Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-02, 01:51
  #25
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Ska köpa en mobil med ett comviq kontantkort till mitt barn.

När hon spelar ett gratis spel på mobilen och ”spelet” vill ha betalt för något. Ett nytt vapen eller andra saker. Och så finns det 100kr på saldot. Kan man köpa nåt för 200 kr då?

Nu måste man ju registrera kontantkortet. Kan den som står registrerad på kontantkortet få en faktura hemskickad till sig då på 100kr?

Eller säger spelappen "nej" det finns inte 200kr på ditt saldo?

Jag tror du måste fylla på kontaktkortet via Comviq's hemsida, vet inte om det går att få en räkning hem. Och betalningar i spel går nog inte heller via kontantkortet, utan det görs väl via google app store/spelet i sig.
Citera
2023-11-02, 06:51
  #26
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Ska köpa en mobil med ett comviq kontantkort till mitt barn.

När hon spelar ett gratis spel på mobilen och ”spelet” vill ha betalt för något. Ett nytt vapen eller andra saker. Och så finns det 100kr på saldot. Kan man köpa nåt för 200 kr då?

Nu måste man ju registrera kontantkortet. Kan den som står registrerad på kontantkortet få en faktura hemskickad till sig då på 100kr?

Eller säger spelappen "nej" det finns inte 200kr på ditt saldo?
Det enda du kan göra med saldot på Comviq kontantkort förutom ringa och skicka sms är väl till att donera pengar till Rädda barnen och liknande.

Varför ska barnet få handla i spelet för sitt saldo på kontantkortet? Inte hört talas om spelet där barn köpte digitala jordgubbar för 25 000 kr?

Barn ska inte ha föräldrars kreditkort eller kunna övertrassera sitt kontantkort.

Barn behöver lära sig tidigt om ekonomi och budget.

Eftersom kontantkortet till ditt barn troligtvis står på dig så blir det också du som blir betalningsansvarig ifall ditt barn övertrasserat kontantkortet.

Comviq Standard (saldo) finns i 50 kr, 100 kr och 250 kr. Går att kombinera med Fastpris 5-100 GB som gäller i 30 dagar. Därefter övergår prisplanen till Standard.
Citera
2023-11-02, 08:06
  #27
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Ska köpa en mobil med ett comviq kontantkort till mitt barn.

När hon spelar ett gratis spel på mobilen och ”spelet” vill ha betalt för något. Ett nytt vapen eller andra saker. Och så finns det 100kr på saldot. Kan man köpa nåt för 200 kr då?

Nu måste man ju registrera kontantkortet. Kan den som står registrerad på kontantkortet få en faktura hemskickad till sig då på 100kr?

Eller säger spelappen "nej" det finns inte 200kr på ditt saldo?

Jag har i alla år betalat mina appar via mitt saldo som jag har på Comviq kontantkort. Jag får inte hem någon faktura utan jag förladdar ju kortet med pengar och handlar apparna där.

När du väl ska betala någonting så fråga den vad du vill betala med och då kommer Comviq kontant upp som ett alternativ och då kryssar du i det.

Det går inte att handla för 200 kr om du endast har 100 kr på Comviq kontantkortet.

Däremot så kan du ha en alternativ betalningsåtgärd om det inte skulle finnas pengar på Comviq kontantkortet. Jag har ingenting sånt inställt eftersom att jag vill endast att det ska dras från mitt Comviq kontant saldo.
Citera
2023-11-02, 08:11
  #28
Medlem
Kan man donera saldot när man går bort?
Citera
2023-11-02, 08:55
  #29
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natt-mackan
Kan man donera saldot när man går bort?
Till någon annan menar du? För många år sedan så förde jag över saldo från en kontantkortstelefon till en annan, men det är många år sedan. Det gick bara att föra över en liten summa per dag och Comviq tog en ordentlig summa för att göra detta.

Om du menar att skänka till välgörenhet så får du i så fall be någon göra det från din telefon när du inte finns längre...
Citera
2023-11-06, 12:11
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jag har i alla år betalat mina appar via mitt saldo som jag har på Comviq kontantkort. Jag får inte hem någon faktura utan jag förladdar ju kortet med pengar och handlar apparna där.

När du väl ska betala någonting så fråga den vad du vill betala med och då kommer Comviq kontant upp som ett alternativ och då kryssar du i det.

Det går inte att handla för 200 kr om du endast har 100 kr på Comviq kontantkortet.

Däremot så kan du ha en alternativ betalningsåtgärd om det inte skulle finnas pengar på Comviq kontantkortet. Jag har ingenting sånt inställt eftersom att jag vill endast att det ska dras från mitt Comviq kontant saldo.

Hur har du lyckats att koppla comviqnummret till appstore/google play?
Citera
2023-11-06, 18:06
  #31
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Hur har du lyckats att koppla comviqnummret till appstore/google play?
Precis som jag skrev ovan.

Jag väljer en app,jag väljer betalsätt och jag klickar i Comviq.

Det kan hända att du behöver ringa dem, och dubbelkolla så att det inte är några problem 🙂
Citera
2023-11-07, 08:20
  #32
Medlem
Mogaku-sans avatar
Från Facebook
Citat:
Kattkomando Syd - KKS ber om gåvor till

‼️Lilla familjen‼️

Ärendenr: 453-23

Den lilla mamman dök upp på en gård och födde sina ungar den 17/9.

De har nu kommit in i ett stödhem och det går jättebra! Mamman, som blivit döpt till INGELA, är så duktig! 🩷
Hon och hennes dotter, MELANIE söker nu sina föralltidhem! De andra två kattungarna är tingade.
De kan adopteras till samma hem, eller så måste det finnas annan lekig katt i hemmet.

Dock verkar Ingela ha problem med sina tänder så ett veterinärbesök är inplanerat, och vi vet att det brukar kosta, därför ber vi om gåvor till det redan nu.
Swishnr:123 554 90 27 märk "Ingela"
PG:138 39 84-0 märk "Ingela"

SMS:a KKS100 Ingela till 72456 så skänker du 100 kr.
SMS:a KKS200 Ingela till 72456 så skänker du 200 kr.
SMS:a KKS300 Ingela till 72456 så skänker du 300 kr.
SMS:a KKS400 Ingela till 72456 så skänker du 400 kr.
SMS:a KKS500 Ingela till 72456 så skänker du 500 kr
Tack på förhand!! ❤️

Maila till susanne.t@kks.nu om du skulle kunna tänka dig att ta dessa två eller en av dem, till ditt hjärta!

Admin/AS
Ifall ni har pengar över på saldot som ni vill bli av med.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback