Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-23, 00:11
  #1
Medlem
Folk som hävdar Covid inte finns... Att det bara var vanlig influensa som man hypade... Jag tar upp det eftersom vissa ännu påstår detta.

Även om vi först bortser från vad det i övrigt innebär, så har jag upplevt saker (och det har nog många) som starkt indikerar att det fanns någon ny sjukdom i omlopp. Mer än en person jag känner (plus alla som skriver anonymt på nätet och inte har anledning att ljuga) har under en period helt förlorat lukt och smak. Vanlig influensa ger sällan dessa symptom... Jag har säkerligen haft diverse influensor massa gånger innan, och har aldrig upplevt detta. Ingen annan jag någonsin känt har så vitt jag vet, någonsin tidigare upplevt dessa symptom.

Sen drabbades jag också av något jag tror kan ha varit Covid. Det fanns väl någon influensa i omlopp också, men det är inget jag vanligen brukar drabbas av...

Nu fick jag inte testet att funka så jag fick inte säkert bekräftat vad det var... Det var dock något riktigt tungt. Typ hög feber och nästan konstant hosta i uppemot en vecka. Vid någon punkt var det så illa jag allvarligt funderade på att ta mig till akuten. Tack och lov blev det bättre ganska snabbt... Helt klart en "tung" sjukdom dock... Betydligt värre än de flesta flunsor jag haft på länge.

Sen vad innebär det för samhället och världen i stort om Covid inte fanns? Jo, att det var en enorm konspiration med ohyggliga mängder inblandade människor som alla har sålt ut för att stöda denna korrupta lögn. Våra politiker måste också vara informerade, vilket gör dem onda, korrupta och fientliga till vår befolkning och mänskligheten i stort. Alltså total (men dold) ondska på gigantisk skala. Låter det rimligt?

Tror man Covid inte finns borde man i så fall bli beväpnad rebell mot samhället, eller terrorist. Ja, är alla politiker, en massa forskare, läkare, stora delar av samhället i så fall helt onda och korrupta, är det väl nästan en plikt att bekämpa dem?

Så det är inte bara bevisen och indikationer (i mitt fall även personliga) som talar emot en konspiration, men också vad det säger om samhället i stort och en massa människor. De som sprider dessa teorier samlar inte på sig vapen och går i krig mot samhället, så på något plan kanske de fattar hur orimliga deras påståenden är?

Sen att vaccinet inte var testat nog, inte effektivt nog etc bevisar ju inte mer än så. Det fanns också andra vaccin än mrna vilket det inte borde gjort om syftet var en komplott för få folk att ta den sortens vaccin?

Så jag anser det helt bevisat att Covid (eller åtminstone någon ovanlig sjukdom) fanns i samhället. Detta som jag skrev i början, även genom enbart personliga upplevelser och bevis.

Vad anser ni? Är det inte så att denna konspiratoriska tes, helt enkelt inte stämmer med fakta och dessutom upplevelser många har haft? Är inte konsekvenserna av denna sortens "konspiration" om den vore sann, för omfattande och helt enkelt orimlig att tro på?

__________________
Senast redigerad av Snobird 2023-09-23 kl. 00:24.
Citera
2023-09-23, 00:42
  #2
Medlem
Ni som hävdar Covid inte finns... Varför förlorade folk smak och lukt i samband med att de antogs vara smittade av Covid? Detta är ju omöjligt om det inte handlade om en ny sjukdom med ovanliga symptom...

Varför gav sjukdomen (om det var vanliga influensa) i många fall betydligt allvarligare och tyngre symptom än influensa brukar göra?

Jag tror inte ni kan förklara ens detta...
Citera
2023-09-25, 12:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ni som hävdar Covid inte finns... Varför förlorade folk smak och lukt i samband med att de antogs vara smittade av Covid? Detta är ju omöjligt om det inte handlade om en ny sjukdom med ovanliga symptom...

Varför gav sjukdomen (om det var vanliga influensa) i många fall betydligt allvarligare och tyngre symptom än influensa brukar göra?

Jag tror inte ni kan förklara ens detta...

Men din foliehatt! Förkylningar har alltid påverkat lukt och smaksinnen.

Nedsatt luktsinne och smaksinne

Citat:
Vad kan nedsatt luktsinne och smaksinne bero på?

De vanligaste orsakerna är att näsan är täppt och att slemhinnan är svullen. Det beror ofta på en förkylning eller allergi, men ibland finns det ingen tydlig orsak.
Citera
2023-09-25, 14:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Men din foliehatt! Förkylningar har alltid påverkat lukt och smaksinnen.

Nedsatt luktsinne och smaksinne

Möjligen men jag och folk jag känner eller har känt har aldrig upplevt detta tidigare. Dessutom var det pga Covid också störningar att mat plötsligt smakade annorlunda, konstigt och illa. Det är inte symptom förknippat med vanlig förkylning. Ej heller total förlust av smak som för vissa höll sig kvar långt efter tillfrisknande från Covid.

Out
Citat:
of 35 million individuals who had COVID-19, 60 percent reported loss of taste or smell.

One year after infection, about 24 percent of those who’d experienced these sensory changes had not fully recovered, with 3 percent seeing no improvements at all. There were also cases where patients recovered their senses but only for a short time, known as sporadic recovery.

https://www.everydayhealth.com/coron...ense-of-smell/
Citera
2023-09-25, 14:27
  #5
Medlem
Den ovanliga sjukdomen kanske är vaccineringen?
Går inte att påvisa någon kausalitet för någonting iom att man massvaccinerade "alla" så snabbt det bara gick.

De som gått ut i media och berättat om sin långtidscovid har alla jag sett varit vaccinerade (vilket i sig säger något om vaccinets effektivitet)..
Varför massvaccinerar man befolkningarna med ett ineffektivt vaccin insyltad i lögner om det inte ligger någon sorts komplott bakom? Varför köpte länderna in dessa utan att verifiera att de fungerade?

Säger varken bu eller bä om huruvida covid existerar, men det var ju definitivt hypat långt bortom vad som är förståndigt.
Citera
2023-09-27, 23:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ni som hävdar Covid inte finns... Varför förlorade folk smak och lukt i samband med att de antogs vara smittade av Covid? Detta är ju omöjligt om det inte handlade om en ny sjukdom med ovanliga symptom...

Varför gav sjukdomen (om det var vanliga influensa) i många fall betydligt allvarligare och tyngre symptom än influensa brukar göra?

Jag tror inte ni kan förklara ens detta...

Förlora smak och lukt + alla andra symtom. Berodde på nånting annat.

Under alla omständigheter kan det ej ha orsakats av nånting som inte existerar. Det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2023-09-28, 09:47
  #7
Medlem
Coronavirus är absolut inget nytt även om just den här varianten var ny. Varenda förkylning är i någon mening ny.
Betyder inte att man måste ändra på begreppet förkylning.

De som ändrar begrepp som t ex "förkylning", "vaccin", "pandemi", mm har en agenda. Det är väl uppenbart?
__________________
Senast redigerad av ManManne 2023-09-28 kl. 09:50.
Citera
2023-10-03, 15:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Den ovanliga sjukdomen kanske är vaccineringen?
Går inte att påvisa någon kausalitet för någonting iom att man massvaccinerade "alla" så snabbt det bara gick.

De som gått ut i media och berättat om sin långtidscovid har alla jag sett varit vaccinerade (vilket i sig säger något om vaccinets effektivitet)..
Varför massvaccinerar man befolkningarna med ett ineffektivt vaccin insyltad i lögner om det inte ligger någon sorts komplott bakom? Varför köpte länderna in dessa utan att verifiera att de fungerade?

Säger varken bu eller bä om huruvida covid existerar, men det var ju definitivt hypat långt bortom vad som är förståndigt.
Precis. Alla dessa som skriker longcovid är x antal gånger vaccinerade. Känner ingen icke vaccinerad som åkt på något mer än smak och luktbortfall i några dagar, inte ens äldre i riskzonen.
Covid blev extremt överhypat och alla siffror kring det känns extremt påhittade, typ gamlingar med tio sjukdomar som dog i slutskedet av sitt liv, markerade man som covidfall. Dom flesta som avled i covid, hade flertalet andra diagnoser som mest troligen varit delaktiga i hälsotillståndet som lett till dödsfallet.

För dom absolut flesta relativt unga och friska så är covid inget annat än förkylning/influensa, med små skillnader som lukt och smakbortfall t.ex.
Inte dödsviruset som dom bör ta vilket gift som helst mot för att överleva som vissa försökta hypa det som. I synnerhet folk som köpt vaccinpropagandan fullt ut och är nickedockor åt pharmaceutical industry, som har ljugit x antal gånger om sina produkter i vinstsyfte.
Citera
2023-10-04, 05:25
  #9
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ni som hävdar Covid inte finns... Varför förlorade folk smak och lukt i samband med att de antogs vara smittade av Covid? Detta är ju omöjligt om det inte handlade om en ny sjukdom med ovanliga symptom...

Varför gav sjukdomen (om det var vanliga influensa) i många fall betydligt allvarligare och tyngre symptom än influensa brukar göra?

Jag tror inte ni kan förklara ens detta...

Därför att auktoritetsfigurer och så kallade "trovärdiga källor" förmedlade att lukt och smakbortfall var ett utmärkande drag för Covid. Ditt misstag är att du underskattar inflytandet av placebo vilket under "pandemin" var extremt.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Sen vad innebär det för samhället och världen i stort om Covid inte fanns? Jo, att det var en enorm konspiration med ohyggliga mängder inblandade människor som alla har sålt ut för att stöda denna korrupta lögn. Våra politiker måste också vara informerade, vilket gör dem onda, korrupta och fientliga till vår befolkning och mänskligheten i stort. Alltså total (men dold) ondska på gigantisk skala. Låter det rimligt?

Nej det innebär inte att allt måste vara en stor konspiration, i vart fall inte på det sättet du eller konspirationsteoretikerna som du kritiserar föreställer sig det. Att använda ordet konspiration i det här fallet är ungefär lika meningsfullt som att kalla kristendomen för en gigantisk konspiration, eller att betrakta kommunismen och fascismen som ondskefulla konspirationer med väldigt många inblandade. Nej, Covid var ingen konspiration utan en nödvändig följd av samhällsutvecklingen och en logisk fortsättning på det politiska och vetenskapliga idékomplex som för närvarande dominerar samhällsdiskursen.

Ifall man vill röra sig bortom den ytliga kritiken av covid och vacciner landar man snart i en förståelse av att hela den moderna förståelsen av virus och smittsamhet är felaktig (vilket t.ex. Stefan Lankas kontrollexperiment som vederlägger virologin visar).

Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Tror man Covid inte finns borde man i så fall bli beväpnad rebell mot samhället, eller terrorist. Ja, är alla politiker, en massa forskare, läkare, stora delar av samhället i så fall helt onda och korrupta, är det väl nästan en plikt att bekämpa dem?

Inte just nu. Men det är klart, om det blir krav på vaccinpass för tillgång till grundläggande förnödenheter framöver återstår inget alternativ. Människan framför portarna till slakthuset är naturligtvis villig att gå långt för att undkomma sitt öde. Betyder det att politiker och forskare är onda och korrupta? Möjligt, men inte mer onda eller mer korrupta än 30-talets fascister och sovjetkommunister. De människorna var absolut övertygade om det riktiga i deras vetenskap och deras samhällsmoral. Är det ondska vi talar om är det i så fall det Hannah Arendt kallade för "banal ondska", en ondska som samtidigt är förenlig med ett välordnat och ordentligt medelklassliv.

Sen är det också en fråga om perspektiv. Ur eliternas perspektiv handlar det inte om ondska utan om nödvändighet (på grund av överbefolkning, klimat, ekonomi osv.).
__________________
Senast redigerad av Orciny 2023-10-04 kl. 05:30.
Citera
2023-10-04, 05:52
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ni som hävdar Covid inte finns... Varför förlorade folk smak och lukt i samband med att de antogs vara smittade av Covid? Detta är ju omöjligt om det inte handlade om en ny sjukdom med ovanliga symptom...

Varför gav sjukdomen (om det var vanliga influensa) i många fall betydligt allvarligare och tyngre symptom än influensa brukar göra?

Jag tror inte ni kan förklara ens detta...
Hur gammal är du?
När jag var ung så hörde det till att man förlorade lukt och smak när man fick influensa, det visste alla.
Citera
2023-10-04, 17:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Hur gammal är du?
När jag var ung så hörde det till att man förlorade lukt och smak när man fick influensa, det visste alla.
Hur lång tid tog det att få tillbaka lukt och smak?
dagar, veckor, månader?
Citera
2023-10-04, 18:07
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Hur lång tid tog det att få tillbaka lukt och smak?
dagar, veckor, månader?
Allt från några dagar till några veckor till några månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback