Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-25, 12:44
  #1
Medlem
Vad är medelålder för att lägga kampsport på hyllan?
Efter hur många raka förluster är indikation på att lägga ner?
Citera
2023-10-25, 13:01
  #2
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobbelgobbel
Vad är medelålder för att lägga kampsport på hyllan?
Efter hur många raka förluster är indikation på att lägga ner?

Connor Mc´greger har inte vunnit en fight sedan Obama var president, hans eftemäle blir dampig, sönderkoksad dvärg som bråkar med feta gubbar....

Men skämt åsido, han är ett jävla tecken på att gå för många fighter, slöddrig på talet och ett inte alls lika skärpt hjärnkontor.

Skräcken som fighter måste vara att bli ett darrande asplöv och behöva ha vuxenblöja från 50 år ålder..

33 år, där har du tiden då det är dags för annat
Citera
2023-10-25, 13:23
  #3
Medlem
Tack för svar.
Om man är 43 och förlorat 12 i rad, de flesta på TKO, kommer han med andra ord bli ett kolli vid 50.
Citera
2023-10-25, 15:30
  #4
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Connor Mc´greger har inte vunnit en fight sedan Obama var president, hans eftemäle blir dampig, sönderkoksad dvärg som bråkar med feta gubbar....

Men skämt åsido, han är ett jävla tecken på att gå för många fighter, slöddrig på talet och ett inte alls lika skärpt hjärnkontor.

Skräcken som fighter måste vara att bli ett darrande asplöv och behöva ha vuxenblöja från 50 år ålder..

33 år, där har du tiden då det är dags för annat

Conor McGregor var väl ett jäkla dåligt exempel. Anledningen till att han slutat fightas/inte vunnit beror på att han har väldigt mycket pengar och har således tappat hungern. Fighters som borde lägga av är Tony Ferguson, förhoppningsvis Diaz bröderna.
Citera
2023-10-25, 15:35
  #5
Medlem
Sagodjurs avatar
35 år.
Citera
2023-10-25, 15:47
  #6
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Conor McGregor var väl ett jäkla dåligt exempel. Anledningen till att han slutat fightas/inte vunnit beror på att han har väldigt mycket pengar och har således tappat hungern. Fighters som borde lägga av är Tony Ferguson, förhoppningsvis Diaz bröderna.

En återkommande förklaring som jag inte köper, exempelvis Zlatan spela fotboll på elitnivå efter 40 år trots miljarder på sitt konto, dålig ursäkt som inte gäller riktiga vinnarskallar!

Jordan Larsson som är son Henrik Larsson spelar fotboll på elitnivå, trot att han kommer från ett ekonomiskt oberoende hem så har lyckats representera herrarnas landslag och startade häromdagen för FCK mot Manchester United....
Citera
2023-10-25, 16:13
  #7
Avstängd
Finns väl egentligen inget lätt svar.

Finns dom som taigt mycket stryk och förlorat och bore slutat vid 30 års ålder.
Samtidigt finns det dom som lyckats hålla sig på toppnivå ända över 40.

Min åsikt är att när man har förlorat genom slag mot huvudet, KO/TKO, typ 3 gånger i rad och är över 30, och kanske inte ser lika vass ut som åren innan, då bör man kanske inse att man inte längre håller måttet.

Beror ju också på hur man förlorat dessa matcher.
Har man gått 3 ganska jämna ronder för att sedan bli avslutad när det är 20 sekunder kvar kanske man kan fortsätta.

Tycker MMA comunityt brukar vara ganska bra på säga när folk ska lägga av.
Man brukar då får hör typ: " he is to old", he is way past his prime", his chin has become weak".
Alexander gustavsson såg man ju iksom på kroppen att han var otränad i sin sista fighter samt att han inte verkade ha viljan att slåss/ta stryk.
Citera
2023-10-25, 18:45
  #8
Medlem
TKO i första ronden i åtta matcher i rad vid 43 måste nästan vara rekord. 12 förlorade matcher i rad. Har svårt att fatta hur vissa ens får ställa upp. Det blir ju knappt någon underhållning.
Citera
2023-10-25, 20:13
  #9
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
En återkommande förklaring som jag inte köper, exempelvis Zlatan spela fotboll på elitnivå efter 40 år trots miljarder på sitt konto, dålig ursäkt som inte gäller riktiga vinnarskallar!

Jordan Larsson som är son Henrik Larsson spelar fotboll på elitnivå, trot att han kommer från ett ekonomiskt oberoende hem så har lyckats representera herrarnas landslag och startade häromdagen för FCK mot Manchester United....

Jag är ingen läkare så jag har ingen större koll på vad som krävs för att få hjärnskador men jag tycker inte Conor fått så mkt slag mot huvudet så detta skulle vara ett bekymmer, jämfört med andra. Men jag vet ju å andra sidan inte hur han tränar. Max Holloway t.ex. han lär ju definitivt få skador längre fram, karlns gard är ansiktet.
Citera
2023-10-25, 20:16
  #10
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag är ingen läkare så jag har ingen större koll på vad som krävs för att få hjärnskador men jag tycker inte Conor fått så mkt slag mot huvudet så detta skulle vara ett bekymmer, jämfört med andra. Men jag vet ju å andra sidan inte hur han tränar. Max Holloway t.ex. han lär ju definitivt få skador längre fram, karlns gard är ansiktet.

Han har kört extremt hårt i sin "camps" och sällan är det själva matchen som ringer ens klocka, han sparkade nästan av sin fotled under träning sist, vilket säger ganska mycket om hur han kör..

Sen är det bara lyssna på hur pratar idag jämför med för 10 år sedan, finns gott om klipp!
Citera
2023-10-25, 21:21
  #11
Medlem
Matsu-sans avatar
Alex borde gått för längesen
Citera
2023-10-26, 08:24
  #12
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Han har kört extremt hårt i sin "camps" och sällan är det själva matchen som ringer ens klocka, han sparkade nästan av sin fotled under träning sist, vilket säger ganska mycket om hur han kör..

Sen är det bara lyssna på hur pratar idag jämför med för 10 år sedan, finns gott om klipp!

Jo, jag hör det också. Även om jag inte riktigt håller med dig så lägger jag mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback