Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-25, 08:17
  #1
Medlem
Är nyfiken på ni som har gått från en diet baserad på kött ( helt eller delvis ) till en vegetarisk diet och era erfarenheter. Eller ni som har gått från att vara vegetarianer till att börja äta kött och fisk :

Vad har ni upplevt för skillnader i ert mående?
Ökad/minskad sexlust?
Förändringar i sömnkvalite?
Hudbesvär, minskad /ökad acne?
Allmäntillståndet?
Minskad/ökad energi under dagarna?
Hur blev ni i magen efter förändrad diet?.
Hur länge har ni/höll nuvarande diet?

Osv osv osv
Citera
2023-07-25, 09:12
  #2
Avstängd
triptykens avatar
Jag äter ju visserligen kött teoretiskt sett men är gift med en vegetarian (pescetarian tror jag det heter om man käkar fisk) och eftersom jag gillar att laga mat, och att laga mat bara till sig själv är så satans trist så blir det enormt mycket mindre kött för mig än annars. Kanske äter kött en gång i månaden och ibland enormt mycket mindre

Jag märkte verkligen ingen skillnad alls. Det kan gå månader utan att jag äter kött - men... nada. Det har nog att göra mer med vilken SORTS vegetarisk mat man käkar. Mycket comfort-food och det är ju verkligen skitsamma om det är kött eller inte i maten men att äta nyttigt, med eller utan kött, märks brutalt mycket fortare. För min del som 40+ så tycker jag att magen känner det direkt om jag äter nyttigt (kött eller inte)
Citera
2023-07-25, 10:33
  #3
Medlem
Med nyttigt menar du frukt och grönsaker, fullkornsbröd istället för vitt ?
Onyttigt det vanliga chips, godis, kakor osv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback