Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-03, 15:05
  #1
Medlem
DailyDrivers avatar
De som har provat karnivordieten hävdar att det i princip har helat deras kropp, att dom gått ner i vikt samt att det har botat diverse sjukdomar och mentala problem såsom depression och ångest. Här är en video på en karnivordietförespråkare "I ONLY ATE MEAT FOR 99 DAYS- Carnivore Diet UPDATE- The Biggest Lesson YOU Need to Learn": https://www.youtube.com/watch?v=q7rjHfYA0d8

Citat:
Embarking on a carnivore diet journey? In this video, I share the story of my 99-day carnivore diet experience and the game-changing lessons it taught me. But this isn't just about my journey - it's about yours, too. Carnivore Diet Movie Links below!

Over the past 99 days, I lived exclusively on a diet of meat. Through it all, I've gleaned invaluable insights that can dramatically impact your own wellness journey.

In this revealing and insightful video ill share just that plus Ill tell you what the carnivore diet is and what it has done for me and my family.

Är det någon Flashbackare som provat denna diet? Frågor som dyker upp i skallen är mest "är det farligt att bara äta kött?" och "måste man inte ta regelbundna tester för att se att allt är som det ska?"
Citera
2023-08-03, 15:08
  #2
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Det är klart det funkar.
Sock orsakar inflammationer i kroppen. Så du blir av med det.

Kött är mättande och innehåller inte speciellt mycket kalorier. Så det är riktigt svårt att ligga på kaloriöverskott.

Sen skadar det väl inte att äta lite grönsaker osv.
Det är ju rätt extremt att bara äta kött.

Sen får man ta lite tillskott av vitaminer ibland
Det kan inte skada.

Du kan ju själv kolla vad kroppen behöver för att överleva. Så kan du räkna ut om det funkar eller inte
Citera
2023-08-03, 15:12
  #3
Medlem
De flesta säger väl att den dieten de går på för tillfället är den bästa. Sen tycker jag det är lite lustigt att så många vittnar om att de blir av med sina psykiska sjukdomar.

Personligen tror jag en normal varierad kost är den absolut bästa.
Citera
2023-08-03, 15:22
  #4
Medlem
Tror det funkar galant om man vill gå ned i vikt utan att tappa för mycket muskelmassa. Enbart en massa högkvalitativt protein och bra fetter samt vitaminer. Jag hade nog dock tagit multivitamin också för att täcka upp.

Om du vill bygga muskler tror jag det kan bli svårt/dyrt att äta tillräckligt många kalorier på enbart kött för att gå upp i muskelmassa.
Citera
2023-08-03, 15:23
  #5
Medlem
qvarne2s avatar
varför måste man vara så jävla extrem? Antingen dör folk av att äta bara frukt Eller så mular de i sig endast kött. Allt får de från social media. Varför inte bara äta kött och frukt och grönsaker. Som en normal människa.
Citera
2023-08-03, 15:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
varför måste man vara så jävla extrem? Antingen dör folk av att äta bara frukt Eller så mular de i sig endast kött. Allt får de från social media. Varför inte bara äta kött och frukt och grönsaker. Som en normal människa.

För att folk vill vara "speciella" och "unika".

Diet-folk är fan mer fanatiska än religiösa.
Citera
2023-08-03, 15:32
  #7
Avstängd
12hoppihagens avatar
är det dieten, eller uteslutandet av pasta, bröd och socker?
Citera
2023-08-03, 15:40
  #8
Medlem
DailyDrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
varför måste man vara så jävla extrem? Antingen dör folk av att äta bara frukt Eller så mular de i sig endast kött. Allt får de från social media. Varför inte bara äta kött och frukt och grönsaker. Som en normal människa.

Ja varför inte? Tror det handlar mer om att försöka hitta något som man kan hålla sig till som även funkar, när jag äter frukt så får jag sug efter chips & godis.

Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
För att folk vill vara "speciella" och "unika".

Diet-folk är fan mer fanatiska än religiösa.

Många vill nog bara hitta något som gör att de blir kvitt sina fysiska eller psykiska problem.

Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
är det dieten, eller uteslutandet av pasta, bröd och socker?

Som jag uppfattat det så är det bara kött på tallriken. De dricker såklart vatten och mjölk? (tror jag).
Citera
2023-08-03, 15:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DailyDriver
Som jag uppfattat det så är det bara kött på tallriken. De dricker såklart vatten och mjölk? (tro jag).
Att dricka mjölk om man kör den dieten vore lite som att äta köttbullar som vegan
Citera
2023-08-03, 15:44
  #10
Medlem
DailyDrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Att dricka mjölk om man kör den dieten vore lite som att äta köttbullar som vegan

Utveckla?
Citera
2023-08-03, 15:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DailyDriver
Utveckla?

Hela idén är ju att man bara förtär kött, och ja vatten så klart annars blir det en kortvarig diet.

Det finns folk som säger: Jag är vegetarian,, men jag äter fisk.
Men näääää, då är du ju inte vegetarian.
Citera
2023-08-03, 15:53
  #12
Medlem
DailyDrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Hela idén är ju att man bara förtär kött, och ja vatten så klart annars blir det en kortvarig diet.

Det finns folk som säger: Jag är vegetarian,, men jag äter fisk.
Men näääää, då är du ju inte vegetarian.

Förstår hur du tänker, tänkte mer att det kommer från "djur", att det kan omöjligt skada om man följer karnivordieten och i mjölk så finns det en del vitaminer att hämta. Dom heter in vegetarianer utan "pescetarianer" som du tänker på.

Citat:
Att vara Pescetarian betyder att du inte äter rött kött och fågel, men att du inte utesluter skaldjur och fisk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback