Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-05, 07:02
  #1
Medlem
erikbes avatar
Hittar inte tråden jag tidigare startade för att följa våra mer eller minde kända utlandsproffs så jag startar en ny. Hade vart grymt med en hemsida helt inriktad på att följa våra svenska utlandsproffs.

Såg Nantes-Lyon igår. Källströms lag slog Chippens med 3-1. Källström var borta ur matchen långa stunder men hade en riktigt bra chans då han i fritt läge nickade mitt på målisen. Sen spelade han fram till 3-1 målet och jag tyckte att han slog passningen till Carew, som lyfte in bollen till målskytten vid 1-1 men det uppmärksammade inte kommentatorerna. Sen drog han på sig en varning i duell med sin landsman.

Chippen fick mycket beröm men jag tycker att hans spelstil är oerhört ineffektiv. Goda intentioner men utan större resultat.

Som blåvit så är det några spelare som jag är extra nyfiken på hur det går för.

Mikael Antonsson Panatinaikhos
Fredrik Risp Gener...
Oscar Wendt FCK
Citera
2006-08-05, 13:09
  #2
Medlem
Superostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hittar inte tråden jag tidigare startade för att följa våra mer eller minde kända utlandsproffs så jag startar en ny. Hade vart grymt med en hemsida helt inriktad på att följa våra svenska utlandsproffs.

Såg Nantes-Lyon igår. Källströms lag slog Chippens med 3-1. Källström var borta ur matchen långa stunder men hade en riktigt bra chans då han i fritt läge nickade mitt på målisen. Sen spelade han fram till 3-1 målet och jag tyckte att han slog passningen till Carew, som lyfte in bollen till målskytten vid 1-1 men det uppmärksammade inte kommentatorerna. Sen drog han på sig en varning i duell med sin landsman.

Chippen fick mycket beröm men jag tycker att hans spelstil är oerhört ineffektiv. Goda intentioner men utan större resultat.

Som blåvit så är det några spelare som jag är extra nyfiken på hur det går för.

Mikael Antonsson Panatinaikhos
Fredrik Risp Gener...
Oscar Wendt FCK

haha "Succédebut i ligan för Källström" aftonblaskan överdriver som vanlig, tror Kim kommer få det svårt att hålla sin plats i startelvan...

Chippen tycker jag påminner ganska mycket om den ständigt liggande portugisen, bra dribblingar löppningar osv men misslyckas nästan alltid med avgörande passningen etc
Citera
2006-08-05, 13:12
  #3
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superosten
haha "Succédebut i ligan för Källström" aftonblaskan överdriver som vanlig, tror Kim kommer få det svårt att hålla sin plats i startelvan...

Chippen tycker jag påminner ganska mycket om den ständigt liggande portugisen, bra dribblingar löppningar osv men misslyckas nästan alltid med avgörande passningen etc

Han har ingen plats i startelvan att hålla, han spelade därför att de stora kanonerna inte kommit i matchform än.

Tror och hoppas att han kan göra lite väsen av sig i Lyon iallafall.
Citera
2006-08-05, 13:21
  #4
Medlem
Shuyins avatar
Precis.

Vercoutre - Clerc, Caçapa, Squillaci, Berthod - Ben Arfa, Toulalan, Diarra, Kallström, Benzema - Carew.

Tre-fyra spelare är ordinarie där, men när Houllier väljer att spela Juninho så kommer det att bli bänken för Källström. Intressant att notera är att Lyon spelade 4-4-2 i matchen.
Citera
2006-08-05, 13:26
  #5
Medlem
Superostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Han har ingen plats i startelvan att hålla, han spelade därför att de stora kanonerna inte kommit i matchform än.

Tror och hoppas att han kan göra lite väsen av sig i Lyon iallafall.

den matchen jag såg var han iaf med från start
Citera
2006-08-05, 14:12
  #6
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tack för bra rapport, vad gäller utlandsproffs ligger svenska tidningshoror fortfarande på 1950-talsnivå, där man upphetsat rapporterar om spännande händelser i stora vida världen, där faktiskt en och annan liten svensk lyckat slå sig in. :thumbsdow

Var kan du se fransk liga-fotboll?

Hoppas hur som helst att Kim lyckas hålla sig tillräckligt het för att vara ordinarie/förste avbytare, det räcker rätt långt i en storklubb som Lyon.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hittar inte tråden jag tidigare startade för att följa våra mer eller minde kända utlandsproffs så jag startar en ny. Hade vart grymt med en hemsida helt inriktad på att följa våra svenska utlandsproffs.

Såg Nantes-Lyon igår. Källströms lag slog Chippens med 3-1. Källström var borta ur matchen långa stunder men hade en riktigt bra chans då han i fritt läge nickade mitt på målisen. Sen spelade han fram till 3-1 målet och jag tyckte att han slog passningen till Carew, som lyfte in bollen till målskytten vid 1-1 men det uppmärksammade inte kommentatorerna. Sen drog han på sig en varning i duell med sin landsman.

Chippen fick mycket beröm men jag tycker att hans spelstil är oerhört ineffektiv. Goda intentioner men utan större resultat.

Som blåvit så är det några spelare som jag är extra nyfiken på hur det går för.

Mikael Antonsson Panatinaikhos
Fredrik Risp Gener...
Oscar Wendt FCK
Citera
2006-08-05, 14:15
  #7
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tack för bra rapport, vad gäller utlandsproffs ligger svenska tidningshoror fortfarande på 1950-talsnivå, där man upphetsat rapporterar om spännande händelser i stora vida världen, där faktiskt en och annan liten svensk lyckat slå sig in. :thumbsdow

Var kan du se fransk liga-fotboll?

Hoppas hur som helst att Kim lyckas hålla sig tillräckligt het för att vara ordinarie/förste avbytare, det räcker rätt långt i en storklubb som Lyon.

- F.G

Viasat brukar visa Ligue 1.
Citera
2006-08-05, 16:12
  #8
Medlem
Liten rolig jämförelse.

Aftonbladet: Succedebut av Kim, låg bakom segern typ av artikel (dem måste glömt att han är göteborgare)

SVT texttv: Blek Kim i debuten.

Lite skillnad i vinklingen kanske?
Citera
2006-08-05, 18:41
  #9
Medlem
erikbes avatar
Men visst var det Kim som slog den fina passningen till Carew vid Lyons kvittering? Mjällby och den andre dönicken sa inte ett ord om det. Usel bisittare Mjällby förresten

Viborg-FCK på viasat för en stund sedan. Vad jag kunde se var det många svenskar på planen, Alvbåge i Viborg och Allbäck, Linderoth, Berglund och Wendt i FCK. Stod 2-0 till FCK
Citera
2006-08-05, 19:50
  #10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Om norska negern och jättebabyn Carew platsar i Lyon så måste Kimpa vara helt given i start-elvan. Vad har Carew som inte Pascal Simpson hade?

"Det Carew gör med en boll gör jag med en apelsin"
-Zlatan

-F.G
Citera
2006-08-05, 19:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben


"Det Carew gör med en boll gör jag med en apelsin"
-Zlatan

Nej nej "det Carew gör med en boll gör alla andra med en apelsin" skall det vara
Citera
2006-08-08, 15:59
  #12
Medlem
Fula Gubbens avatar
För den som till äventyrs tror att Andreas "Adde" Johansson gör succé i Wigan, efter en del rapporter i våra fina och opartiska tidningar, finns ett s k "rude awakening" att hämta i senaste numret av Offside. Artikeln och intervjun är nästan en karbon-kopia av hur man skrev om Anders Svenssons Englands-vistelse för några år sedan, inklusive snälle Andreas ödmjuka hållning till det mesta. Intressant var att Wigan-spelarna var mycket bättre än han väntat sig, efter att ha varit kung i Allsvenskan några månader

Tränaren verkade inte se någon riktig plats för Adde i spelsystemet, och jag tippar på en retur till Allsvenskan, alternativt Danmark eller Holland, inom kort.

Fråga: varför lyckas svenska hockeyspelare så ofta i NHL, medan fotbollsspelarna misslyckas i alla ligor utanför Norden?

- F.G
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback