Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-31, 02:40
  #1
Avstängd
CarelessScratch020s avatar
Hur använder man den?
Citera
2023-07-31, 02:56
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Utan att ha suttit med PHP på evigheter så verkar den göra samma sak som i många andra språk

I psuedokod så är detta:
a = b ?? c

Samma sak som detta:
a = b == undefined or b == null ? c : b

Eller:
a är: b om b är definierad, annars c

Eller:
a är b, fast använd c som fallback om b inte finns
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-07-31 kl. 03:01.
Citera
2023-07-31, 02:59
  #3
Avstängd
CarelessScratch020s avatar
Ska PHP vara före eller efter formuläret?
Citera
2023-07-31, 03:03
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarelessScratch020
Ska PHP vara före eller efter formuläret?
Bemödar du dig inte att ens försöka be om hjälp på ett normalt sätt så tycker jag inte att någon ska bemöda sig att hjälpa dig.

Har du tänkt att använda oss att göra ditt jobb så får du anstränga dig att vara tydlig, tacka, förklara kontexten och visa oss din kod så att vi ska slippa gissa oss fram vad som är på din skärm
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-07-31 kl. 03:05.
Citera
2023-07-31, 03:05
  #5
Avstängd
CarelessScratch020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Bemödar du dig inte att ens försöka be om hjälp på ett normalt sätt så tycker jag inte att någon ska bemöda sig att hjälpa dig.

Ok, jag undrar verkligen det. Jag har testat med PHP före formuläret och efter, men när jag trycker på Reload så verkar inte PHP fungera. T.ex om jag vill att om jag skrivit i ett namn i ett fält och tryckt på OK så ska namnet uppdateras när man laddar om sidan; Furry-Paws
Citera
2023-07-31, 03:17
  #6
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarelessScratch020
Ok, jag undrar verkligen det. Jag har testat med PHP före formuläret och efter, men när jag trycker på Reload så verkar inte PHP fungera. T.ex om jag vill att om jag skrivit i ett namn i ett fält och tryckt på OK så ska namnet uppdateras när man laddar om sidan; Furry-Paws
Koden körs i den ordning man läser.

Om du skriver ut variabelns värde efter att variabeln har fått ett värde så kommer värdet att synas. Om du skriver ut variabelns värde efter att den satts så kommer det inte att funka

Men det är svårt att säga vad som är fel utan att få se saken.

Jag får vibben av att du underskattar kunskapen som behövs för din uppgit, jag antar att du inte bara vill skriva ut formulärets värde, utan att du vill spara värden permanent också, vilket isåfall kan kräva att du behöver börja sitta med databaser också
Citera
2023-07-31, 07:05
  #7
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarelessScratch020
Ska PHP vara före eller efter formuläret?
Vilket formulär?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback