Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-22, 00:07
  #1
Medlem
Tjenare

Har nyligen köpt en Express i Stockholmsområdet, och kikar på båtplats till denna. En sak jag har märkt är extremt vanligt efter att ha kollat båtklubbars hemsidor, är att ett villkor för båtplats är att man är bosatt i kommunen / närområdet. Själv bor jag centralt i Stockholm, men skulle ju helst ha båten ut åt nacka/värmdö-hållet.

Har ni några tips på bra båtklubbar som är mer ”öppna” eller annat?
Citera
2023-10-29, 13:40
  #2
Medlem
Mitt tips är att du söker klubbar längre bort från Stockholm. Jag har inga specifika tips, men gissar att det är enklare att få en båtplats desto längre bort från Stockholm du letar. För egen del tog det mig exakt ett telefonsamtal (det var för så länge sedan att email inte var vanligt än) att få en båtplats. Men så bor jag (och har båten) 40+ mil norr om Stockholm.


Vad gäller klubbar som bara tillåter medlemmar från lokalområdet så kan jag tänka mig att det är för att rika 08-or inte skall kunna ta alla båtplatser i de attraktiva områdena, bara för att de har pengar för att i stort sett köpa sig förbi kön, på ett eller annat sätt.
Citera
2023-11-17, 23:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Mitt tips är att du söker klubbar längre bort från Stockholm. Jag har inga specifika tips, men gissar att det är enklare att få en båtplats desto längre bort från Stockholm du letar. För egen del tog det mig exakt ett telefonsamtal (det var för så länge sedan att email inte var vanligt än) att få en båtplats. Men så bor jag (och har båten) 40+ mil norr om Stockholm.


Vad gäller klubbar som bara tillåter medlemmar från lokalområdet så kan jag tänka mig att det är för att rika 08-or inte skall kunna ta alla båtplatser i de attraktiva områdena, bara för att de har pengar för att i stort sett köpa sig förbi kön, på ett eller annat sätt.


Skickade en del mail till olika klubbar, utan svar. Sedan ringde jag och så var det löst, iallafall för nästa år! Skönt
Citera
2023-11-18, 12:41
  #4
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snotarn
Skickade en del mail till olika klubbar, utan svar. Sedan ringde jag och så var det löst, iallafall för nästa år! Skönt
Ja, ibland kan det vara bästa lösningen att lyfta luren och ringa, än idag. Ett telefonsamtal är mer personligt, men inte lika påträngande som ett fysiskt besök. Sen tror jag att många båtklubbar och även andra mindre organisationer inte är så snabba med mail och de tänker att de tänker att de tar vi "senare", men det senare kommer inte.

Har du nu väl fått en plats för en säsong så kommer det nog lösa sig i framtiden också, du har ju fått in en fot där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback