Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-27, 20:11
  #1
Medlem
.a6thmfsins avatar
Tjoo har en stor batch cirka 50-70 plantor som jag missade några hanar och allting blev pollinerat som var menat att säljas så blev "frö röka" av allt. Röker själv endast ibland en joint på typ en 0.1-2a så funderar på att laga hash av allting. Har läst på lite men osäker på vilken metod som är enklast. Nån som har erfarenhet? Är svetsare så att fixa en press med bildunk får jag fixat men måste få alla trichomer bort från rökat förrän man pressar vad jag förstått, allt borde man pressa resin av det? Vad tror folket?
Citera
2023-09-27, 20:49
  #2
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .a6thmfsin
Tjoo har en stor batch cirka 50-70 plantor som jag missade några hanar och allting blev pollinerat som var menat att säljas så blev "frö röka" av allt. Röker själv endast ibland en joint på typ en 0.1-2a så funderar på att laga hash av allting. Har läst på lite men osäker på vilken metod som är enklast. Nån som har erfarenhet? Är svetsare så att fixa en press med bildunk får jag fixat men måste få alla trichomer bort från rökat förrän man pressar vad jag förstått, allt borde man pressa resin av det? Vad tror folket?

Köp en filterduk och spänn över en stor skål och skaka på det.
Citera
2023-09-27, 23:24
  #3
Medlem
.a6thmfsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Köp en filterduk och spänn över en stor skål och skaka på det.
Att man lägger rökat i skålen och skakar ut det i en annan? Tror jag läst att bubble hash fryser man först ner rökat och sen gör det behöver man måntro frysa ner rökat först?
Citera
2023-09-28, 06:47
  #4
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .a6thmfsin
Att man lägger rökat i skålen och skakar ut det i en annan? Tror jag läst att bubble hash fryser man först ner rökat och sen gör det behöver man måntro frysa ner rökat först?

Nej. Du torkar först budsen. Sedan klipper man ner det i små bitar. Lägger det på en filterduk som är uppspänd på en stor skål. Sedan skakar du på budsen, går även "trumma" på dom lite lätt med en pinne. Det som faller ned i skålen pressar du ihop.

Är väl den metoden du får ut mest på. Kolla själv hur det går till, finns garanterat filmer på haschtillverkning på youtube
Citera
2023-09-28, 09:41
  #5
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .a6thmfsin
Tjoo har en stor batch cirka 50-70 plantor som jag missade några hanar och allting blev pollinerat som var menat att säljas så blev "frö röka" av allt. Röker själv endast ibland en joint på typ en 0.1-2a så funderar på att laga hash av allting. Har läst på lite men osäker på vilken metod som är enklast. Nån som har erfarenhet? Är svetsare så att fixa en press med bildunk får jag fixat men måste få alla trichomer bort från rökat förrän man pressar vad jag förstått, allt borde man pressa resin av det? Vad tror folket?

Ruska av trikomerna mot filterduk enligt ovan, resten hackar du och extraherar med butan.

Principen illustreras väl här, https://www.youtube.com/watch?v=goH8E1QT6pw . Borde inte vara något problem för dig att dimensionera upp den riggen något så du inte behöver stå en hel vecka med själva extraktionen.
Citera
2023-09-28, 13:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .a6thmfsin
Tjoo har en stor batch cirka 50-70 plantor som jag missade några hanar och allting blev pollinerat som var menat att säljas så blev "frö röka" av allt. Röker själv endast ibland en joint på typ en 0.1-2a så funderar på att laga hash av allting. Har läst på lite men osäker på vilken metod som är enklast. Nån som har erfarenhet? Är svetsare så att fixa en press med bildunk får jag fixat men måste få alla trichomer bort från rökat förrän man pressar vad jag förstått, allt borde man pressa resin av det? Vad tror folket?

Torka och sen Krossa ALLT i ett pulver

Sen kör pulvret allt i en hink och häll på några liter aceton. Rör om och Låt det stå och dra i 24 timmar under lock. Rör om då och då.

Filtrera av acetonet och avdunsta det UTOMHUS!

Du har nu hash.
Citera
2023-09-28, 17:45
  #7
Medlem
10Ls avatar
En lat variant som jag gillar är att torka allt snustorrt och sen gnugga det genom en kraftig stålsil. Kvar blir frön och pinnar.
Då sitter du med finmalet gräs. Det kan du sen pressa till block.
Enkelt att förvara och smidigt för den som röker att bara bryta av en bit och smula.
Eftersom du är lite mekaniskt bevandrad kan du säkert mockla ihop en egen press som gör fina block eller stänger.
Jag gillart.

Edit. Typ en sådan fast större och grövre. Gängerna gav sig på min.
https://www.ebay.com/itm/19577078971...3ABFBMotTNx9ti
__________________
Senast redigerad av 10L 2023-09-28 kl. 17:50.
Citera
2023-10-06, 13:54
  #8
Medlem
.a6thmfsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Torka och sen Krossa ALLT i ett pulver

Sen kör pulvret allt i en hink och häll på några liter aceton. Rör om och Låt det stå och dra i 24 timmar under lock. Rör om då och då.

Filtrera av acetonet och avdunsta det UTOMHUS!

Du har nu hash.
Låter som enklaste och bästa metoden tror jag kör på den, behöver man ens press?
Citera
2023-10-06, 13:56
  #9
Medlem
.a6thmfsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
En lat variant som jag gillar är att torka allt snustorrt och sen gnugga det genom en kraftig stålsil. Kvar blir frön och pinnar.
Då sitter du med finmalet gräs. Det kan du sen pressa till block.
Enkelt att förvara och smidigt för den som röker att bara bryta av en bit och smula.
Eftersom du är lite mekaniskt bevandrad kan du säkert mockla ihop en egen press som gör fina block eller stänger.
Jag gillart.

Edit. Typ en sådan fast större och grövre. Gängerna gav sig på min.
https://www.ebay.com/itm/19577078971...3ABFBMotTNx9ti
Låter också som en bra metod.
Citera
2023-10-06, 13:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .a6thmfsin
Låter som enklaste och bästa metoden tror jag kör på den, behöver man ens press?
Nej, acetonet löser THCet så du behöver röra om ordentligt och låta det dra i några timmar.

Sen filtrera det genom en T-shirt eller annat tyg.

Det kommer bli potent
Citera
2023-10-10, 07:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Nej, acetonet löser THCet så du behöver röra om ordentligt och låta det dra i några timmar.

Sen filtrera det genom en T-shirt eller annat tyg.

Det kommer bli potent

Missförstå mig inte men har du gjort detta sj? Jag vet att det funkar. Inte för att jag gjort det utan för att jag kan en del kemi med tanke på mitt jobb. Min enda fråga (förutsatt att du gjort det): hur blev smaken efter att du torkade och fick ditt hash? Ska sj prova med en lite batch på och se. Men det vore intressant om någon annan gjort det och kan svara på hur smaken blev på slutet.
Citera
2023-10-10, 09:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Ruska av trikomerna mot filterduk enligt ovan, resten hackar du och extraherar med butan.

Principen illustreras väl här, https://www.youtube.com/watch?v=goH8E1QT6pw . Borde inte vara något problem för dig att dimensionera upp den riggen något så du inte behöver stå en hel vecka med själva extraktionen.

Butanmetoden skulle jag inte rekommendera om man inte vet vad man håller på med. Explosionsrisken är påtaglig för någon som gör det första gången. Själva produkten är top notch när man får fram det. Har provat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback