Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-10, 04:58
  #1
Medlem
Som rubriken lyder.
Alla jag känner har låtarna på usb, jag har bara antagit att dom laddar ner något sorts torrent med 10 000 låtar, och sen håller de sig uppdaterade och lägger in nytt all eftersom + trade:ar med andra dj:s.

Någon som vet?

-Är inte ute efter någon streaming-service. Låtarna skall kunna spelas offline.

Fred
Citera
2023-08-10, 06:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Som rubriken lyder.
Alla jag känner har låtarna på usb, jag har bara antagit att dom laddar ner något sorts torrent med 10 000 låtar, och sen håller de sig uppdaterade och lägger in nytt all eftersom + trade:ar med andra dj:s.

Någon som vet?

-Är inte ute efter någon streaming-service. Låtarna skall kunna spelas offline.

Fred

Antar du att alla dj:s laddar ner samma torrent och sen lägger in nya låtar allt eftersom eller vad menar du?

Vart de får sina låtar ifrån beror på flera vesäntliga delar antar jag. Som typ av musik, deras egna musikintresse, hur ofta de spelar, hur stor/kräsen publik det är och såklart kontakter?

Vissa DJs kör väl någon Spotifylista med svenska partylåtar och vissa har oändligt många låtar från något comunnity de varit involverade och aktiva i länge. Allt handlar om kunskap, intresse, sorts musik, inspelat/live och en hel del andra faktorer. Eller ville du bara ha en torrent- länk till top 10 000 dj songs?

Kanske missförstod.

Edit: fråga alla de som du känner hur de gjort?
Citera
2023-08-10, 06:24
  #3
Avstängd
Fl, rekordbox, producent kanaler, Youtube, delning sinsemellan, samarbeten etc?
Citera
2023-08-10, 07:36
  #4
Medlem
En riktig dj letar efter guldklimpar och tänker hela tiden på en röd tråd. Det är som att plocka en bukett blommor och ha helheten kring detta arrangemang i tankarna. Alla låtar passar inte in på alla klubbar. Man väljer således bukett efter tillställning. Folk som inte är så mycket insatta i elektronisk musik (för jag antar att du främst syftar på en sådan dj) har kanske svårt att höra skillnad på mycket av musiken och avfärdar ofta det hela som ”allt låter ju likadant” men från en som lyssnar på uteslutande elektroniskt finns det en enorm nyansbredd. Som en bra dj har man egentligen kurerat en extremt bra smak genom oändligt mycket lyssnande och det är denna smak man säljer sig med när man spelar.
Citera
2023-08-10, 08:01
  #5
Avstängd
styckets avatar
Använder rutracker hemsidan. Verkar ha mest musik online att tanka ned. Med högsta kvaliten.
Citera
2023-08-10, 08:31
  #6
Medlem
Kabeltattarens avatar
Finns massvis med lagliga sidor där DJs kan ladda ner låtar (mot en månadsavgift). Crateconnect, BPM supreme mfl.

Finns då originallåtar, remixer, acapallas, instrumentala osv.
Citera
2023-08-10, 08:48
  #7
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Det finns ett sånt jävla guldkorn med gratisnedladdningar på MP3: or i toppkvalitet. De har tamigfan allt. Av nån konstig anledning verkar väldigt få känna till programmet.

Är du angelägen om att få veta så kan du pm:a.

Innan jag upptäckte programmet la jag många timmar på att söka på rumänska/polska/ryska sidor. Man får sålla rätt hårt bara, men guldkornen man hittar är inget mainstreamblaj.
Citera
2023-08-10, 09:15
  #8
Medlem
Bartman777s avatar
Du kan köpa elektronisk musik på https://www.beatport.com/ och https://www.junodownload.com/ i valfri kvalité.
Citera
2023-08-10, 09:28
  #9
Medlem
Jag har gatt igenom ett helt gang mod-arkiv, konverterat de mest intressanta moddarna till .wav OCH .mp3 samt kontaktat de basta jag hittat av dessa musikskapare fran 90-talet for att fa deras skriftliga tillatelse att anvanda musiken till de andamal jag onskar. Har aven nagot hundratal latar fran en gammal van som gick bort 2005, och det var sa jag borjade. DJ'ar i forsta hand goa och trance med lite inslag av techno.
Citera
2023-08-22, 15:36
  #10
Medlem
GlennGBGs avatar
Nerladdning och beatport vad jag vet, från mina DJ-vänner. Byte med andra DJ´s också.
Citera
2023-08-24, 12:40
  #11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Använder rutracker hemsidan. Verkar ha mest musik online att tanka ned. Med högsta kvaliten.

Kallas de label ?
Citera
2024-02-24, 20:07
  #12
Medlem
NiceNameTwices avatar
Nu är jag knappt ens värdig att kalla mig låtsas DJ men finner det väldigt händigt att sourca mp3 etc med Nicotine+
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback