Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-08, 09:13
  #1
Medlem
Biggless avatar
Kommer en ny dokumentär på SVT, Man kan ju hoppas att det kommer en lite nyanserad bild. Men verkar även innehålla de gamla vanliga om att usch vad dåligt de är.

Kod:
Nellie får kontakt med kvinnor som har olika erfarenheter av sugardejting. För vissa ett oproblematiskt sätt att få betalt för något man ändå hade kunnat tänka sig att göra, för andra mer likt prostitution. Hon och kompisen KG startar konton på olika sajter för att undersöka en värld där fantasier om kvinnors sexualitet verkar vara en handelsvara. Samtidigt börjar mobilerna fyllas av allt fler ovälkomna meddelanden. Till slut verkar det som att det ändå är en första dejt på gång även för Nellie. Del 1 av 3.


Ska oavsett bli intressant och se vilken vinkel de tar om SVT vågar ta ut svängarna

https://www.svtplay.se/kop-mina-trosor
Citera
2023-11-08, 09:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Kommer en ny dokumentär på SVT, Man kan ju hoppas att det kommer en lite nyanserad bild. Men verkar även innehålla de gamla vanliga om att usch vad dåligt de är.

Kod:
Nellie får kontakt med kvinnor som har olika erfarenheter av sugardejting. För vissa ett oproblematiskt sätt att få betalt för något man ändå hade kunnat tänka sig att göra, för andra mer likt prostitution. Hon och kompisen KG startar konton på olika sajter för att undersöka en värld där fantasier om kvinnors sexualitet verkar vara en handelsvara. Samtidigt börjar mobilerna fyllas av allt fler ovälkomna meddelanden. Till slut verkar det som att det ändå är en första dejt på gång även för Nellie. Del 1 av 3.


Ska oavsett bli intressant och se vilken vinkel de tar om SVT vågar ta ut svängarna

https://www.svtplay.se/kop-mina-trosor

Hoppas denna serie blir vettigare än den senaste som mer eller mindre berör samma ämne. Minns inte vad det hette men den handlade till största delen om att sälja sex på nätet. I den serien utmålades, som jag ser det, kvinnorna som starka individer som givetvis har rätt att bestämma över sin egen kropp. Något jag inte säger emot även om jag inbillar mig att de allra flesta nog inte vill sälja sex oavsett i vilken form.

Beskrivningen ger väl en viss hint om att det i första hand är männen som ska skuldbeläggas i och med "Samtidigt börjar mobilerna fyllas av allt fler ovälkomna meddelanden". Vi får väl se men jag är ganska säker på att det på något sätt kommer gå ut på att försvara kvinnornas "affärsverksamhet" då det plötsligt tycks accepterat bland den yngre generationens kvinnor att sälja sig på only fans osv. För mig är det inte förvånande att en del män som köper dessa tjänster har svårt att hålla sig från att skriva sådant de egentligen inte borde skriva och jag anser att de beter sig skevt. Samtidigt begriper jag och hoppas därmed att vinklingen även kommer innefatta att man i vissa branscher får räkna med "övertramp" från sina kunders sida.
Citera
2023-11-08, 10:12
  #3
Medlem
pn222jws avatar
Vet om en medelklass-tjej (student) på Stockholms Universitet, som sålde sina använda trosor - säkert 15 år sen...via internet i och för sig men med halvtydlig bild - "går att hämta dom av mig på campus utan porto".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback