Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-04, 22:26
  #1
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Hej, min mamma gick bort för en tid sedan. Jag undrar hur får jag kontakt med henne?

Inget trams tack.
Citera
2023-09-04, 22:30
  #2
Medlem
Centerpartists avatar
Sanningen är att det inte går att "få kontakt" med döda mer än som de lik eller aska i urnor eller minneshundar de är. Du kan söka kontakt med den kommer inte kunna besvaras.
Citera
2023-09-04, 22:33
  #3
Medlem
Du får ingen kontakt. Det är förbjudet att ta kontakt med de dödas andar. Det är inte din anhörig, för de dödas andar är andar som dog för länge sedan och försöker lura folk. De nämns redan i GT så de är äldre än Mose, som skrev om de för 3500 år sedan 3Mos 19:31.
Citera
2023-09-04, 22:35
  #4
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centerpartist
Sanningen är att det inte går att "få kontakt" med döda mer än som de lik eller aska i urnor eller minneshundar de är. Du kan söka kontakt med den kommer inte kunna besvaras.

Jag vet, har bara en smärtsam känsla, att jag vill få kontakt, med någon jag älskade mycket.
Citera
2023-09-04, 22:39
  #5
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Fan vad ont det gör.
Citera
2023-09-04, 22:49
  #6
Medlem
jjujjus avatar
Får jag ge ett tips? Som kan lätta lite på smärtan

Se efter tecken. Klocka, lampa, fåglar. Hon finns överallt och är med dig, du kan bara inte se hennes fysiska form och höra henne. Hon kan dyka upp som en fågel. Vilja sitta på din balkong, dyka upp i din dröm och säga dig något, när vi letar efter tecken så ser vi dom. Du kommer veta när du får ett tecken!

Annars kan du kontakta ett medium men hur vet man om dom talar sanning? Om du har någon bekant som känner någon. Men inget jag egentligen rekommenderar. Då är tecken nog mer tillförlitliga.
Citera
2023-09-04, 22:50
  #7
Medlem
Timoteuss avatar
Detta kanske låter flummigt, men jag tror att du bara kan få det genom att ge någon/några andra den sorts kärlek, omtanke och uppskattning som hon gav dig. Då kan det bli som att hon liksom står inuti dig och tittar ut på dem som får din kärlek.
Så klart förstår jag att det du just nu skulle vilja ha är den kontakt där du tvärtom står ansikte mot ansikte med henne igen. Men som redan sagts i tråden, att söka på medial väg är en knepig sak att ge sig på.
Citera
2023-09-04, 22:52
  #8
Medlem
https://www.digitaltrends.com/comput...-the-dead/?amp

Om du har en inspelning av din döda mammas röst, gör den ai och återuppliva den.
Citera
2023-09-04, 22:56
  #9
Medlem
Lyzzas avatar
Klart du saknar hennes närvaro. När någon försvinner så har man ingen att ringa till och prat om sin barndom eller bara fråga efter ett recept m.m.

Det blir mindre sorgligt med tiden men det är tomt. Och man undrar plötsligt över sin egen dödlighet.

Här kan du se ett program om att få kontakt med de döda som kan ge dig lite tröst.

https://tv.aftonbladet.se/video/3386...ngsrika-medium

Sen finns det en tidning som du kan köpa om det andliga. Kommer inte ihåg vad den heter men i den kan du hitta kontaktuppgifter till olika medium. Du får googla tidning + andlighet så hittar du säkert något.
Citera
2023-09-04, 22:59
  #10
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Du får åka till Vatican’s Secret Archives och betala en fet summa för att läsa en sida på hur man kommer i kontakt med de döda. Det är möjligt eftersom allting består av energi, det som är dött lever men man kan inte se det med egna ögon, energi går inte att se men man kan känna det.
__________________
Senast redigerad av Psykosen-Hex 2023-09-04 kl. 23:01.
Citera
2023-09-04, 23:12
  #11
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Hej, min mamma gick bort för en tid sedan. Jag undrar hur får jag kontakt med henne?

Inget trams tack.

Besök hennes gravsten, kyrkogårdar fungerar lite som en portal till andra sidan, psykedeliska droger fungerar för att öppna upp sinnena...
Citera
2023-09-04, 23:24
  #12
Medlem
Centerpartists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Jodå, jag förstår vad du menar. Man måste stålsätta sig. Men det är plågsamt.
Det spelar ingen roll vart de ligger för oavsett vilket så ligger de ju under jord. Du kan lika bra besöka slumpmässiga gravstenar i Göteborg, Stockholm eller på Grönland. Samma sak. Lik som lik.
Nej du ska inte stålsätta dig. Du ska vända dina känslor från sorg och saknad till hat och avsky även om det kanske inte alls är berättigat. Det är det du ska stålsätta dig att göra.
Sorg och saknad är helt enkelt inte acceptabelt att känna. Sådana känslor får du bara klippa rakt av för allas bästa, framförallt för ditt eget välbefinnande såklart då döda inte kan sakna dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback