Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-02, 13:50
  #1
Medlem
Karl martinsväg Vaxholm
Vi fick höra idag att det tydligen är radon och något annat gift i husen i det området? Nått mögel!?
Är det någon som vet nått om det? Är det därför så många säljer nu?
Vi har kompisar som bott där länge och varit mycke sjuka. Astma och allergi. De bor längst ner på botten. Vissa hus har nån maskin utanför sina fönster!? Vet nån vad det är. Ska dom flytta eller är det ok o bo kvar? Verkar vara ett myller av motstridiga uppgifter. Är det ett bra ställe eller är det så skit som påstås? Man vet inte vad man ska tro längre. Svara bara om du vet, inte massa gissningar tack.
Citera
2023-11-02, 13:59
  #2
Medlem
Beställ en radonmätning. Görs online och kostar ca 300:-, så slipper du spekulera.
Citera
2023-11-07, 21:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Beställ en radonmätning. Görs online och kostar ca 300:-, så slipper du spekulera.
Tack, bra ide'. Ska tipsa!
Citera
2023-11-08, 15:41
  #4
Medlem
https://www.vaxholm.se/bygga-bo--mil...kvalitet/radon

kan du fastighetsbeteckningen så kan du kolla här:
https://taby.srmh.se/EServices/Commo...d=PropertyPage
__________________
Senast redigerad av Bangbing 2023-11-08 kl. 15:48.
Citera
2023-11-08, 15:53
  #5
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Karl martinsväg Vaxholm
Vi fick höra idag att det tydligen är radon och något annat gift i husen i det området? Nått mögel!?
Är det någon som vet nått om det? Är det därför så många säljer nu?
Vi har kompisar som bott där länge och varit mycke sjuka. Astma och allergi. De bor längst ner på botten. Vissa hus har nån maskin utanför sina fönster!? Vet nån vad det är. Ska dom flytta eller är det ok o bo kvar? Verkar vara ett myller av motstridiga uppgifter. Är det ett bra ställe eller är det så skit som påstås? Man vet inte vad man ska tro längre. Svara bara om du vet, inte massa gissningar tack.

Lär vara AC.. Finns i vissa hus.
Citera
2023-11-08, 19:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Lär vara AC.. Finns i vissa hus.
Nix pix bralla, fått fakta nu. Finns Radon i flera lägenheter därför ventileras dom. Det har också funnits/finns asbest i vissa hus som sanerats. Men alla lägenheter inte mätta. Inte deras jag känner. Typ 4 i varje hus eller nått sånt. Men dom ska sälja nu, tydligen sjukt mycket strul och tjafs. Jävligt många som säljer där nu. Ingen vill köpa.
Dom håller på o kollar balkonger mä. Dom vittrar sönder o ska fixas. De blir månge mille.
Citera
2023-11-08, 19:16
  #7
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Nix pix bralla, fått fakta nu. Finns Radon i flera lägenheter därför ventileras dom. Det har också funnits/finns asbest i vissa hus som sanerats. Men alla lägenheter inte mätta. Inte deras jag känner. Typ 4 i varje hus eller nått sånt. Men dom ska sälja nu, tydligen sjukt mycket strul och tjafs. Jävligt många som säljer där nu. Ingen vill köpa.
Dom håller på o kollar balkonger mä. Dom vittrar sönder o ska fixas. De blir månge mille.

Vänta ett tag, sen slå till! Du lär tjäna storkovan!
Citera
2023-11-09, 17:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Vänta ett tag, sen slå till! Du lär tjäna storkovan!
Que?
Jag ska inge köpa! Dom ska sälja!
Ingen vill köpa där!
Jag bor deffi inte där!
Citera
2023-11-10, 09:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangbing
https://www.vaxholm.se/bygga-bo--mil...kvalitet/radon

kan du fastighetsbeteckningen så kan du kolla här:
https://taby.srmh.se/EServices/Commo...d=PropertyPage
Dom kollat upp. Finns Radon. O tydligen aspest i ngra hus som nån "privat" snubbe kom o dammsög upp med en vanlig dammsugare! 🤔
Dom e inte kloka där!
Vi fick se en film som nån filmat i ett av husen där nån gubbe i vanliga kläder säger Åh snäla säg inte till (namn) han blir micke arg. Typ fusk då.
Man tackar för alla tips.
Citera
2023-11-23, 16:27
  #10
Medlem
Är det socialfågeln ni pratar om?
Spänn av o gå till plattskallen o ta en pizza
Citera
2023-11-25, 15:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freich
Är det socialfågeln ni pratar om?
Spänn av o gå till plattskallen o ta en pizza
Va?
Socialfågeln? Tror socialkontoret ligger närmare åt stranden, men vet inte.Nu e jag inte med!
Dom har fått sålt nu, så lyckan är total. Föreningen i kris och gjort massa fulerier.. Det finns både RADON o ASBEST i husen. Styrelsen är tydligen helt dingeliding! Husen fallfärdiga ekonomin åt fanders, styrelsen osams om allt. Typ 10 lght till salu, ingen vill köpa!
Fick veta att bottenlägenheterna är invaderade av svartmyror på sommaren.
Jag skulle aldrig flytta till denna byhåla och deffi inte till det berget.
Varje gång jag hälsar på är det problem med trafiken. Köer köer.
Citera
2023-12-09, 16:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freich
Är det socialfågeln ni pratar om?
Spänn av o gå till plattskallen o ta en pizza
Du verkar känna till området!?
Vi skulle fira jul i 22an , men fick höra att det tydligen är ngn i nätverket som tillhör "Kurdiska Räven" som har en moster där? Vet du ngt om det?
Nu har vi beslutat att stanna hemma och ta hit folk istället. Men vad är det för område egentligen? Typ som någon soptipp för socialt utstötta?
Förstår att folk drar sig därifrån. Vi tyckte det var kul på sommaren, men nu flyttar våra vänner snart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback