Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-10, 11:18
  #1
Medlem
Hej!

Jag skullevilja ha ett abonnemang på franska TV6, men de accepterar förstås bara franska betalningskort. Har någon provat att använda ett virtuellt bankkort för det ändamålet? Det verkar lite småkrångligt, så innan jag ger mig in i det tänkte jag kolla om det kan vara värt besväret. Lite halvtrist om jag går igenom all administration och så fungerar det ändå inte...

(De accepterar inte paypal eller ngt annat än kort.)

Tacksam för input!
Citera
2023-11-10, 13:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbanice
Hej!

Jag skullevilja ha ett abonnemang på franska TV6, men de accepterar förstås bara franska betalningskort. Har någon provat att använda ett virtuellt bankkort för det ändamålet? Det verkar lite småkrångligt, så innan jag ger mig in i det tänkte jag kolla om det kan vara värt besväret. Lite halvtrist om jag går igenom all administration och så fungerar det ändå inte...

(De accepterar inte paypal eller ngt annat än kort.)

Tacksam för input!

Det är ju en nationell fransk kanal, och för att få tillgång brukar det vara så att man behöver vara fransk medborgare för att få tillgång till innehållet ( så är det i många länder ), och en ID-form är ju ett fransk betalkort. Man kan till exempel bara se vissa program från SVT / SVT Play i utlandet.
Citera
2023-11-10, 13:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbanice
Hej!

Jag skullevilja ha ett abonnemang på franska TV6, men de accepterar förstås bara franska betalningskort. Har någon provat att använda ett virtuellt bankkort för det ändamålet? Det verkar lite småkrångligt, så innan jag ger mig in i det tänkte jag kolla om det kan vara värt besväret. Lite halvtrist om jag går igenom all administration och så fungerar det ändå inte...

(De accepterar inte paypal eller ngt annat än kort.)

Tacksam för input!
jag kan inte hjälpa dig men,
1. är du säker på att det inte går?
Det kanske bara behövs franskt IP-nummer (vpntjänst)?
Så är det på Franska Blocket , Leboncoin.
2. Om du nu vill ha TV6 så antar jag att du är väl bevandrad i franska och
då bör du väl rimligen känna någon i Frankrike som kan betala för dig?
Citera
2023-12-18, 07:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullebull
jag kan inte hjälpa dig men,
1. är du säker på att det inte går?
Det kanske bara behövs franskt IP-nummer (vpntjänst)?
Så är det på Franska Blocket , Leboncoin.
2. Om du nu vill ha TV6 så antar jag att du är väl bevandrad i franska och
då bör du väl rimligen känna någon i Frankrike som kan betala för dig?

Hej!

Jag har nu löst problemet, och tänkte att jag kan berätta hur, om någon söker samma information.

Jag har VPN via Ivacy och när jag använder Google Chrome och inkognitoläget fungerar franska gratiskanaler.

För att betala har jag öppnat ett konto via N26, en europeisk bank. De erbjuder virtuella bankkort oavsett var du bor.

(Nej, jag känner tyvärr ingen fransos tillräckligt bra för att den ska betala för mig. Trots att jag pratar franska. )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback