Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-26, 00:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Studien i fråga är en vetenskaplig sammanställning av data inrapporterade från, verkligheten.

Om du har invändningar mot något i studien avseende datan, metodik, beräkningar, slutsatser, mm, så får du gärna presentera dessa, med förklaringar till hur du tänker.

Jag ser fram emot det.
Du måste väl ändå förstå att det blir en mycket bättre studie om samtliga vaccinerade i världen eller i ett land utvärderas, snarare än ett mindre urval?
Citera
2023-09-26, 09:41
  #14
Medlem
I pdf:en läser jag:
"Synchronicity between the many peaks in ACM (in 17 countries, on 4 continents, in all elderly age groups, at different times) and associated rapid booster rollouts allows this firm conclusion regarding causality, and accurate quantification of COVID-19-vaccine toxicity"

Man hävdar alltså kausalitet baserat på några olika kurvors liknande utseende.....
Man (åtminstone jag..) baxnar....

Att entydigt bevisa kausalitet baserat på "observational studies" är i princip omöjligt.
Men eftersom det ibland inte är möjligt/rimligt att rigga riktiga (randomiserade dubbelblinda ) studier så kan man ändå undantagsvis godta slutsatser rörande kausalitet utifrån observationsstudier.
Men, det ställer då ett antal strikta krav på de underliggande observationsstudierna, och den här diskuterade studien uppfyller som jag ser det inte något av dessa krav.

Och nej; jag tänker inte citera/förklara mera.


/T
Citera
2023-09-26, 13:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
I pdf:en läser jag:
"Synchronicity between the many peaks in ACM (in 17 countries, on 4 continents, in all elderly age groups, at different times) and associated rapid booster rollouts allows this firm conclusion regarding causality, and accurate quantification of COVID-19-vaccine toxicity"

Man hävdar alltså kausalitet baserat på några olika kurvors liknande utseende.....
Man (åtminstone jag..) baxnar....

Att entydigt bevisa kausalitet baserat på "observational studies" är i princip omöjligt.
Men eftersom det ibland inte är möjligt/rimligt att rigga riktiga (randomiserade dubbelblinda ) studier så kan man ändå undantagsvis godta slutsatser rörande kausalitet utifrån observationsstudier.
Men, det ställer då ett antal strikta krav på de underliggande observationsstudierna, och den här diskuterade studien uppfyller som jag ser det inte något av dessa krav.

Och nej; jag tänker inte citera/förklara mera.


/T

Det enda rimliga i den här situationen är att anta att vaccinet är skyldigt tills motsatsen är bevisad.

Pfizer kunde enkelt ha motbevisat detta genom att visa upp uppföljningsdata.

Men de valde att vaccinera bort kontrollgruppen = förstöra bevis.
__________________
Senast redigerad av borskungen 2023-09-26 kl. 14:01.
Citera
2023-09-28, 21:25
  #16
Medlem
Ett bra citat som passar in bra på allt som har med Covid och Vaccinet att göra.

"det är lättare att lura folk än att övertyga dem att de har blivit lurade"

https://www.goodreads.com/quotes/584...ince-them-that
Citera
2023-09-29, 01:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du måste väl ändå förstå att det blir en mycket bättre studie om samtliga vaccinerade i världen eller i ett land utvärderas, snarare än ett mindre urval?
Va? Ett "mindre urval"?

"All Cause Mortality" = samtliga avlidna i ett land under angiven tidsperiod.

Om "ACM" signifikant överstiger det förväntade antalet avlidna så måste orsak till det identifieras. Studien säger att den dramatiska ökningen av ACM i de 17 länderna exakt sammanfaller med de massvaccineringar som genomfördes i dessa och det på sätt som styrker direkt kausalitet.

Dvs, SAMTLIGA medlemmar av respektive lands befolkning ingick i det statistiska materialet. Både levande och de som avled under aktuell tidsperiod.

Det här räcker inte, menar du?
Citera
2023-09-29, 01:25
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Va? Ett "mindre urval"?

"All Cause Mortality" = samtliga avlidna i ett land under angiven tidsperiod.

Om "ACM" signifikant överstiger det förväntade antalet avlidna så måste orsak till det identifieras. Studien säger att den dramatiska ökningen av ACM i de 17 länderna exakt sammanfaller med de massvaccineringar som genomfördes i dessa och det på sätt som styrker direkt kausalitet.

Dvs, SAMTLIGA medlemmar av respektive lands befolkning ingick i det statistiska materialet. Både levande och de som avled under aktuell tidsperiod.

Det här räcker inte, menar du?
Men herregud. Tidsperioden sammanföll ju också med sjukdomen Covid! Alla vet att Covid kan leda till döden. Alla vet också att inte alla är vaccinerade. Och att vaccinen inte fungerar för 100% utan i bästa fall 90%. Det finns alltså många som riskerar svår sjukdom och död även när vaccinationer har påbörjats. Siffrorna hade ju iofs sett bättre ut om det inte fanns några IQ-befriade antivaxxers.
Citera
2023-09-29, 02:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Minst en halv miljon döda så här långt, still counting:
Fel av mig där.

Studien säger att antalet döda från Covid-vacciner globalt är ca 17 miljoner människor (+- 500 000). Still counting.

Om det här stämmer så har mänskligheten definitivt gått in i en ny epok.

Hur ska vi hantera det här?
Citera
2023-09-29, 02:10
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men herregud. Tidsperioden sammanföll ju också med sjukdomen Covid! Alla vet att Covid kan leda till döden. Alla vet också att inte alla är vaccinerade. Och att vaccinen inte fungerar för 100% utan i bästa fall 90%. Det finns alltså många som riskerar svår sjukdom och död även när vaccinationer har påbörjats. Siffrorna hade ju iofs sett bättre ut om det inte fanns några IQ-befriade antivaxxers.
Bara så att vi vet innan vi går vidare, drar du tillbaka ditt påstående om att studien gick på ett för litet urval?

På tal om IQ-befriad?
Citera
2023-09-29, 03:15
  #21
Medlem
Ambitiöst försök till att sprida desinformation, men för oss som tränats inom akademin krävs det inte mycket för att se att det du länkar till är oseriöst och inte peer-reviewed.
Citera
2023-09-29, 03:20
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Ambitiöst försök till att sprida desinformation, men för oss som tränats inom akademin krävs det inte mycket för att se att det du länkar till är oseriöst och inte peer-reviewed.
Då vet du även att du bör precisera dig och förklara vad som brister i studien.

Om du har "tränats inom akademin" (lol).

Se så.
Citera
2023-09-29, 03:26
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då vet du även att du bör precisera dig och förklara vad som brister i studien.

Om du har "tränats inom akademin" (lol).

Se så.

Jag tycker att jag var tydlig? Det du länkar till är inte peer-reviewed.
Citera
2023-09-29, 03:26
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fel av mig där.

Studien säger att antalet döda från Covid-vacciner globalt är ca 17 miljoner människor (+- 500 000). Still counting.

Om det här stämmer så har mänskligheten definitivt gått in i en ny epok.

Hur ska vi hantera det här?

Hur har det räknats?
Är det hur många som dött av covid-vaccinet?
Eller hur många som dött, som någon gång fått vaccinet?
Eller, räknas dit de som dött av covid-viruset?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback