heller när man tittar på andra alternativ på marknaden!
Citera
2024-04-02, 09:55
  #40
Medlem
För mig som ville ha en "fast" mobiltelefon i hemmet och med en annan operatör än vad vi som bor där har för våra mobiler (vi har Hallon (Tre)) var det här ett perfekt tips.
Jag hade redan registrerat ett Comviq kontantkort och laddat det med 100 kr. 1 samtal till telefonsvararen och det hade försvunnit 2 kr. Order utgick hemma om att man inte fick ringa ut på telefonen förutom nödfall. 45 kr löste detta efter att ha läst tråden. Tack!
Citera
2024-05-01, 21:56
  #41
Medlem
UncaScroogies avatar
Nu verkar Comviq tyvärr ha täppt till hålet i deras påladdningssystem.

Om man gör som det beskrivits ovan, att från Bas fylla på Standard och sedan t.ex. Fastpris, får man inga extra fördelar.
__________________
Senast redigerad av UncaScroogie 2024-05-01 kl. 21:58.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback