Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-26, 11:54
  #1
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta bil/pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.

Scenen och lite evenemang och matställen kan kanske vara kvar på gamla grönan.
__________________
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2023-06-26 kl. 12:41.
Citera
2023-06-26, 12:00
  #2
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.
Det är väl visserligen lätt över med båten till Djurgården. Men ja en stor fet park som är minst 10 gånger större än grönan vore nåt. Sätt den gärna nära intill Arlanda så man lätt kan ta sig dig med flyg.
Citera
2023-06-26, 12:08
  #3
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vore det verkligen så smart att lägga en stor nöjespark i norra Stockholm, dvs närhet till Järva med allt det innebär, skjutbanorna skulle iofs vara populära.

Grejen med Gröna Lund är väl just att det ligger centralt i Stockholm så alla stadsbor har en nöjespark. Familjer med bil kan åka till Kolmården, Skara eller Furuvik.
Citera
2023-06-26, 12:17
  #4
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta bil/pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.

Scenen och evenemang kan vara kvar på Gamla grönan.

Tja, Gröna lund är ju i samma storlek som Halmstads äventyrsland om man inte räknar med bryggorna.. 75 parkeringsplatser är ju sämre någon annan nöjespark i Sverige.

Bygg nya Gröna Lund på ryssbergen. Det är ett skitområde som inte används och ligger ändå tillräckligt nära centrum.
Citera
2023-06-26, 12:32
  #5
Medlem
Hade kunnat bli en förjävla fin liten park där.. Mycket träd och sånt..
Citera
2023-06-26, 12:35
  #6
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala.
En utmärkt idé, frågan är vart. Namnet Knivsta kanske kunde attrahera en del. Annars, Älvsjömässan söder om stan var det väl tankar på att lägga ner, då skulle den ytan kunna ersättas och det skulle vara bättre logistiskt för tillresande. Man skulle också kunna kolla på kortlistan över de platser som inte blev för Nobelmuseum (vilka platser var det, var det nån bra i nån förort?). Kan finnas en del andra förorter som försöker göra sig attraktiva, tex Telefonplan (fick inte de tummen ner för nåt höghus, och sitter och funderar på hur ladda om), fast kanske inte finns plats där. Har vi några från Yimby som kan peka ut nåt bra? Hursomhelst, bort från innerstan.
Citera
2023-06-26, 12:42
  #7
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta bil/pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.

Scenen och lite evenemang och matställen kan kanske vara kvar på gamla grönan.

Japp! Bort med blatteskiten!
Citera
2023-06-26, 12:47
  #8
Medlem
vattenskoterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Japp! Bort med blatteskiten!

Hahahaha, kunde inte sagt det bättre själv för det är precis vad det är. Svämmar över med hotfulla & obehagliga blattar där.
Citera
2023-06-26, 12:52
  #9
Medlem
fittslems avatar
Stockholm är ju en svintråkig stad redan som den är. Låt grönan stå kvar.

Grönan erbjuder ju mycket mer än bara attraktioner, spelningar och 5-kamp till exempel.

Föräldrar med bil kan väl åka dit med tåg och ta båten över, blir en roligare utflykt för ungarna.

Nån jävla park hade bara varit överflödigt.
Citera
2023-06-26, 12:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nån jävla park hade bara varit överflödigt.

Trams, vi behöver all jävla koldoxid vi kan få tag i. Annars kan vi snart inte längre andas..

Byggnader och utsmyckningar finns bara för att ni ska få känna att ni kan få vara lite "överflödiga".

https://www.youtube.com/watch?v=n5zE...hannel=SciShow

Gröna lund finns idag, för att en massa tyska jävla skitbolag ska få tjäna lite pengar...


Så kapa gröna lund från rötterna, och bygg en riktigt vacker jäkla park där.
Citera
2023-06-26, 13:01
  #11
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta bil/pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.

Scenen och lite evenemang och matställen kan kanske vara kvar på gamla grönan.

Ja men det kör vi på. Eventuell närhet till arlanda torde kanske dock dra in lite fler lantisar? Vill ni Stockholmare det?
Citera
2023-06-26, 13:21
  #12
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta bil/pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.

Scenen och lite evenemang och matställen kan kanske vara kvar på gamla grönan.

Bättre att förstatliga nöjesparker som Gröna Lund så att staten ansvarar för säkerheten och utbudet. Grönan ligger bra som den gör. En ska inte behöva åka bil dit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback