Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-22, 01:00
  #157
Avstängd
Kiddieoxos avatar
Det är inget särskilt med en vegetarisk diet.
Tror du att du är speciell på något sätt eller?
Citera
2024-03-22, 01:23
  #158
Medlem
PingPongZongs avatar
Ica har samma syn som jag på vad en vegetarian ska äta och inte äta. Sedan håller jag inte med om så mycket annat dom skriver. Animalier är min grej. Men lite vegetariskt med.

En vegetarian äter enbart mat från växtriket. Lite felaktigt brukar man göra skillnad på vegan och vegetarian, men det är faktiskt samma sak.

https://www.ica.se/artikel/vegetarian-tank-pa-detta/

Jag är inte vegetarian. Men jag är fan uppväxt med militanta veganer. Så jag vet vad en vegetarian ska äta. Vegetarian har bara blivit en ursäkt att äta animaliskt.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2024-03-22 kl. 01:27.
Citera
2024-03-22, 13:34
  #159
Medlem
Nochillss avatar
Det var under -90-talet som vegetarismen slog igenom i Sverige så som jag minns det.

Utbyggnaden av högskolan ledde fram till frispråkiga strömmningar av det här slaget. De är oftast brudarna på högskolekurserna som brukar bli självutvalda vegetarianer.


Jag är karnivor själv men visst har jag vid tillfällen provat på grönt substitut och det är väl helt OK.
Citera
2024-04-22, 01:12
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag äter kött, men jag är känslig med kött. Jag kan inte äta om det är fett eller brosk i, då får jag kväljningar. Så jag kan inte äta karrékotletter som har insprängt fett.

Fläskkotletter går bra, då kan man skära bort fettet.

Annars så föredrar jag kyckling, fisk och skaldjur.
Fattar precis. Vissa grytbitar av nötkött bär ju på stora geléklumpar, som aladåber nästan. Inte så mysigt i gommen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback