Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-07, 17:27
  #1
Medlem
Untouchables avatar
Har en buster magnum -08 med en yamaha 225 HP fyrtaktsutombordare. Skulle sjösätta igår och när batteriet skulle kopplas fast kopplades det sannolikt till fel poler (inte jag som kopplade batteriet). Hade till att börja med naturligtvis ingen ström alls i båten men när felet upptäcktes och den huvudsäkring som hade löst ut byttes så har jag ström till vindrutetorkare, lampor och GPS men båtmotorn går inte att höja eller sänka och inte heller att starta. Nån som vet vad som kan tänkas vara fel? Säkring eller annat elfel är ju min första tanke.
Citera
2023-07-07, 18:19
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Har en buster magnum -08 med en yamaha 225 HP fyrtaktsutombordare. Skulle sjösätta igår och när batteriet skulle kopplas fast kopplades det sannolikt till fel poler (inte jag som kopplade batteriet). Hade till att börja med naturligtvis ingen ström alls i båten men när felet upptäcktes och den huvudsäkring som hade löst ut byttes så har jag ström till vindrutetorkare, lampor och GPS men båtmotorn går inte att höja eller sänka och inte heller att starta. Nån som vet vad som kan tänkas vara fel? Säkring eller annat elfel är ju min första tanke.
Det sitter säkringar under motorkåpan, har du kollat dom?
Citera
2023-07-07, 19:56
  #3
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det sitter säkringar under motorkåpan, har du kollat dom?
Ja, det är en av dem som är bytta
Citera
2023-07-07, 20:31
  #4
Medlem
jewclaws avatar
Jag skulle byta solenoiden om jag var du, eller iallafall felsöka den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback