Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-11, 17:03
  #1
Medlem
Hej. Tänkte bara höra om det är någon som kör eller har kört Lion Diet. Jag kör den åter igen och har nu gått ner 10% av min kroppsvikt (10kg) på 4 veckor. Samma resultat som för ett år sedan men då började jag kröka så det gick åt pipsvängen. Skulle vara kul att höra om det finns några att dela erfarenheter etc med .
Citera
2023-08-11, 19:57
  #2
Medlem
MarcoStars avatar
Du menar att du enbart äter kött? Nej, det skulle jag inte ge mig på. Förutom avsaknaden av alla näringsämnen som inte ingår i kött, så skulle jag oroa mig för att göda bakterier, virus, svamp och andra patogener i kroppen och skapa en miljö där cancerceller trivs extra bra.
Citera
2023-08-11, 20:18
  #3
Medlem
irrljuss avatar
Fint att du går ner i vikt, men du borde kanske nämnt att du går på Saxenda också.
I det här läget vore det bättre att skaffa en sund kosthållning i stället för att köra en diet du inte kommer kunna hålla i längden.
Citera
2023-08-11, 21:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Fint att du går ner i vikt, men du borde kanske nämnt att du går på Saxenda också.
I det här läget vore det bättre att skaffa en sund kosthållning i stället för att köra en diet du inte kommer kunna hålla i längden.

Du har rätt. Jag vet att det med största sannolikhet inte håller på sikt heller. Men mitt mål är att nå min målvikt för att sedan sakta men säkert skaffa mig en sund kosthållning. Tidigare har det helt enkelt inte varit möjligt.
Citera
2024-02-04, 11:56
  #5
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du menar att du enbart äter kött? Nej, det skulle jag inte ge mig på. Förutom avsaknaden av alla näringsämnen som inte ingår i kött, så skulle jag oroa mig för att göda bakterier, virus, svamp och andra patogener i kroppen och skapa en miljö där cancerceller trivs extra bra.
Vad har du fått det där ifrån? Det är raka motsatsen till vad du påstår. Rött kött är bland den mest näringsrika och mest biotillgängliga födan på planeten. Lever är nr 1 om du mäter näringsdensitet. Ostron är också bra, vild fisk, ägg.

Rött kött är anti inflammatoriskt och icke cancerogent, det är en ren myt att rött kött orsakar cancer och bygger på felaktiga slutsatser. Om du vill undvika cancer, eller om du har fått cancer så ska du omedelbart gå på en keto-diet, helst 100% carnivore med periodisk fasta.

Du kan leva och frodas om du äter 100% kött med mycket animaliskt fett. Däremot är det svårt eller omöjligt som vegan. Kolhydrater är icke essentiellt för människan, inte heller frukt eller grönsaker.

De perioder som jag har minimerat kolhydrater och maximerat mättat animaliskt fett och kött har jag mått som bäst. Vilket är logiskt eftersom du äter riktig mat packad med näringsinnehåll samtidigt som det är otroligt biotillgängligt. När du äter mycket grönt tar kroppen bara upp en liten del av näringen. Kroppen absorberar bara 5% av kalciumet i spenat till exempel.
Du har alla näringsämnen du behöver i rött kött och ägg.

Det som orsakar cancer och de vanligaste sjukdomarna är processad mat, vegetabiliska oljor, kolhydrater och socker. Det är bevisat bortom allt rimligt tvivel vid det här laget.
Citera
2024-02-04, 12:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andesch77
Hej. Tänkte bara höra om det är någon som kör eller har kört Lion Diet. Jag kör den åter igen och har nu gått ner 10% av min kroppsvikt (10kg) på 4 veckor. Samma resultat som för ett år sedan men då började jag kröka så det gick åt pipsvängen. Skulle vara kul att höra om det finns några att dela erfarenheter etc med .
Ska du äta som ett lejon så ingår ett och annat skämt kadaver i dieten
Citera
2024-02-05, 19:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vad har du fått det där ifrån? Det är raka motsatsen till vad du påstår. Rött kött är bland den mest näringsrika och mest biotillgängliga födan på planeten. Lever är nr 1 om du mäter näringsdensitet. Ostron är också bra, vild fisk, ägg.

Rött kött är anti inflammatoriskt och icke cancerogent, det är en ren myt att rött kött orsakar cancer och bygger på felaktiga slutsatser. Om du vill undvika cancer, eller om du har fått cancer så ska du omedelbart gå på en keto-diet, helst 100% carnivore med periodisk fasta.

Du kan leva och frodas om du äter 100% kött med mycket animaliskt fett. Däremot är det svårt eller omöjligt som vegan. Kolhydrater är icke essentiellt för människan, inte heller frukt eller grönsaker.

De perioder som jag har minimerat kolhydrater och maximerat mättat animaliskt fett och kött har jag mått som bäst. Vilket är logiskt eftersom du äter riktig mat packad med näringsinnehåll samtidigt som det är otroligt biotillgängligt. När du äter mycket grönt tar kroppen bara upp en liten del av näringen. Kroppen absorberar bara 5% av kalciumet i spenat till exempel.
Du har alla näringsämnen du behöver i rött kött och ägg.

Det som orsakar cancer och de vanligaste sjukdomarna är processad mat, vegetabiliska oljor, kolhydrater och socker. Det är bevisat bortom allt rimligt tvivel vid det här laget.

Tack för ett fknt inlägg. Jag gick ner 30 kilo på fyra månader. Detta i kombination med Saxenda som bara hjälpte mig att klara av att hålla mig till att bara äta kött. Det bästa jag gjort. Mår så himla bra av att bara äta kött. Åter tack för att någon förstår och håller med 🙏🏼
Citera
2024-02-05, 19:28
  #8
Medlem
silbersteins avatar
Jag testar just nu och inne på 3:e veckan. Är generellt skeptiskt till att skulle vara speciellt hälsosamt i långa loppet, men för viktnedgång fungerar det väldigt bra. Aldrig ätiit så få kalorier och ändå kännt mig så mätt, en stor anledning är väl också att iaf jag lessnar ganska ordentligt på ensidigheten efter ett tag, så väldigt liten risk att överäter, samt att man också står sig väldigt bra iom det höga proteinintaget. Vissa dagar äter bara ett mål och klarar mig fint på det. Dock känns själva rörelsen som lite av en kult, och verkar finnas väldigt lite utrymme för ifrågasättandet av dogmen att är den absolut hälsosammaste sättet att äta på och att all form av vegetabilier är rena giftet för kroppen. Det stämmer förvisso att vi under en väldigt lång tid av vår evolutionära historia, kanske den längsta, var hyperkarnivorer. Men även då fick vi förmodligen i oss som mest 70-80% av kalorierna från animaliska källor. Tittar man på vilka av dagens jägar/samlar-populatoiner har bäst hälsa så verkar inte de med absolut högst intag av animaliska livsmedel hamna i topp, utan tex Yanomami-stammen i amazonas som har både det lägsta genomsnittliga blodtrycket (som dessutom inte stiger med åldern) och verkar helt befriade från hjärt-kärl-sjukdom och andra välfärdsjukdommar. Och de äter en ganska blandad kost bestående av kött, fisk, frukt och grönt med mycket fiber, relativt lite fett och extremt lite salt.
__________________
Senast redigerad av silberstein 2024-02-05 kl. 19:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback