Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-09, 14:05
  #1
Medlem
Kvinnor är ansvariga för Sveriges förfall via sitt röstande och könssegregationen ökar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...h-kvinnor-rott

Varför inser inte kvinnor konsekvenserna av ett vänster röstande?

Är kvinnor så jävla tröga att de bara kan se till sitt eget parasiterande på välfärden?
Citera
2023-08-09, 14:27
  #2
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Kvinnor är ansvariga för Sveriges förfall via sitt röstande och könssegregationen ökar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...h-kvinnor-rott

Varför inser inte kvinnor konsekvenserna av ett vänster röstande?

Är kvinnor så jävla tröga att de bara kan se till sitt eget parasiterande på välfärden?

Det finns inget som är höger i Riksdagen...så... trådstarten haltar.
Citera
2023-08-09, 14:30
  #3
Medlem
Därför borde SD byta till en kvinnlig partiledare för att locka betydligt fler kvinnliga röster. Det är så kvinnor fungerar.
Citera
2023-08-09, 14:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Kvinnor är ansvariga för Sveriges förfall via sitt röstande och könssegregationen ökar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...h-kvinnor-rott

Varför inser inte kvinnor konsekvenserna av ett vänster röstande?

Är kvinnor så jävla tröga att de bara kan se till sitt eget parasiterande på välfärden?
Jag skulle säga att det beror på att vänsterns agitation bygger mer på känslor än högerns och att kvinnor i högre utsträckning är känslostyrda. Så har det iofs alltid varit så det förklarar inte att gapet ökar. Kanske väcker (sd) extra starka känslor, så man måste rösta mot alla som ens kan tala med dem?
Citera
2023-08-09, 14:39
  #5
Medlem
over9ks avatar
Att rösta vänster betyder bidrag, överflöd av män, och godhetspoäng (kvinnor är som bekant hormon- och känslostyrda i kontrast till män som är rationella). Detta är anledningarna.
Citera
2023-08-09, 15:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Att rösta vänster betyder bidrag, överflöd av män, och godhetspoäng (kvinnor är som bekant hormon- och känslostyrda i kontrast till män som är rationella). Detta är anledningarna.

japp. att de sedan lamslås av all skräckrapportering om hur varje man är en potentiell våldtäktsman och hur utsatta kvinnor är är rätt tragikomiskt. många av tjejerna jag är bekant med (skulle säga att 80-85% av dem är vänsterblivna) vågar inte gå ensamma på kvällarna, utan tar antingen taxi/uber eller väntar på att möta upp sina pojkvänner.

de förstår inte att den otrygghet de belastar alla män för uteslutande är orsakad av en viss grupp män - den grupp män som deras egen ideologiska övertygelse fått dem att rösta hit.

kvinnor är verkligen lustiga. går inte att leva utan dem, men går definitivt inte att leva med dem.
Citera
2023-08-09, 15:21
  #7
Medlem
Skullknights avatar
Högerpolitik är och har alltid varit kvinnofientlig. Varför skulle kvinnor då rösta höger?
Citera
2023-08-09, 15:22
  #8
Medlem
Jag tror inte högutbildade kvinnor i karriären röstar mer till vänster än vad högutbildade män i karriären gör.
Däremot är fler kvinnor anställda i skattefinansierad verksamnet. Till exempel är 78% av alla anställda i Sverige kommuner kvinnor. (https://skr.se/skr/arbetsgivarekolle...019.46930.html, se Tabell 6).

Det är alltså rent själviskt och egositiskt att rösta på någon som vill ha höga skatter och stor offentlig sektor.

Jag har aldrig sett några siffror, men jag tror till exempel inte att stafett-sjuksköterskor i privat regi eller kvinnliga ägare av privata förskolor röstar likadant som sina medsystrar i motsvarande position inom det offentliga. Detta trots att även dessa får sin försörjning från skattemedel.
Och allra minst vänster tror jag kvinnliga chefer inom till exempel bank eller tillverkningsindustri röstar.

Vi är alltså alla egoister. Skillnaden är att vänstermänniskor inte erkänner det utan betecknar sig själva som "goda" och kämpande för "rättvisa".
Citera
2023-08-09, 15:22
  #9
Medlem
Ja, kära pojkar och unga män. När jag läser om er kvinnosyn så förstår jag varför kvinnor avstår från att skaffa barn och att den svenska nativiteten nu ligger på 1,52. Ja, ja, vilka ska ta hand om er är ni blir gamla?
Citera
2023-08-09, 15:29
  #10
Medlem
Det är araber som kommer komma byta blöja på dig farmor.

Själv tänker jag dö knall fall när det närmar sig.

Kvinnosyn? Det handlar här om verkligheten tanten, och dess konsekvenser ni blundar för så att ni kan parasitera på välfärden.

Att svenskor föder mindre barn har att göra med att de prioriterar sig själva istället. Egotripp. Fast det är sant vem hade vågat skicka sin dotter till skolan i dag för arabiska våldtäktslekar eller son som ska bli hotad trackad misshandlad. Det är sant.

Så kanske rösta nationalistiskt istället?
__________________
Senast redigerad av ossianassar 2023-08-09 kl. 15:32.
Citera
2023-08-09, 15:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Därför borde SD byta till en kvinnlig partiledare för att locka betydligt fler kvinnliga röster. Det är så kvinnor fungerar.

Hmm kanske. En bra idé i alla fall!
Citera
2023-08-09, 15:40
  #12
Medlem
EnCartes avatar
Nån undersökning visade att kvinnor röstar som deras väninnor och kändisar gör. Så vill man ändra det, är det kändisarnas åsikter man ska försöka förändra för största effekt. Inte försöka påverka kvinnorna politiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback