Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-24, 15:20
  #13
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Det finns sexklubbar där män och kvinnor kommer och betalar inträde för att gå in och ha sex. Det är väl ingen prostitution men någontar ju hand om inträdet...de skulle väl i lagens mening kunna likställas med koppleri.
Eller?

Nej det är det inte.
Jag kan förstå ditt synsätt om lagarna hade en annan agenda och syfte (etik och moral), men jag tror du missuppfattat hur det ligger till.
Ser du något etiskt problem i att sexklubbar existerar?
Blir någon sexuellt utnyttjad?
Det är väl ganska stor skillnad på hur det är utformat och att ha en pimp som driver en bordell, tycker du inte det?
Citera
2023-07-24, 16:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Nej det är det inte.
Jag kan förstå ditt synsätt om lagarna hade en annan agenda och syfte (etik och moral), men jag tror du missuppfattat hur det ligger till.
Ser du något etiskt problem i att sexklubbar existerar?
Blir någon sexuellt utnyttjad?
Det är väl ganska stor skillnad på hur det är utformat och att ha en pimp som driver en bordell, tycker du inte det?
Jag kan se saker på olika sätt. Jag är dock motståndare till hallickverksamhet jag är även motståndare till trafficking däremot om någon kvinna vill sälja sin kropp av fri vilja (nu kanske fri vilja inte är så fri pga skuldsättning dålig ekonomi mm) så har jag inga invändningar mot det men det skall vara på lika villkor dvs att den som köper tjänsten skatt inte straffas
Citera
2023-07-24, 16:42
  #15
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag kan se saker på olika sätt. Jag är dock motståndare till hallickverksamhet jag är även motståndare till trafficking däremot om någon kvinna vill sälja sin kropp av fri vilja (nu kanske fri vilja inte är så fri pga skuldsättning dålig ekonomi mm) så har jag inga invändningar mot det men det skall vara på lika villkor dvs att den som köper tjänsten skatt inte straffas

Varför? borde inte lagliga reglerade bordeller vara betydligt mer tryggare för prostituerade, samt de får betala skatt osv. Inte för jag själv lägger någon åsikt bara undrar hur du resonerar.
Är du motståndare till sexklubbar av någon anledning?
Citera
2023-07-24, 19:42
  #16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Ja dom betalar väl precis som alla andra.
Men om de inte betalar så skulle de vara någon skillnad? för dom får ju inte betalt och är fortfarande frivilligt där.
En variant på ”Han 23, hon 21” som tillämpades på ställen när jag var ung för att inte få så många omogna killar.
Tjejer sågs då som mognare.

Nåväl, om kvinnor kommer in gratis blir det indirekt en ekonomisk kompensation.
Varför vill man bjuda dem på entrén? För att få dit dem, så klart, och det är ju samma som att gå ut med ”tjejer får betalt för att komma hit (och knulla)” - medan killarna får betala för det …
Citera
2023-07-24, 22:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Varför? borde inte lagliga reglerade bordeller vara betydligt mer tryggare för prostituerade, samt de får betala skatt osv. Inte för jag själv lägger någon åsikt bara undrar hur du resonerar.
Är du motståndare till sexklubbar av någon anledning?
Lagligt reglerade bordeller kan vi glömma i Sverige.
Nej jag är inte motståndare till sexklubbar.
Citera
2023-07-24, 22:25
  #18
Moderator
Neksnors avatar
Koppleri handlar i svensk juridik om att främja tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning. Så länge ingen betalar för den tillfälliga sexuella förbindelsen är det alltså inte koppleri. Sexklubben är egentligen bara en IRL-kontaktannons med knullfokus,
Citera
2023-08-26, 03:36
  #19
Medlem
Arrangören av klubben gör ingen ekonomisk vinning utan inträde och dryck,mat som säljs går till lokalhyra,underhåll osv alltså det drivs för +- noll.
Därför är det inte koppleri.
Tror det var på Södra swingers hemsida (gästboken där)jag läste det för man hade försökt stänga ner deras arrangemang men det kunde man inte för den arrangeras utan någon ekonomisk vinning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback