Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-11, 22:44
  #1501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Du sitter och ljuger igen alltså, alla utom du verkar känna till offentlighetsprincipen utom just du.
Du har definitivt inte fått det svaret av läkemedelsverket utan sitter som vanligt och fantiserar med ena handen på könet och ena på tangenterna.

Du är nog det dummaste trollet på hela Flashback.

Vill du motbevisa det så ger du kommunikationen med Läkemedelsverket, svårare än så är det inte. Vi vet att du är van att kunna slänga dig med att du minsann kontaktat de ena efter de andra och sen hänvisar till att du inte kan bevisa det. Men kommunikation med en myndighet är en offentlig handling så det är bara att lägga fram den eller inse att du blev påkommen för miljonte gången med att ljuga.
Om du citerar det du tvivlar på är sant och förklarar varför du tvivlar på det, så lovar jag att visa dig att det förhåller sig precis som jag säger.

Informationen finns på Läkemedelsverkets hemsida.
Citera
2024-05-11, 22:45
  #1502
Medlem
-fp-
Citera
2024-05-11, 22:46
  #1503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om du citerar det du tvivlar på är sant och förklarar varför du tvivlar på det, så lovar jag att visa dig att det förhåller sig precis som jag säger.

Informationen finns på Läkemedelsverkets hemsida.

Nej, du SKA bevisa att de sagt så, annars har du aldrig fått det svaret och ljuger så som du brukar.
Du påstår de sagt så, det är inte så svårt att få ut allmänna handlingar så jag kan dubbelchecka ditt skitsnack men eftersom det är 100% skitsnack så är det inte ens värd strömmen det kostar att göra den kommunikationen.

Man kan lätt tro du fått informationen från det påstådda citatet i länken.

https://checkfact.org/ingen-placebo-...vaccinationen/
Citat:
Det är INGEN som får eller har fått placebo av dem som vaccinerats med vaccin mot covid-19 i Sverige eller EU

Mejlsvar från Läkemedelsverket 2021-09-03

Vilket bara bevisar att du far med så jävla mycket trams.
__________________
Senast redigerad av Homogeneous-Evil 2024-05-11 kl. 22:50.
Citera
2024-05-11, 23:09
  #1504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Nej, du SKA bevisa att de sagt så, annars har du aldrig fått det svaret och ljuger så som du brukar.
Du påstår de sagt så, det är inte så svårt att få ut allmänna handlingar så jag kan dubbelchecka ditt skitsnack men eftersom det är 100% skitsnack så är det inte ens värd strömmen det kostar att göra den kommunikationen.

Här är mina påståenden om Läkemedelsverket:
När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin [dvs, representanten sade att eventuella skadeverkningar i så fall upptäcks efter det att vaccinet inkluderas i listan på rekommenderade barnvacciner = att det finns en fungerande uppföljning]
Om du påstår att jag ljuger härvidlag så torde det vara busenkelt för dig att bevisa det, samt förklara hur det i stället går till.

Bevisat är att INGET av de barnvaccin som finns på den svenska marknaden har testats för säkerhet i dubbelblindade RTC fas 3-studier där kontrollgrupp fick äkta placebo.

Det i sin tur ger att Läkemedelsverket måste gå på annan information avseende barnvacciners säkerhet.

Du menar att jag ljuger när lag påstår att Läkemedelsverket säger att man går på uppföljningen av säkerheten hos respektive vaccin?

Finns det någon annan metod som Läkemedelsverket kan tänkas använda sig av, menar du?

Inte äkta placebo till kontrollgrupp i de obligatoriska fas 3-studierna?

Inte uppföljning av säkerheten efter godkännande?

Vad? Spåkula?

När jag då frågade vem det är som har ansvaret för att följa upp respektive vaccins skadeverkningar så fick jag svaret att det är läkemedelsbolagen själva som har anförtrotts det ansvaret!
Om du påstår att jag ljuger härvidlag så torde det vara busenkelt för dig att bevisa det, samt förklara hur det i stället går till.

Menar du att det är Läkemedelsverket självt som står för uppföljningen av barnvacciners säkerhet efter godkännande och inkludering i Sveriges barnvaccinprogram?

Eller är det någon annan aktör som har det ansvaret?

När jag då frågade vem det är som kontrollerar om och hur dessa företag förvaltar sitt förtroende, så väntar jag fortfarande på ett svar, ett år senare....still counting.
Om du påstår att jag ljuger härvidlag så torde det vara busenkelt för dig att bevisa det, samt förklara hur det i stället går till.

Här känner du i så fall till hur den översynen ser ut och vem som står för den?


Och nej, jag kommer INTE att citera direkt från den kommunikationen eftersom det kan ge vetvillingar som du ledtrådar till min verkliga identitet.

Håll dig till sak enligt ovan så ska vi nog reda ut det hela.
Citera
Igår, 01:35
  #1505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Du har alltså inte kontaktat dem, bra att veta att du har någon diagnos som tvingar dig att ljuga konstant och sprida desinformation.
Du är ett av de mest patetiska trollen på Flashback, behöver vi ju förvisso inte förtydliga för det gör du rätt bra själv.

Men nu vet vi ju enligt dig själv att allt du säger kan vi förkasta för det finns ingen sanning i det alls.
Igen, det representanten informerade om finns på deras hemsida om man letar runt lite.

Jag skrev:
När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin [dvs, representanten sade att eventuella skadeverkningar i så fall upptäcks efter det att vaccinet inkluderas i listan på rekommenderade barnvacciner = att det finns en fungerande uppföljning]

Och så här står det på hemsidan:
Fas III är oftast stora kliniska studier med upp till tusentals personer för att slutgiltigt definiera hur användbart vaccinet är för att förebygga sjukdomen. Här kan man antingen studera vaccinets skyddseffekt mot den infektion det ska skydda mot, eller om man har något annat mått, till exempel antikroppsnivåer, som man vet är skyddande. Patientgruppen ska efterlikna den population som det färdiga vaccinet ska användas på vad gäller till exempel vikt, ålder och kön.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...och-utveckling
Inte ett ord om hur vaccinet testas för säkerhet i dessa studier.


Däremot så skriver de så här strax under kolumnen med Fas III:
I de kliniska prövningarna jämför man i princip alltid ett vaccin mot placebo (helt verkningslöst vaccin) eller något vaccin som skyddar mot någon helt annan infektion.
1. Deras definition av "placebo" är minst sagt intressant = ett helt verkningslöst vaccin? Vad i hela friden är det för något?

2. Nej, inte ett enda av de barnvaccin som är godkända i Sverige har testats mot ett "helt verkningslöst vaccin". Och vad skulle poängen med det vara?

3. Ja, det finns barnvaccin som har testats mot "vaccin som skyddar mot någon helt annan infektion" till kontrollgruppen, men jag har fortfarande inte tagit del av en förklaring av motivet till det. Här kan det ju knappast handla om att det är "oetiskt" att förvägra barnet det skydd som ett äldre vaccin mot samma infektion, som ju hävdas. Så vad?


Jag skrev:
När jag då frågade vem det är som har ansvaret för att följa upp respektive vaccins skadeverkningar så fick jag svaret att det är läkemedelsbolagen själva som har anförtrotts det ansvaret!

Och så här står det på hemsidan:
Vaccinsäkerheten övervakas

Efter godkännandet övervakas och bedöms vaccinsäkerheten noggrant även i återkommande säkerhetsrapporter från läkemedelsföretagen.


https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...cin#hmainbody1

Jag skrev:
När jag då frågade vem det är som kontrollerar om och hur dessa företag förvaltar sitt förtroende, så väntar jag fortfarande på ett svar, ett år senare....still counting.
Här får gärna vem som helst kontrollera sanningshalten genom att själv chatta med kundservice eller försöka hitta något som säger något annat på deras hemsida. Om det finns någon som bevakar hur läkemedelsföretagen förvaltar sitt förtroende.

Dvs, det finns ingenting i sak som Homogenous-Evil kan peka på som felaktigt och därför går hen i vanlig ordning till grova hyperaggressiva personangrepp och försöker få mig att äventyra min anonymitet.

Grova brott mot forumets regler och det på sätt som vittnar om ett minst sagt perverterat själsliv.


Jo, Homogenous-Evil är en god representant för den läkemedelsindustri hen tror att hen försvarar med sitt beteende.

Som hand i handske.
Citera
Igår, 12:53
  #1506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen, det representanten informerade om finns på deras hemsida om man letar runt lite.

Jag skrev:
När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin [dvs, representanten sade att eventuella skadeverkningar i så fall upptäcks efter det att vaccinet inkluderas i listan på rekommenderade barnvacciner = att det finns en fungerande uppföljning]

Och så här står det på hemsidan:
Fas III är oftast stora kliniska studier med upp till tusentals personer för att slutgiltigt definiera hur användbart vaccinet är för att förebygga sjukdomen. Här kan man antingen studera vaccinets skyddseffekt mot den infektion det ska skydda mot, eller om man har något annat mått, till exempel antikroppsnivåer, som man vet är skyddande. Patientgruppen ska efterlikna den population som det färdiga vaccinet ska användas på vad gäller till exempel vikt, ålder och kön.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...och-utveckling
Inte ett ord om hur vaccinet testas för säkerhet i dessa studier.


Däremot så skriver de så här strax under kolumnen med Fas III:
I de kliniska prövningarna jämför man i princip alltid ett vaccin mot placebo (helt verkningslöst vaccin) eller något vaccin som skyddar mot någon helt annan infektion.
1. Deras definition av "placebo" är minst sagt intressant = ett helt verkningslöst vaccin? Vad i hela friden är det för något?

2. Nej, inte ett enda av de barnvaccin som är godkända i Sverige har testats mot ett "helt verkningslöst vaccin". Och vad skulle poängen med det vara?

3. Ja, det finns barnvaccin som har testats mot "vaccin som skyddar mot någon helt annan infektion" till kontrollgruppen, men jag har fortfarande inte tagit del av en förklaring av motivet till det. Här kan det ju knappast handla om att det är "oetiskt" att förvägra barnet det skydd som ett äldre vaccin mot samma infektion, som ju hävdas. Så vad?


Jag skrev:
När jag då frågade vem det är som har ansvaret för att följa upp respektive vaccins skadeverkningar så fick jag svaret att det är läkemedelsbolagen själva som har anförtrotts det ansvaret!

Och så här står det på hemsidan:
Vaccinsäkerheten övervakas

Efter godkännandet övervakas och bedöms vaccinsäkerheten noggrant även i återkommande säkerhetsrapporter från läkemedelsföretagen.


https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...cin#hmainbody1

Jag skrev:
När jag då frågade vem det är som kontrollerar om och hur dessa företag förvaltar sitt förtroende, så väntar jag fortfarande på ett svar, ett år senare....still counting.
Här får gärna vem som helst kontrollera sanningshalten genom att själv chatta med kundservice eller försöka hitta något som säger något annat på deras hemsida. Om det finns någon som bevakar hur läkemedelsföretagen förvaltar sitt förtroende.

Dvs, det finns ingenting i sak som Homogenous-Evil kan peka på som felaktigt och därför går hen i vanlig ordning till grova hyperaggressiva personangrepp och försöker få mig att äventyra min anonymitet.

Grova brott mot forumets regler och det på sätt som vittnar om ett minst sagt perverterat själsliv.


Jo, Homogenous-Evil är en god representant för den läkemedelsindustri hen tror att hen försvarar med sitt beteende.

Som hand i handske.

Så vi ska tolka det som att du INTE varit i kontakt med dem och att du ljuger om detta?
Ljuger du då om allt annat trams du far med?

Du kan börja med att lägga fram 10 rapporter som visar att vaccin orsakar det du påstår, avstå nu från dina sjuka böjelse för att komma med konspiratoriska rapporter. Rapporterna ska också ha fått koncensus av vetenskapsvärlden för annars är de för närvarande ointressanta liksom du är i övrigt.
Citera
Igår, 13:34
  #1507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Så vi ska tolka det som att du INTE varit i kontakt med dem och att du ljuger om detta?
Du ska tolka det som att det jag redogör för från min kommunikation med Läkemedelsverkets kundtjänst stämmer med den information som finns på dess hemsida.

Citat:
Ljuger du då om allt annat trams du far med?
Jag har aldrig ljugit på det här forumet, nej. Till skillnad från dig, Homogenous-Evil, som bevisligen ljuger sida upp och sida ner.

Bevisligen.

Citat:
Du kan börja med att lägga fram 10 rapporter som visar att vaccin orsakar det du påstår,
Nuvarande diskussion handlar om huruvida den information jag redogör för från min kommunikation med Läkemedelsverket stämmer med fakta och ja, den konfirmeras av vad som finns på dess hemsida.

Nu vill diskutera något annat?

Citat:
avstå nu från dina sjuka böjelse för att komma med konspiratoriska rapporter.
Jag har inte använt ordet "konspiration" i nuvarande diskussion, men det är inget jag utesluter a priori, nej. Tvärtom, givet branschens track record.

Citat:
Rapporterna ska också ha fått koncensus av vetenskapsvärlden för annars är de för närvarande ointressanta liksom du är i övrigt.
Vad är "vetenskapsvärlden" för något?
__________________
Senast redigerad av onopono Igår kl. 13:54.
Citera
Idag, 09:12
  #1508
Medlem
Vax-Unvax av RFK Jr är en trevlig liten bok för den som vill jämföra förekomsten av t.ex. autism mellan vaccinerade och ovaccinerade. Förutom autism kan man läsa om hur t.ex. allergier, ADHD, inlärningssvårigheter, lunginflammation, örinfektioner, astma, gastrointestinala störningar, feber, eksem, luftvägsinfektioner, anemi, missbildningar, talsvårigheter, hösnuva, sömnsvårigheter, tics, Crohns sjukdom, atopi, diabates, ulcerös kolit, intussusception, akut luftvägsinfektion... m.m... är hundratals procent vanligare bland vaccinerade än bland ovaccinerade... PER CAPITA givetvis.

Boken påstår inte att det beror på vaccinen utan konstaterar bara att det är så här det ser ut. En himla massa slump måste man ändå säga. Boken kan vara en pusselbit i huruvida man vill låta sina barn vaccinera sig eller inte... eller ifall man själv egentligen vill utsätta sig för fler Covid19-"vaccin".

Citat:
NEW YORK TIMES BESTSELLER!

The Studies the CDC Refuses to Do


This book is based on over one hundred studies in the peer-reviewed literature that consider vaccinated versus unvaccinated populations. Each study is analyzed, and health differences among infants, children, and adults who have been vaccinated and those who have not are presented and put in context...

...Given the massive push to vaccinate the entire global population, this book is timely and necessary for individuals to make informed choices for themselves and their families.
https://www.amazon.com/Vax-Unvax-Chi.../dp/1510766960

Boken finns även på svenska på och heter då Vaccineffekten. Läs gärna bokbeskrivningen i länken nedan...

https://www.karnevalforlag.se/bocker/vaccineffekten/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback