Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-17, 15:04
  #1
Medlem
Ber om ursäkt om liknande tråd finns.

Iaf, jobbar som BI- utvecklare inom SQL-server och Power BI.

Får ganska många erbjudanden från olika konsultbolag och är ganska frestad att testa det spåret. Funderar också på att starta eget som konsult men skulle vilja testa att jobba åt ett konsultbolag först.

Skulle gärna höra vad det finns för fördelar och nackdelar?

Det som jag undrar är:
-Hur mycket tjänar man som konsult? Ligger mellan 50 och 60 kkr/månad idag som fast anställd.

-Hur är arbetsbelastningen? Värdesätter min fritid och är inte beredd att jobba 60 timmars veckor.

-Går det att kombinera med att familjeliv med barn som har fritidsaktiviteter etc.

-Hur funkar det att jobba hemifrån?

-Är det något annat man bör tänka på?

Skulle uppskatta svar på mina frågor, tack i förhand.🙂
Citera
2023-09-17, 16:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ber om ursäkt om liknande tråd finns.

Iaf, jobbar som BI- utvecklare inom SQL-server och Power BI.

Får ganska många erbjudanden från olika konsultbolag och är ganska frestad att testa det spåret. Funderar också på att starta eget som konsult men skulle vilja testa att jobba åt ett konsultbolag först.

Skulle gärna höra vad det finns för fördelar och nackdelar?

Det som jag undrar är:
-Hur mycket tjänar man som konsult? Ligger mellan 50 och 60 kkr/månad idag som fast anställd.

-Hur är arbetsbelastningen? Värdesätter min fritid och är inte beredd att jobba 60 timmars veckor.

-Går det att kombinera med att familjeliv med barn som har fritidsaktiviteter etc.

-Hur funkar det att jobba hemifrån?

-Är det något annat man bör tänka på?

Skulle uppskatta svar på mina frågor, tack i förhand.🙂

Allt beror på vad för företag du jobbar för.
Konsultbolaget anställer ju dig ger dig en lön och hyr ut dig till kund.

Om man kan jobba hemma eller ej beror på vart du är anställd.

Antal timmar är oftast heltif så 40 i veckan.
Citera
2023-09-20, 13:25