Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-22, 14:34
  #1
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...t-ska-betalas/

De som tjänar pengar på försäljning av sexuell tjänst skall betala skatt som alla andra skriver skatteverket i en kommuniké på din hemsida. Samtidigt uttrycker msn sympati för många sexsäljares utsatta situation.

Er åsikt om detta?
Citera
2023-06-22, 14:49
  #2
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...t-ska-betalas/

De som tjänar pengar på försäljning av sexuell tjänst skall betala skatt som alla andra skriver skatteverket i en kommuniké på din hemsida. Samtidigt uttrycker msn sympati för många sexsäljares utsatta situation.

Er åsikt om detta?
det var ju bra sagt.
man kunde ju inte sagt
- vi skiter i att beskatta denna hobbyverksamhet utan man får tjäna hur mycket pengar som helst på knulleriet. för övrigt så anser vi att det mest är svin som prostituerar sig och vi avskyr dem.
Citera
2023-06-22, 15:11
  #3
Medlem
Är det inte flera som faktiskt försökt skattat på sitt hotande? Vet jag läst iaf en artikel på ämnet och då har skatteverket inte varit intresserade.

Blir det pensionsgrundande till och med om man skattar på det som inkomst av tjänst?
Citera
2023-06-22, 15:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Är det inte flera som faktiskt försökt skattat på sitt hotande? Vet jag läst iaf en artikel på ämnet och då har skatteverket inte varit intresserade.

Blir det pensionsgrundande till och med om man skattar på det som inkomst av tjänst?
En hora för en massa år sedan tjatade om att få betala skatt. När väl skatteverket gick med på det så polisanmälde hon staten för koppleri.
Hon var nåt filippinluder vill jag minnas...
Citera
2023-06-22, 15:22
  #5
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Vad säger Skatteverket om barn som säljer sex?
Måste dom också betala skatt?
Citera
2023-06-22, 15:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
En hora för en massa år sedan tjatade om att få betala skatt. När väl skatteverket gick med på det så polisanmälde hon staten för koppleri.
Hon var nåt filippinluder vill jag minnas...

– Jag polisanmälde staten för koppleri och häleri, säger Rosinha Sambo.
Hon tycker det är absurt att staten å ena sidan kriminaliserar sexköpare men å andra sidan beskattar inkomster som uppstått till följd av sexköp.

https://www.svd.se/a/b883f772-011f-3...n-for-koppleri
Citera
2023-06-22, 15:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
En hora för en massa år sedan tjatade om att få betala skatt. När väl skatteverket gick med på det så polisanmälde hon staten för koppleri.
Hon var nåt filippinluder vill jag minnas...

Tror jag kan hört talas om det. Men är rätt säker på att iaf nån till har varit inne påbdet spåret, fast utan polisanmälan. Mkt möjligt att jag minns fel iofs en kan nån fylla i så gör gärna det.
Citera
2023-06-22, 15:25
  #8
Medlem
Det handlar väl mer om ”only fans” och allt vad det heter där betalningar går att spåra på ett eller annat sätt. Positivt att Skatteverket ser denna typ av sexuella tjänster för vad det är, nämligen prostitution.
Citera
2023-06-22, 15:39
  #9
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
En hora för en massa år sedan tjatade om att få betala skatt. När väl skatteverket gick med på det så polisanmälde hon staten för koppleri.
Hon var nåt filippinluder vill jag minnas...
Intressant. Klart att detta ledde till åtal....
Citera
2023-06-22, 18:11
  #10
Medlem
De sjuka är om man sedan i sin tur hjälper en prostituerad med skatteinbetalning och att driva de hela som ett företag kan man dömas för koppleri.
Detta då man underlättat och hjälpt en en person.
Samma lika om två tjejer som säljer sex delar på en lägenhet då kan den enna dömas för koppleri då hon underlättat att den andra säljer sex.
Otrodligt märkliga lagar i Sverige.
Citera
2023-06-22, 18:28
  #11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEGunther
De sjuka är om man sedan i sin tur hjälper en prostituerad med skatteinbetalning och att driva de hela som ett företag kan man dömas för koppleri.
Detta då man underlättat och hjälpt en en person.
Hjälpen får väl struktureras på rätt sätt först.
Om hon anställer dig som sekreterare med en fast månadslön och där arbetsbeskrivningen innefattar hanteringen av alla telefonbokningar etc så borde det vara lugnt.
Citat:
Ursprungligen postat av HansEGunther
Samma lika om två tjejer som säljer sex delar på en lägenhet då kan den enna dömas för koppleri då hon underlättat att den andra säljer sex.
Det får du gärna producera ett exempel på innan jag kan tro på dig.
Citera
2023-06-22, 19:39
  #12
Medlem
Det är riktigt att prostituerade skall betala skatt. Problemet är att skatteverket beviljar inte f-skattsedel till den som har inkomst från försäljning av sexuell tjänst. F-skattsedel behövs om du ska sätta in mer än 10 000 på banken per månad (betalningen sker alltid kontakt vid sexköp då det är olagligt för köparen). Men pengarna måste in på banken för att kunna beskattas.

Det finns en lösning: Ljug för Skatteverket om att du bedriver en annan verksamhet och beskatta pengarna på så vis. Risken är då att man döms till fängelse för penningtvätt. Men betalar man inte skatt riskerar man fängelse för skatteflykt. Det är pest eller kolera.

Det finns inget nyhetsvärde eller substans i Skatteverkets yttrande. Sexarbetarorganisationer i Sverige försöker få till en förbättring med Skatteverket, deras korkade regelverk gör det i praktiken olagligt för säljaren att sälja sex, för hur säljaren än gör så gör den sig skyldig till ekonomisk brottslighet.
__________________
Senast redigerad av strangegirl 2023-06-22 kl. 20:20.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback