Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-06, 16:32
  #1
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Söker någon form av tubkikare eller digital monokulär som kan anslutas till mobil, dator eller padda/androidpadda med sladd. Finns det. Ej wifi.
Citera
2023-09-06, 16:37
  #2
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det finns adaptrar till tubkikare och stjärnkikare så man kan sätta på systemkameror och jag tror även kompaktkameror, från såna borde man kunna dra en kabel och ha liveview till en dator eller padda. Det var många år sedan jag var inne i systemkameraträsket och utvecklingen har säkert gått framåt så det finns till mobiler också, då kan man säkert casta bilden dit man vill.
Citera
2023-09-07, 13:35
  #3
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det finns adaptrar till tubkikare och stjärnkikare så man kan sätta på systemkameror och jag tror även kompaktkameror, från såna borde man kunna dra en kabel och ha liveview till en dator eller padda. Det var många år sedan jag var inne i systemkameraträsket och utvecklingen har säkert gått framåt så det finns till mobiler också, då kan man säkert casta bilden dit man vill.

Kan man använda en systemkamera med ett rejält objektiv? Sladd till telefon eller padda för större skärm? Hade helst sluppit köpa en systemkamera med objektiv dock. Så förbannat dyrt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback