Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-03-04, 14:32
  #61
Medlem
Pareto-optimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du får det att låta som att libertarianismen har en lång, stolt historia i Sverige. Det är praktiskt taget ett nytt begrepp för 97% av befolkningen. Hittills har det bara varit en känt begrepp för de som är specialintresserade av amerikansk politik.

En rörelse som inte finns kan inte dö.

Jag håller nog med. Det kanske finns personer i Sverige som mer eller mindre är nyfikna på en mer högerorienterad ekonomisk politik men att det skulle vara en rörelse är nog att ta i. Som idéströmning kan man däremot absolut hävda att den finns även om den gått på sparlåga sedan höjdpunkten åren efter finanskrisen.
Citera
2024-03-04, 21:14
  #62
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu betalas inte hans talkshow helt av donationer. Utan av Svenskt Näringslivs närstående organisationer..

Varför skulle det vara korrupt?

Tycker det talar till hans fördel om hans etablerade status att han sponsras av så seriösa organisationer och aktörer. Känns som Henrik, oavsett vad man filosofiskt eller politiskt tycker, lyckats väl att etablera sig.
Citera
2024-03-05, 08:17
  #63
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Han är nyliberal men antar att han kallar sig libertarian eftersom det låter bättre, för att betona att han är en principfast liberal som är kritisk till statens omfattning.

Han är ganska skicklig på att laga videos (finns duktigare talare, men videoredigeringen är välgjord). Men något hopp är han inte, eftersom ingen liberalism är något hopp för Sverige. Det är tvärtom orsaken till landets största problem, så som den demografiska kollaps vi står inför.

Där sa du några vettiga saker. Det är slog mig som jag gått och funderat på, att tänk om Henrik gjort alla dessa oändligt många videos, men inte övertygat en enda kotte i Sverige om libertarianismen?

Det sättet han pratar på är extremt formellt. Det är som om han bara iaktar olika fenomen, han berättar inte varför det är fel eller dåligt, och han lägger inte in några egna åsikter som man kan grabba tag i och fundera på.

Sättet han har blivit bemött på av alternativhögern i Sverige, arga blatten, Jonas Nilsson, han på Riks som sågade honom totalt, är bara några av dom som bemött honom med total disrespekt.

........Vilket tyvär gör att jag får lite Nice guy-vibbar av Henrik Jönsson.

Sen så gillar jag inte människor som har det egot att dom fortsätter pusha oavsett hur mycket motvind dom än får. Killen är ju ett totalt nervvrak för fan! Ta en paus eller ge efter lite istället för att leva som en robot.

Är 100% säker på att en dag så kommer Henrik få nog av att bli pissad på av alla och göra nåt totalt ur karaktär!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback