Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-18, 02:39
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Visst kan man tycka med all rätt att TV4 har inte kommit med något nytt på över ett deccenium. Jag ser inte på TV4 längre eller television för den delen heller. Jag antar utifrån tråden att det fortfarande är program som Så mycket bättre, Mästerkock, Robinsson, Let's Dance, Talang, Idol, Farmen osv som är programmen som fyller ut tablån. Det är samma trötta format med samma trötta kändisar samma trötta tävlingsmoment. Men även om TV4 hade haft en större grad av förnyelse i programinnehåll så hade nog problemen kvarstått. TV har svårt att konkurrera med streamingtjänster, tv-spel, youtube eller internet överlag. Folk har lagt till sig med andra vanor helt enkelt. Mitt intryck är att det är barnfamiljer, kvinnor och äldre som fortfarande ser på television.
Det stämmer för Statstelevisionen och biograferna även.
Nyhetsmorgon, Efter fem och nyheterna håller kvar den tydligt medelålders publiken men firmorna som köper reklam lär förhandla tilltagande hårt mot TV4, då det är den yngre publiken som är mer påverkbar i inköp.

TV4 har en till speciell publik kvar antar jag: De äkta travnördarna som tycker att en timme är en lagom dos varje lördag.
Citera
2024-03-06, 08:25
  #818
Medlem
Nu måste jag vara snäll med inköpsavdelningen på TV4 (,sannolikt enda gången i år).
De verkar ha fulbjudit och vunnit en annan "gammaldags" sak att sända nu på söndag.

Oscars-galan !!

Det börjar med Röda mattan från kl 23.20 så de som inte har har flexibla arbetstider kan överväga att hoppa över denna och sätts väckning senare för huvudnumret.
Citera
2024-04-07, 12:56
  #819
Medlem
Senaste nytt som kommit angående Tv4- program:
* Idol: Ny jury: Kishti och Alexander lämnar. Ersättare: Peg och Ash. (av nån anledning)
- Kishti får lämna pga omorganisation för att ändra konceptet i programmet. Mycket dum anledning, tror det kommer tappa tittare istället för att locka dit nya tittare.

* Idol: Ny programledare som ska vara med Pär. Alltså då Mauri som tillkommer. Tror det kan bli rätt bra duo.

* Idol: De byter från en fredag till en lördag. Återigen för att ändra konceptet så att Idol lyfts mer.Gissar för att Svt1 har något program på fredagarna som gör så att folk väljer titta på det istället hellre.
Min åsikt är att detta är väldigt synd då jag alltid tyckt att Idol är ett fredagsprogram.

Jag tycker att göra en ny jury kommer försämra programmet. Särskilt med Kishti situationen. Då hon valde ej själv att lämna. Samt vad man läst på medier verkar det som många ville ha kvar henne. Där har nog Tv4 gjort bort sig ordentligt..
Citera
2024-04-07, 13:03
  #820
Medlem
Vet inte om detta har med Tv4 att göra. Men som ni kanske har sett så går samma realityprogram om och om igen. Robinson, Farmen, Bachelor och Bachelorette.

Tänker kring Big brother. Vad har hänt med den typen av reality-program? Är det bara jag som saknar den typen av reality? Där folk inte gjorde till sig. Tycker det är skumt att Tv4 eller annan typ av kanal inte satsar på ett sånt program i och med det är ett program som inte sänds gång på gång och att det är en rätt stor såpa. En storsatsning på Big brother för lite ny reality tror jag inte hade varit fel.

Vad är era åsikter om Big brother? Saknar ni det? Hade inte ni också hellre haft en sån typ av reality istället som gick än de andra gamla? Då det handlar om riktig reality och dokusåpa med drama, aktiviteter, roliga deltagare och typ en livestream.
Citera
2024-04-08, 01:49
  #821
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Vet inte om detta har med Tv4 att göra. Men som ni kanske har sett så går samma realityprogram om och om igen. Robinson, Farmen, Bachelor och Bachelorette.

Tänker kring Big brother. Vad har hänt med den typen av reality-program? Är det bara jag som saknar den typen av reality? Där folk inte gjorde till sig. Tycker det är skumt att Tv4 eller annan typ av kanal inte satsar på ett sånt program i och med det är ett program som inte sänds gång på gång och att det är en rätt stor såpa. En storsatsning på Big brother för lite ny reality tror jag inte hade varit fel.

Vad är era åsikter om Big brother? Saknar ni det? Hade inte ni också hellre haft en sån typ av reality istället som gick än de andra gamla? Då det handlar om riktig reality och dokusåpa med drama, aktiviteter, roliga deltagare och typ en livestream.


Mjä. Jag älskade Baren och Big brother de första säsongerna. Riktigt skön skräp-tv.
Men det känns väl som världen gått vidare. Gick ju någon Big brother för några år sedan, jag kollade inte. Är urless på tv rent generellt så kanske är jag fel person att fråga men det lockade mig inte alls. Och någon får rätta mig om jag har fel...men intresset var väl knappt ens ljummet för någon annan heller? Nä....jag tror inte riktigt på det. Dokusåpor kan nog dra lite publik ännu men jag tror man måste förnya konceptena lite. Hur vet jag inte men det känns inte särskilt lockande med ännu en Big brother säsong...det blir liksom aldrig lika bra som de första omgångarna. Känns som ett väldigt trött koncept.
Citera
2024-04-24, 09:37
  #822
Medlem
picapicans avatar
Tildes pratprogram läggs ned eller åtminstone på is. Tittarna verkar måttligt trötta på Tilde och hennes stora ego. Kan det vara ännu en anledning?

https://www.svenskdam.se/noje/tilde-...-inte/10244782
Citera
2024-04-24, 10:11
  #823
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Tildes pratprogram läggs ned eller åtminstone på is. Tittarna verkar måttligt trötta på Tilde och hennes stora ego. Kan det vara ännu en anledning?

https://www.svenskdam.se/noje/tilde-...-inte/10244782
När t.o.m. Fyrans ”guldkalv” Tilde får se sina program stoppas i frysboxen vet man att det är riktigt illa ställt för dem. Återstår bara att något av David Hellenius program läggs ned så vet man att inga heliga kor finns och allt kan slaktas i jakten på sparade kronor.

Man kan ju tänka sig att fruktkorg och fritt kaffe redan är indraget och att kommande besparingssteg blir att årets julbord byts ut mot en sillmacka med en lättöl.
Citera
2024-04-24, 10:19
  #824
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
När t.o.m. Fyrans ”guldkalv” Tilde får se sina program stoppas i frysboxen vet man att det är riktigt illa ställt för dem. Återstår bara att något av David Hellenius program läggs ned så vet man att inga heliga kor finns och allt kan slaktas i jakten på sparade kronor.

Man kan ju tänka sig att fruktkorg och fritt kaffe redan är indraget och att kommande besparingssteg blir att årets julbord byts ut mot en sillmacka med en lättöl.

Av nyfikenhet så undrar man vem som ens tittar på kanalen? Nu har jag ingen tv utan kör endast stream och när jag väl hade TV-kanaler så var fyran den kanalen som jag tittade absolut minst på.
Antingen är det realityprogram med kockar och lastbilschaufförer eller så är det soff- och bryggprogram där bortglömda kändisar ska sitta och prata om sitt liv och gärna gråta lite.

Så grymt tråkig kanal och när de dessutom pressar in mängder med reklam i skiten så blir det ännu mera hatobjekt. Följde Bäst i Test tidigare men även det har man slutat med efter kanalbytet. Skulle inte sakna kanalen alls om den lades ner.
Citera
2024-04-24, 12:49
  #825
Medlem
Jag hade hoppats sommarkrysset skulle komma tillbaka i sommar
Citera
2024-04-24, 23:23
  #826
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
När t.o.m. Fyrans ”guldkalv” Tilde får se sina program stoppas i frysboxen vet man att det är riktigt illa ställt för dem. Återstår bara att något av David Hellenius program läggs ned så vet man att inga heliga kor finns och allt kan slaktas i jakten på sparade kronor.

Man kan ju tänka sig att fruktkorg och fritt kaffe redan är indraget och att kommande besparingssteg blir att årets julbord byts ut mot en sillmacka med en lättöl.

Det måste vara enormt jobbigt för Tildes grandiosa ego. Hon som tävlar om drottningkronan efter Malou mot Jenny Strömstedt.

Kan det bli så att Efter fem går i graven också efter sommaren? Har du någon statistik på tittarsiffror på programmet? Får en känsla av att det rasat utför på senaste tiden. Åtminstone när man läser kommentarer på sociala medier.

Har TV4 tagit bort son Facebooksida? Jag kan inte hitta den i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback