Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-15, 17:08
  #25
Medlem
Mr.Teabags avatar
Jag brukar använda svarta Lundhags Traverse II. Kanske inte när jag enbart ska till matbutiken, men ute på långpromenad så är de väldigt bekväma och funktionella.

Fula eller ej? Tja, det är en smaksak.

https://www.xxl.se/lundhags-traverse...E&gclsrc=aw.ds
Citera
2024-01-15, 17:08
  #26
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Snickarbyxor ute i naturen när det är -15 till -20? Lycka till där ute, eller du kanske mest sitter framför skärmen?

Om du ändå mot förmodan skulle ta dig ut så kan jag tipsa om dessa, helfärgade, utan knäskydd och rumpa i olika färger. https://www.naturkompaniet.se/fjallr...=7323450725044

Nu vet jag inte var du bor, kanske Antarktis, men där jag bor är det inte -15 till -20 året runt iaf.

De där Fjällrävenbyxorna ser ju dock ok ut, lite högt pris bara... men vad vet jag, jag är inte sömmerska, kanske automatiskt blir dyrare om man har samma tyg överallt...
Citera
2024-04-01, 19:30
  #27
Medlem
Drillas avatar
Jag tycker det är snyggt med en luvtröja och ett par sneakers.

Använder på stan, när jag campar och när jag jobbar.

Mycket bra kvalite och starkt material. Mina är dock helsvarta.
Citera
2024-04-18, 14:04
  #28
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Angående denna sida, är det meningen att friluftsbyxor ska sitta som korvskinn? Jag trodde de skulle vara lite lediga och luftiga eller att man får plats med kronans långkallingar under (de där som fanns i två storlekar, för stor och för liten).

Nej. Det är dålig design, Friluftsbyxor bör och ska vara lite lösare om du frågar mig. Det blir tajt och otymligt och hindrar rörelse, dels biter mygg ofta igenom om det sitter tight och dels blir del ingen luftig ventilation som bidrar till skav. Efter det blir lite mode i friluftandet så poppade det upp en hel del dåliga modeller av dåliga märken som började med tajt design. Tjejrövarna ser ju bättre ut i tajta brallor på Instagram än byxor av normal modell.
Citera
2024-04-20, 13:18
  #29
Medlem
Varselbyxor ->snickarbyxor ->friluftsbyxor

Det finns ju grader i helvetet också.
Citera
2024-04-20, 14:01
  #30
Medlem
Hiraeths avatar
Jag tänker att friluftsbyxor skall vara praktiska, bekväma och tåliga.
Frågan är varför du bryr dig om hur de ser ut, är du rädd att träden ska döma dig?
Citera
2024-04-20, 15:29
  #31
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Jag tänker att friluftsbyxor skall vara praktiska, bekväma och tåliga.

Absolut, men det är ingen motsättning i förhållande till det estetiska. Sedan så skulle jag påstå att tåligheten alltid inte är något som är högsta prioritet. En del modeller kanske man prioriterar luftighet framför hållbarhet och väljer andra mer luftiga material med nackdelen att de blir mindre tåliga. Det finns ju många friluftsbyxor som inte har det särpräglade utseendet med olikfärgade partier, som jag antar trådskaparen bortser ifrån.
Citera
Igår, 22:46
  #32
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Snickarbyxor ute i naturen när det är -15 till -20? Lycka till där ute, eller du kanske mest sitter framför skärmen?

Om du ändå mot förmodan skulle ta dig ut så kan jag tipsa om dessa, helfärgade, utan knäskydd och rumpa i olika färger. https://www.naturkompaniet.se/fjallr...=7323450725044

Det är bra byxor du visar, men när jag idkar friluftsliv vid -20 skippar jag friluftsbyxorna och tar på skoteroverallen istället, alternativt använder jag vadmalsbyxor.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback