Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-24, 04:23
  #1
Medlem
Har aldrig vandrat förut men jag och polaren har tänkt åka upp till norrland och vandra nu i sommaren. Har googlat på massa leder som kungsleden och muddus som exempel. Hur gör man med bilen om där man ska gå inte är en rundslinga?
Citera
2023-06-24, 04:29
  #2
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Har aldrig vandrat förut men jag och polaren har tänkt åka upp till norrland och vandra nu i sommaren. Har googlat på massa leder som kungsleden och muddus som exempel. Hur gör man med bilen om där man ska gå inte är en rundslinga?
Man gör på samma sätt som när man handlar på ICA. Man parkerar den.

Är du säker på att du har kapacitet till att vandra?
Citera
2023-06-24, 05:01
  #3
Moderator
yz44s avatar
Ja antingen så får ni gå tillbaka samma väg eller ordna med transport tillbaka till bilen.
Kanske vore bättre att göra tvärtom, ställa bilen där leden slutar och ordna transport till starten.
Citera
2023-06-24, 09:53
  #4
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Ska du gå A-B så behövs transport av olika slag. Här finns all info du behöver ang. Transporter mellan start/stopp Kungsleden.

https://www.svenskaturistforeningen....sport-fjallen/

Jag föredrar alltid att "gå tillbaka" till bilen om möjligt, när jag är klar så är jag klar och vill inte åka kollektivt o vänta o ha mig.
Det vill säga, jag ställer bilen på punkt B och tar buss/färj till A och gåt tillbaka till B.
Citera
2023-06-24, 14:42
  #5
Medlem
sojapojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Har aldrig vandrat förut men jag och polaren har tänkt åka upp till norrland och vandra nu i sommaren. Har googlat på massa leder som kungsleden och muddus som exempel. Hur gör man med bilen om där man ska gå inte är en rundslinga?

Hitta lämplig plats, slå av tändningen, på med parkeringsbromsen och ta av dig äkerhetsbältet. Lycka till!
Citera
2023-06-24, 15:09
  #6
Medlem
Tranquility Bass avatar
Du ordnar antingen annan transport till startpunkten eller från slutpunkten alternativt så ställer du bilen vid någon av dessa och ordnar annan transport. Borde inte vara så svårt att räkna ut? Hoppas att du inte tänkt gå leden med foppatofflor.

Citat:
Ursprungligen postat av sojapojke
Hitta lämplig plats, slå av tändningen, på med parkeringsbromsen och ta av dig äkerhetsbältet. Lycka till!

Citera
2023-06-24, 15:11
  #7
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Folk brukar parkera.
Sen går dom in i skogen.
Sen efter en dag eller två går dom tillbaka.

I Norrland finns lite invandrare så det går fint att ha bilen parkerad några dagar.
Men ha ingen mat i bilen. Då kan det komma en björn
Citera
2023-11-12, 14:22
  #8
Medlem
Kanastras avatar
Är det inte problem med stölder eller skadegörelse? En kompis parkerade sin bil på en ödslig skogsplatsför några år sedan, några dagar senare när han var tillbaka så var så mycket förstört och delar stulna så försäkringsbolaget skrotade bilen.

Ibland ser man ju även bilar på lite ödsligare pendlingsparkeringar som är trashade eller fått däcken stulna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback