Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-08-10, 02:50
  #109
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
I en nöd situation som den som uppstått i fjällstugan - är det ingen risk att göra som jag sagt.
Man hjälper dem att få behålla vatten i kroppen samt få i sig näringsrik kost , nej det finns inget fosfor i uppbrända tändstickor ...

Det är helt ofarligt att äta - samt ett väldigt bra sätt att stoppa magsjukan på.

Det innehåller glaspulver enligt en skribent i tråden. Det är knappast något som är bra att få i sig. Trolla inte om såna här allvarliga saker tack.

I övrigt så bör man alltid ha Dimor med sig, och koltabletter inköpta på apotek. Speciellt när man ska upp och vandra på Kebnebajse.
Citera
2023-08-11, 13:44
  #110
Medlem
dialektikers avatar
Vad lustigt, nu minns jag då jag var där sist (som 16-åring, många år sen) så fick jag just magsjuka vid Kebnekaise fjällstation.

Det var synd, för då kunde jag inte haka på resterande i gruppen som besteg toppen den dagen.
Men jag minns det också som min trevligaste magsjuka för det var så härligt att ligga i ett tält där vinden fläktade igenom, och fin utsikt för ett magsjuketillfälle.

Kanske svårt att hålla hygienen på ett sånt där genomfartsställe som många fjällvandrare passerar?

Edit: Och för övrigt gjorde det inte så mycket, att jag inte kunde följa med gruppen på toppbestigningen, för jag hade varit på toppen något år innan.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2023-08-11 kl. 13:46.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback