Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-18, 22:29
  #1
Medlem
Enligt en nyhet på infowars.com så kommer det att införas nya restriktioner i mitten av september. Enligt säkra källor i federala myndigheter, gränspolis.

https://www.infowars.com/posts/exclu...mid-september/

https://www.banned.video/watch?id=64...506ac6f54060c9

Tittar man på nyheter så märks det att allmänheten börjar förberedas på nya covid varianter.
Se bara dessa nyheter.

https://www.timesofisrael.com/new-ve...enmark-and-us/
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/variants-concern
https://www.cnbc.com/2023/08/15/covi...ow-so-far.html
https://www.theguardian.com/world/20...cted-in-london

Kommer Alex Jones ännu en gång få rätt?
Citera
2023-08-18, 22:41
  #2
Medlem
MarcoStars avatar
Men budskapet de går ut med är ju att Eris inte ger så farliga symtom. Jag valde att bara klicka på CNBC av dina länkar, men där går att utläsa följande:

Citat:
Symptoms for Eris are reported to be the same as past variants, including a fever, cough, sore throat, fatigue, runny nose, and change in taste and smell.

Och att:

Citat:
...there have been no reported changes in disease severity to date.

Inget allvarligare än en vanlig förkylning alltså. Hur skulle det motivera nya restriktioner?
Citera
2023-08-18, 23:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Men budskapet de går ut med är ju att Eris inte ger så farliga symtom. Jag valde att bara klicka på CNBC av dina länkar, men där går att utläsa följande:



Och att:



Inget allvarligare än en vanlig förkylning alltså. Hur skulle det motivera nya restriktioner?

Det finns inget som säger att det inte kommer farligare mutationer. Vi vet ju att USA har bedrivit en del forskning i Kina och Ukraina. Vem vet, det kanske råkar komma någon ytterligare variant utifrån de labben.

Ska hursom bli intressant att se om det slår igenom. Bara 1 månad kvar.
Citera
2023-08-18, 23:17
  #4
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det finns inget som säger att det inte kommer farligare mutationer. Vi vet ju att USA har bedrivit en del forskning i Kina och Ukraina. Vem vet, det kanske råkar komma någon ytterligare variant utifrån de labben.

Ska hursom bli intressant att se om det slår igenom. Bara 1 månad kvar.

Det får då bli hur det vill. Jag reagerade över den här nyheten på SVT i morse där en professor påstår att ovaccinerade som inte haft covid innan, riskerar att drabbas hårt av Eris. Jag råkar tillhöra den kategorin, men har svårt att känna nån oro eftersom jag är typ den enda jag känner som faktiskt undkommit covid helt och hållet och inte varit sjuk alls på över fem år. Tro mig, det går lika bra med sellerijuice!
Citera
2023-08-18, 23:39
  #5
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Here we go again. Vem fan pallar ens. Populationen är så lättstyrd och efterbliven så det är helt otroligt. Kunde man föreställa sig för 1000 år sen hur människor 1000 år senare skulle bli så här nojiga av bakterier och virus och sen köa för vaccination?
__________________
Senast redigerad av Psykosen-Hex 2023-08-18 kl. 23:43.
Citera
2023-08-18, 23:45
  #6
Medlem
Bilgamess avatar
Inget kommer att hända, du kan somna om.
Citera
2023-08-18, 23:49
  #7
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Here we go again. Vem fan pallar ens. Populationen är så lättstyrd och efterbliven så det är helt otroligt. Kunde man föreställa sig för 1000 år sen hur människor 1000 år senare skulle bli så här nojiga av bakterier och virus och sen köa för vaccination?

90% av alla svenskar, som tröttnat på att oroa sig över Ukraina-kriget, ökande risk för terrorhot med olika skalor och färgsystem!

Möjligheten till att knäböja inför nya restriktioner kommer att tas emot med jubelsång av den livrädda befolkningen. Nu bänkar vi oss framför Netflix och "jobbar" hemma.
Citera
2023-08-18, 23:51
  #8
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det går ännu bättre om man slutar följa medierna totalt då det bara är lögner. Det är redan vida känt att de bara döpte om vanliga säsongsinfluensan till "Covid-19" för att skrämma upp folk att ta deras experimentella spruta.

Du har ingen risk alls skulle jag vilja säga, och ingen annan heller som äter D-vitamin, det verkar räcka då 99% av de som "Dog i Covid" hade låga nivåer och var gamla dessutom. Fler har dött av vaccinet.

Nya restriktioner är sinnessjukt, att dessa clowner som styr denna karusell inte har blivit halshuggna än är ett under.

Jag delar inte riktigt den uppfattningen. Du behöver inte ignorera medier, om du bara klarar av att sortera och bearbeta information som en vettig människa och tänka lite själv. Men sluta aldrig läsa och ta till dig information, för då blir du bara kortsynt och fördomsfull.

Covid satte sig längre ner i luftvägarna än "en vanlig förkylning/influensa" och påverkade andningen. Den var även mer smittsam och det fick förödande konsekvenser på t.ex. äldreboenden. Men vi kommer aldrig veta hur många som egentligen dog, för under första vågen testades bara folk som togs in på sjukhus och de som dog hemma kom aldrig med i statistiken. Sveriges hantering i början var katastrofal.
Citera
2023-08-18, 23:54
  #9
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag delar inte riktigt den uppfattningen. Du behöver inte ignorera medier, om du bara klarar av att sortera och bearbeta information som en vettig människa och tänka lite själv. Men sluta aldrig läsa och ta till dig information, för då blir du bara kortsynt och fördomsfull.

Covid satte sig längre ner i luftvägarna än "en vanlig förkylning/influensa" och påverkade andningen. Den var även mer smittsam och det fick förödande konsekvenser på t.ex. äldreboenden. Men vi kommer aldrig veta hur många som egentligen dog, för under första vågen testades bara folk som togs in på sjukhus och de som dog hemma kom aldrig med i statistiken. Sveriges hantering i början var katastrofal.

Det kan vi tacka bl a triage-protokoll för.
Citera
2023-08-18, 23:55
  #10
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Here we go again. Vem fan pallar ens. Populationen är så lättstyrd och efterbliven så det är helt otroligt. Kunde man föreställa sig för 1000 år sen hur människor 1000 år senare skulle bli så här nojiga av bakterier och virus och sen köa för vaccination?

För 1000 år sen var väl en normal livslängd sådär 35 och ingen visste vad man dog av. Bakterier och virus kan vara skoningslösa mördare och bör behandlas med kunskap och respekt. Tycker man läser om många som dör i sepsis (blodförgiftning) nu. De fick avliva 350 000 höns nyss p.g.a. salmonella. Det finns mycket skit där ute som man inte vill dra på sig.
Citera
2023-08-18, 23:59
  #11
Medlem
Sladdersnoks avatar
Precis haft eris………….
totaldäckad i 39 g feber sen kom förkylningen där all lukt å smak försvann.
Återhämtar mig ff
Citera
2023-08-19, 00:05
  #12
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
För 1000 år sen var väl en normal livslängd sådär 35 och ingen visste vad man dog av. Bakterier och virus kan vara skoningslösa mördare och bör behandlas med kunskap och respekt. Tycker man läser om många som dör i sepsis (blodförgiftning) nu. De fick avliva 350 000 höns nyss p.g.a. salmonella. Det finns mycket skit där ute som man inte vill dra på sig.

Då är det väl naturligt att leva så länge, alla varelser har sin livslängd på denna jord. Vilken fördel har man att leva i fett många år och varför ska man experimentera och öka livslängden för? Låt naturen göra sin grej liksom. Man har ju totalt rubbat balansen på flera olika plan, jag tror inte att det är hälsosamt med så här många människor på jorden. Men visst, det är väl hälsosamt för business interest groups eftersom att det finns fler människor att tjäna pengar på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback