Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-04, 20:53
  #1
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Först o främst jag e helt novis på detta,men har köpt ett par solglasögon med inbyggd kamera, från Amazon,enligt mig är bildkvaliteten ok för dom pengarna jag betalade 600kr,har tidigare köpt liknande från Kina ,men har varit ren skit,
dessa är ändå ok för det priset, men lite grynigt/kornigt och funderar om det finns någon videoredigerare man kan göra för att hjälpa upp kvaliteten lite typ kontrast eller liknande,datan jag har om dessa är
Bildrutebredd 1920
Bildrutehöjd 1080
Datahastighet 9874kbit/s
Total bithastighet 9938 kbit/s
bildfrekvens 30 bildrutor/s
Som sagt helt novis, och funderar bara högt om möjligheten finns att få till det liiiiite bättre
Tack på förhand
Citera
2023-08-04, 21:13
  #2
Medlem
Jag rekommenderar Adobe premier pro vilket är ett kraftfullt videoredigeringsprogram men många möjligheter till att fixa färg, kontrast, stabilisera bild och dylikt. Men som alltid det finns en begränsning på hur mycket man kan höja kvalitén.
Citera
2023-08-04, 21:15
  #3
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Jag rekommenderar Adobe premier pro vilket är ett kraftfullt videoredigeringsprogram men många möjligheter till att fixa färg, kontrast, stabilisera bild och dylikt. Men som alltid det finns en begränsning på hur mycket man kan höja kvalitén.
Tack, gissar dock att det är ett betalprogram, finns det något gratisprogram till detta
Citera
2023-08-04, 21:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Tack, gissar dock att det är ett betalprogram, finns det något gratisprogram till detta
Ja det kostar per månad. Jag gjorde en snabb googling och hittade en lista i länken nedan. Något av de programmen kanske kan hjälpa dig.

https://www.techradar.com/best/free-...iting-software
Citera
2023-08-04, 21:20
  #5
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Ja det kostar per månad. Jag gjorde en snabb googling och hittade en lista i länken nedan. Något av de programmen kanske kan hjälpa dig.

https://www.techradar.com/best/free-...iting-software
Stort tack, ska kollas in
Citera
2023-08-04, 21:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Tack, gissar dock att det är ett betalprogram, finns det något gratisprogram till detta

Jevvla Snåljåp!!

Ska du ut och smygfilma på stranden din snuskis så kan du gott betala lite för att kunna se skiten. Du lär ju knappast ersätta ”modellerna”
Citera
2023-08-04, 23:05
  #7
Moderator
yz44s avatar
Kan rekommendera VSDC som är gratis att använda (finns premiumfunktioner att betala för).
De fria funktionerna räcker till det mesta man kan tänkas vilja göra.

Finns otaliga justeringsmöjligheter för bilden inklusive autolevel för den som är lat.
Är enkelt att använda men jag kan PMa en snabbinstruktion för vad du vill göra.

För övrigt går det att klippa och klistra, förändra hastigheten, vända riktning så videon visas baklänges, vända riktning på ljudet separat, separera ljud och video, lägga till och editera undertexter, bild i bild, en mängd olika filter och funktioner m.m.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback