Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-18, 22:27
  #25
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Sen på bollen här men nej, Pascal är inte okej iaf inte om du är ung och ska ta dig in i branchen.
Du kommer att vara lika eftertraktad på arbetsmarknaden som en självdödfisk med stora bölder sedan.
Är du däremot i slutet på din karriär, inte ser något behov av att utveckla dig själv mer, lönen och villkoren är de rätta så kan kanske vara en bra nedtrappning för en skön tillvara som pensionär. Handlar det om något program/system som har tillräckligt lång livslängd kvar så kommer du snart att vara oersättlig då det lär vara hopplöst att rekrytera delphi/pascalprogrammerare.
Ja det vart inget där.
Chefen pratade med mig som om jag var en förståndshandikappad femåring när jag ringde för att höra hur det gick med rekryteringsprocessen, så det var väl lika bra.
Citera
2023-12-19, 22:50
  #26
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Ja det vart inget där.
Chefen pratade med mig som om jag var en förståndshandikappad femåring när jag ringde för att höra hur det gick med rekryteringsprocessen, så det var väl lika bra.
Med risk för att vara fördomsfull låter det inte som ett företag där kreativa och företagsamma personer skulle stanna kvar och marineras i pascal och delphi efter inträdet i 2000-talet så toppkrafterna lyser nog med sin frånvaro såväl bland utvecklare som chefer.
Citera
2023-12-19, 23:46
  #27
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Med risk för att vara fördomsfull låter det inte som ett företag där kreativa och företagsamma personer skulle stanna kvar och marineras i pascal och delphi efter inträdet i 2000-talet så toppkrafterna lyser nog med sin frånvaro såväl bland utvecklare som chefer.
Ja jag vidgar vyerna ändå.

Fick mitt första kneg på Upwork nyss iallafall, $75 för lite webscraping. Ganska schysst då jag ändå sitter och pular något, och hellre kan ha någon hundring per timme än att öva gratis på saker.
Eller lite och lite, tog några timmar fler än jag uppskattade att det skulle ta, men har lärt mig fler verktyg i selenium under tiden.
Och så tänkte jag varva med lite musikproduktion för att inte bränna ut mig. Har lite sidoplaner på ett botnät för Spotify också, så får se vad som leder först till rikedomen.
Citera
2023-12-27, 13:38
  #28
Medlem
myrdals avatar
Jag hade inte tagit det. Det är idag ett helt dött språk och du målar in dig i ett hörn. Nästa gång du söker jobb så kommer du söka som en junior, då de kommer räkna bort din erfarenhet. Eventuellt så är det en röd flagga för andra arbetsgivare också.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback