Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-28, 17:34
  #1
Medlem
Till [Paketombud]

23 november
Beräknad leveransdag

22 november 14:59
Sändningen har lämnats in till DB Schenker

21 november 13:53
Transportbeställning är mottagen. Trackinginformation uppdateras när försändelsen har ankommit till DB Schenker.

Från [Avsändare]

Inga mer uppdateringar än dessa.
Citera
2023-11-28, 17:53
  #2
Medlem
3Godisars avatar
Kontakta schenker. Som av en magisk kraft brukar paketen komma till rätta om man ringer/mailar och är lite jobbig. Det är min erfarenhet.

Annars ha ba is i magen, det är black week eller vad det heter och överdrivet mkt paket på drift.
Citera
2023-11-28, 17:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Kontakta schenker. Som av en magisk kraft brukar paketen komma till rätta om man ringer/mailar och är lite jobbig. Det är min erfarenhet.

Annars ha ba is i magen, det är black week eller vad det heter och överdrivet mkt paket på drift.

Skickade ett mail till dom igår. Får hoppas att dom svarar snart.
Citera
2023-11-28, 18:08
  #4
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciousMaybe
Skickade ett mail till dom igår. Får hoppas att dom svarar snart.

Tänk på att det varit black week/friday så sjukt många som beställt paket så det fungerar inte riktigt just nu. Hade själv problem med schenker och DHL, fick inget sms/mail vart jag kunde hämta men via spårningen stod det att paketen fanns vid upphämtningsstället. Så jag gick till närmsta pick-up point och där låg allt.

Vänta några dagar och ring schenker.
Citera
2023-11-28, 20:06
  #5
Medlem
hockexs avatar
Högst troligt att någon glömt scanna ditt paket, det ligger förmodligen på någon terminal och dammar.

Nu vid Black Friday etc är flertalet underbemannade och har extra personal som bryr sig minimalt.

Har jobbat med att sortera paket, jäkla stress
Citera
2023-11-29, 00:04
  #6
Medlem
0A0As avatar
Det är ganska vanligt att man får en uppdatering samma dag paketet levereras. Då dyker plötsligt ett gäng tidigare aviseringar upp.

Med PostNord så sker detta varje gång. Samtliga aviseringar kommer på en gång när paketet lastas i budbilen för slutleverans.
Citera
2023-11-29, 00:11
  #7
Medlem
swebarbs avatar
Det kan ju ha kommit bort också. Ring dom imorgon igen och kontakta också företaget du beställt av se vad dom tycker du ska göra.
Citera
2023-11-29, 03:30
  #8
Medlem
LordOfWaffless avatar
För många år sen slarvade de bort ett paket med en sak jag sålt på (blocket/tradera?). Det försvann sen jag lämnat in det och vart aldrig hittat. På den tiden ansågs det försvunnit om transporttiden översteg 30 dagar. Jag vart ersatt av Schenker så jag gjorde ingen ekonomisk förlust så det var mest synd om köparen som inte fick sin grej men han blev iallafall inte av med några pengar heller. :/
Citera
2023-11-29, 17:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det kan ju ha kommit bort också. Ring dom imorgon igen och kontakta också företaget du beställt av se vad dom tycker du ska göra.

Dom svarade på mailet idag på morgonen och skrev att dom har startat en sökning. Får hoppas att det inte tar lång tid innan ett svar :/
Citera
2023-11-29, 17:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfWaffles
För många år sen slarvade de bort ett paket med en sak jag sålt på (blocket/tradera?). Det försvann sen jag lämnat in det och vart aldrig hittat. På den tiden ansågs det försvunnit om transporttiden översteg 30 dagar. Jag vart ersatt av Schenker så jag gjorde ingen ekonomisk förlust så det var mest synd om köparen som inte fick sin grej men han blev iallafall inte av med några pengar heller. :/

Känns som att saker som det här händer Schenker oftare än vad det händer Postnord. När jag har fått paket genom Postnord så har dom alltid varit på tid och i bra skick
Citera
2023-11-30, 14:13
  #11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciousMaybe
Dom svarade på mailet idag på morgonen och skrev att dom har startat en sökning. Får hoppas att det inte tar lång tid innan ett svar :/

Nog inget att oroa sig för, men har paketet kommit på vilovägar eller nåt så ska du inte behöva vänta allt för länge då tycker jag dom ska skicka din beställning igen .

Eller så ligger det nånstans och då dröjer det några dagar eller mer innan det kommer rätt. Men du har ju knappast gjort nåt fel
Citera
2024-01-08, 09:27
  #12
Medlem
LordOfWaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciousMaybe
Dom svarade på mailet idag på morgonen och skrev att dom har startat en sökning. Får hoppas att det inte tar lång tid innan ett svar :/

Fick du paketet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback