Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-27, 17:39
  #1
Medlem
Domass avatar
Alla vet vi hur go, seg, trött, sömnig och allmänt skön man kan känna sig av en stark indica men också vanligt gräs såklart.

Nu undrar jag bara om det är någon där ute som försökt göra t.ex. sömnmedel av detta med goda resultat?

Eller är det enklare att försöka köpa en spray från internet och hoppas att tullen inte tar den?

Mvh
Citera
2023-08-27, 17:46
  #2
Medlem
Har en kompis som brukar ta en gås till kvällen.

Men vill du att det skall sitta i längre kan du äta det istället. Tex smälta hasch i smör och äta, eller göra chokladbollar eller liknande.
__________________
Senast redigerad av busy-signal 2023-08-27 kl. 17:48.
Citera
2023-08-27, 17:57
  #3
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Har en kompis som brukar ta en gås till kvällen.

Men vill du att det skall sitta i längre kan du äta det istället. Tex smälta hasch i smör och äta, eller göra chokladbollar eller liknande.

Där sa du nåt, fast man brukar ju få ett annat high när man kör genom att äta, inte samma av vad jag kommer ihåg. Mest att man blir helt dum i huvudet o somnar.

Är mer ute efter det goa lullandet man kan få när man somnar med ett leende på läpparna.

Sen kan man ju givetvis också röka det, frågan är bara hur det är att göra det. Man brukar ju bli ganska stissig om man inte är en van cannabisrökare numera p.g.a. hur starkt allt är. Men det finns ju såklart alternativet att odla själv en strain som inte är så stark. Eller helt enkelt röka mindre, i bonghits kanske ett antal timmar innan läggdags.

Nu är jag dock ute efter sömnmedel som man bara kan ta hipp som happ, utan rök, utan att äta hashbrownies osv. Något som man kan ha som sömnmedel vid temporära sömnbehov.

Skulle det kunna vara olja då i sånna fall, något som allfall liknar spray man kan köpa?
__________________
Senast redigerad av Domas 2023-08-27 kl. 18:01.
Citera
2023-08-27, 18:24
  #4
Medlem
PolitiskParmersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Där sa du nåt, fast man brukar ju få ett annat high när man kör genom att äta, inte samma av vad jag kommer ihåg. Mest att man blir helt dum i huvudet o somnar.

Är mer ute efter det goa lullandet man kan få när man somnar med ett leende på läpparna.

Sen kan man ju givetvis också röka det, frågan är bara hur det är att göra det. Man brukar ju bli ganska stissig om man inte är en van cannabisrökare numera p.g.a. hur starkt allt är. Men det finns ju såklart alternativet att odla själv en strain som inte är så stark. Eller helt enkelt röka mindre, i bonghits kanske ett antal timmar innan läggdags.

Nu är jag dock ute efter sömnmedel som man bara kan ta hipp som happ, utan rök, utan att äta hashbrownies osv. Något som man kan ha som sömnmedel vid temporära sömnbehov.

Skulle det kunna vara olja då i sånna fall, något som allfall liknar spray man kan köpa?
Mina tankar går till olja som man lägger under tungan. Ingen erfarenhet av ruset dock.
Citera
2023-08-27, 19:06
  #5
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitiskParmersan
Mina tankar går till olja som man lägger under tungan. Ingen erfarenhet av ruset dock.

Okej, tack för tipset. Blir till att läsa vidare lite, olja vad jag kan tänka mig allafall borde vara ganska starkt.

Vill ju som sagt ha något som inte ger ett jätterus, läkemedelsbolagen är väl också bara de som kan isolera olika ämnen i cannabis som kan användas som sömnmedel. Det har man ju "ganska" svårt att göra som privatperson.
Citera
2023-08-27, 19:41
  #6
Medlem
PolitiskParmersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Okej, tack för tipset. Blir till att läsa vidare lite, olja vad jag kan tänka mig allafall borde vara ganska starkt.

Vill ju som sagt ha något som inte ger ett jätterus, läkemedelsbolagen är väl också bara de som kan isolera olika ämnen i cannabis som kan användas som sömnmedel. Det har man ju "ganska" svårt att göra som privatperson.
Rätt utrustning och lite googling så kommer du nog i mål. Det är nog en fråga om intresse och ekonomi.
Citera
2023-08-27, 20:02
  #7
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitiskParmersan
Rätt utrustning och lite googling så kommer du nog i mål. Det är nog en fråga om intresse och ekonomi.

Så är det nog!
Citera
2023-08-27, 21:57
  #8
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Där sa du nåt, fast man brukar ju få ett annat high när man kör genom att äta, inte samma av vad jag kommer ihåg. Mest att man blir helt dum i huvudet o somnar.
Jaha? Det är ju dosbaserat så ät en mindre mängd då för en "vanlig" stening.

Lös upp hasch i kokosolja och ät den mängd du är bekväm med. Börjar verka inom 30 minuter.

Citat:
Är mer ute efter det goa lullandet man kan få när man somnar med ett leende på läpparna.

Ja men följ mina anvisningar ovan då.

Citat:
Sen kan man ju givetvis också röka det, frågan är bara hur det är att göra det. Man brukar ju bli ganska stissig om man inte är en van cannabisrökare numera p.g.a. hur starkt allt är. Men det finns ju såklart alternativet att odla själv en strain som inte är så stark. Eller helt enkelt röka mindre, i bonghits kanske ett antal timmar innan läggdags.
Jösses, med tanke på vad du skrivit annars i tråden så tänker jag inte ens bemöta det här stycket.
Citat:
Nu är jag dock ute efter sömnmedel som man bara kan ta hipp som happ, utan rök, utan att äta hashbrownies osv. Något som man kan ha som sömnmedel vid temporära sömnbehov.

Skulle det kunna vara olja då i sånna fall, något som allfall liknar spray man kan köpa?

Toppen av en tesked med stelnad kokosolja. Ingen rök, inga kalorier att tala om och ingen doft heller. Diskret. Hur mycket bättre kan det bli? Duger inte det så kan du ju lika gärna få tråden stängd.

Tillägg:
Detta kan du ju få väldigt koncentrerat. Tusentals doser i en liten glasburk...
__________________
Senast redigerad av PatrickEkwall 2023-08-27 kl. 22:00.
Citera
2023-08-28, 09:33
  #9
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jaha? Det är ju dosbaserat så ät en mindre mängd då för en "vanlig" stening.

Lös upp hasch i kokosolja och ät den mängd du är bekväm med. Börjar verka inom 30 minuter.



Ja men följ mina anvisningar ovan då.


Jösses, med tanke på vad du skrivit annars i tråden så tänker jag inte ens bemöta det här stycket.


Toppen av en tesked med stelnad kokosolja. Ingen rök, inga kalorier att tala om och ingen doft heller. Diskret. Hur mycket bättre kan det bli? Duger inte det så kan du ju lika gärna få tråden stängd.

Tillägg:
Detta kan du ju få väldigt koncentrerat. Tusentals doser i en liten glasburk...

Vi säger så, så har vi det sagt allafall. (Det kommer ett långt inlägg nu så försök koncentrera dig o ta det i bitar.) Alla vet att det är ett annat high när man röker vs äter. Alla vet detta min vän. Det borde säga sig själv då lungorna tar upp det magen inte kan, hjärnan får också allting med engång istället för att vänta en lång stund.

Bara genom att du inte vet detta behöver jag nog inte besvara det andra heller som du skrev till mig, det kan stå kvar som humor i tråden till de andra som väljer att besöka den.

Vet inte varför deprimerande idioter som dig envisas med att "tillrättavisa" andra, det är uppenbart att ni har problem själva där ni försöker framstå eller desperat hävda att ni är bättre som och vet mer än andra för att känna att ni är bra på nåt sätt. Det roliga är ju att ni ofta har fel också.

Det här är ett forum, folk vet olika, det är därför vi är här. För att lära oss och ha en konversation förhoppningsvis, inte det du håller på med.

Du har förövrigt en utmärkt profilbild som verkar gå hand i hand med din personlighet, du och Patrick Ekwall kanske är rätt lika varandra mer än vad du tror?

Guldstjärna till dig lillplutt
__________________
Senast redigerad av Domas 2023-08-28 kl. 10:16.
Citera
2023-08-28, 13:55
  #10
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Vi säger så, så har vi det sagt allafall. (Det kommer ett långt inlägg nu så försök koncentrera dig o ta det i bitar.) Alla vet att det är ett annat high när man röker vs äter. Alla vet detta min vän. Det borde säga sig själv då lungorna tar upp det magen inte kan, hjärnan får också allting med engång istället för att vänta en lång stund.

Bara genom att du inte vet detta behöver jag nog inte besvara det andra heller som du skrev till mig, det kan stå kvar som humor i tråden till de andra som väljer att besöka den.

Vet inte varför deprimerande idioter som dig envisas med att "tillrättavisa" andra, det är uppenbart att ni har problem själva där ni försöker framstå eller desperat hävda att ni är bättre som och vet mer än andra för att känna att ni är bra på nåt sätt. Det roliga är ju att ni ofta har fel också.

Det här är ett forum, folk vet olika, det är därför vi är här. För att lära oss och ha en konversation förhoppningsvis, inte det du håller på med.

Du har förövrigt en utmärkt profilbild som verkar gå hand i hand med din personlighet, du och Patrick Ekwall kanske är rätt lika varandra mer än vad du tror?

Guldstjärna till dig lillplutt


Jag ber om ursäkt för att mitt inlägg verkar ha påverkat dig kraftigare än menat.

Visst blir ruset annorlunda i form av att det smyger sig på och sitter i längre. Ofta blir man mer väck, vilket i mångt och mycket är dosrelaterat. Är du inte lika inrökt som en köksfläkt i Hisings-Backa så kan du med goda resultat utforska de lägre tröskeldoserna och inse att det går att uppnå ett "vanligt" rus även via förtäring. Helst då äta det upplöst i ren kokosolja, som både hårdnar i rumstemperatur och gör att det slår på snabbare än till exempel brownies.

Eller är du så fastkörd i "röker vs äter"-tänket att du vägrar se bortanför din mentala låsning? Snacka om en svartvit syn på saken.

Men vad vet jag, alla andra säger ju att det är så...

Citera
2023-09-02, 05:42
  #11
Medlem
Jag förslår inte att du ska äta cannabis eftersom THC bryts ner i levern till 11-hydroxy-THC, vilket har helt andra typer av effekter än THC. Mångt och mycket så anses den vara mer psykoaktiv än THC.

Det du är ute efter är en blanding av låg dos CBD, hög dog THC och CBN. Denna blandingen får man av starka indicas som gått, generallt sätt en vecka över tiden. Om man ska vara exakt så bör man använda lupp och titta på budsen, då bör du har 50% amber. THC i trichomen bryts ner till CBN och färgar trichomen amber, det är så vi odlare kan justera effekterna på rökat vi producerar.

Det finns flera väldigt många olika sorter som är gjorda för night time use. Men den sorten jag brukar mest tipsa om gällande sömn är Big bud/Critical Mass. Det är viktigt att du köper den från en bra källa, och med bra källa så menar jag ABSOLUT inte Sensi seeds eller någon annan av de nederländska fröskojjarna som köper in white label frön från Spanien. Utan mitt förslag är att antingen köpa dina frön från Mr.Nice auktion eller buy now. De har frön från den äkta Big Bud klonen, vilket går under namnet Critcial Mass. Critical Mass är super lätt att odla och man får relativt(mot andra sorter) hög skörd. Läs på om hur man klonar och ta kloner på alla plantor, för att sedan spara den du tycker fungerar bäst. Critical Mass blir klar runt 8-9 veckor av blom så i ditt fall skulle jag gissa på att du har din sömn medicin redo mellan 9-10 veckor av blom.

Jag har köpt in hundratals olika sorter över åren och jag har aldrig blivit av med ett paket. All skrämsel om husis är totalt efterblivet.

För att få den mest kraftiga sömn medicinen så skulle jag även vilja tipsa om att kombinera denna typ av cannabis tillsammans med melatonin. Kaplsar går att köpa billigt från andra EU länder och det är helt lagligt.

Hur jag vet allt detta är för att jag har använt cannabis sen -08 som sömn medicin då jag lider av insomnia. De mediciner vården i Sverige ger har för mycket biverkningar för att det ska vara en permanent lösning.

Lycka till.
Citera
2023-09-02, 06:22
  #12
Avstängd
Full-Retards avatar
En joppe innan läggdags? Varför komplicera det hela?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback