Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-06, 16:44
  #13
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Beställde en telefon från Ebay 25e augusti, skickades 3e september.
14e september kom det till SEMMAA (malmö sorteringcenter), och sen dess ingen uppdatering, inte heller något paket.
Jag har kontaktat säljaren ett par gånger och han sa senast "I have been waiting for the feedback from the courier company. If the package doesnt get renewed, Ill give you a full refund". Vet inte vad han menar med renewed.

Min kompis som är van Ebay handlare säger att över 3 veckor på samma ställe är på tok för länge. Han gissar på att det är borttappat eller stulet.

Jag ringde tullen och dom sa att dom bara hjälper om paketet blivit beslagtaget, vilket det inte har.
Jag har iaf inte fått någon information om det alls.

Paketet är skickat från Kina.

Vad säger ni? Har ni varit med om samma? Jag har aldrig handlat på Ebay förut.
Har jag någon chans att få hem paketet?


Ditt paket har med all sannolikhet ett trackinnummer

Ta reda på det och sök här :

https://parcelsapp.com/


99% säkerhet att ditt paket trackades och du får veta var det finns just nu.
Printa resultatet och bege dig till stället där ditt paket finns och visa upp trackinresultatet. På så vis har jag räddat hem några stycken varor som bara "verkat" försvunnen, men de fanns att hämta
Citera
2023-10-06, 16:50
  #14
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ditt paket har med all sannolikhet ett trackinnummer

Ta reda på det och sök här :

https://parcelsapp.com/


99% säkerhet att ditt paket trackades och du får veta var det finns just nu.
Printa resultatet och bege dig till stället där ditt paket finns och visa upp trackinresultatet. På så vis har jag räddat hem några stycken varor som bara "verkat" försvunnen, men de fanns att hämta

Enligt den sidan så kom det till Sverige 14e september, ingen info efter det.

Pratade nyss med Postnord, dom hävdar att det inte kommit till Sverige och att det blivit något "strul" i Tyskland. Vet inte om jag tror på det
Citera
2023-10-06, 17:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Jag menar att det kom till Sverige för 3 veckor sen, det skickades för typ 40 dagar sen

Om paketet skickades den 3:e september så har det bara gått 33 dygn. Det är nog fullt normalt med tanke på störningar i Tyskland.

Du får tacka "klimataktivisterna" för denna störning.

Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Enligt den sidan så kom det till Sverige 14e september, ingen info efter det.

Pratade nyss med Postnord, dom hävdar att det inte kommit till Sverige och att det blivit något "strul" i Tyskland. Vet inte om jag tror på det

Det var strul i somras med strejk och då tog det tid. Nu är det strul i Tyskland samt en avstängd väg i Sverige.

https://www.dpd.com/be/en/service-alert/

Citat:
29.09.2023

Germany

Please note that DPD DE is facing issues in Berlin :

Considerable traffic disruptions in the Berlin city area due to closures / blockades and traffic jams on main roads (climate activists). Delivery performance reduced due to reduced effective delivery time in the area. Increased number of returns due to late recipient arrivals. There may be delays in the collection.

Currently, this is expected to be cleared after the weekend.

Sweden

As of Saturday morning Sep 23rd the E6 highway near the Swedish society Stenungsund, north of Gothenburg is closed due to a major landslide.

The road will be closed the coming 5-6 month, leading to all traffic being diverted to other smaller roads. This in turn leads to approx. 45 minutes longer lead times for transports.

The diversion leads to some challenges for line hauls between Sweden and Norway primarily. Based on the first few days of production since Saturday the landslide has had relatively minor impact on lead times and overall quality. The Swedish Transport control tower continuously monitor the situation and take actions when needed. The main risk going forward is the combination between the diversion and winter conditions. A long tern set up for the winter is being designed currently the team together with Norway.
Citera
2023-10-06, 18:16
  #16
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Enligt den sidan så kom det till Sverige 14e september, ingen info efter det.

Pratade nyss med Postnord, dom hävdar att det inte kommit till Sverige och att det blivit något "strul" i Tyskland. Vet inte om jag tror på det

Det där är nog bara en föravisering om att försändelsen är på väg till Postnords terminal i Toftanäs (SEMMAB). Jag brukar alltid få en sådan när en försändelse från Kina har mellanlandat i Europa och är på väg till Sverige. I normala fall hade paket redan anlänt till dig, men nu när det är något strul så kan det ta något längre tid. I somras när terminalarbetarna i utlandet strejkade så tog det 1-2 månader innan paketen anlände.
Citera
2023-10-06, 21:13
  #17
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det där är nog bara en föravisering om att försändelsen är på väg till Postnords terminal i Toftanäs (SEMMAB). Jag brukar alltid få en sådan när en försändelse från Kina har mellanlandat i Europa och är på väg till Sverige. I normala fall hade paket redan anlänt till dig, men nu när det är något strul så kan det ta något längre tid. I somras när terminalarbetarna i utlandet strejkade så tog det 1-2 månader innan paketen anlände.

Enligt tracking så kom det till SEMMAA 14e september. Googlade då och det var malmö, tänkte yippie, då kommer det snart. Men icke. Nåja, som många skrivit så verkar det vara lite störningar här och där. Bara att ha lite tålamod till då
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback