Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-29, 17:09
  #1
Medlem
Om du har en partner som är otrogen mot dig, kan du bortse detta och ändå tycka den personen är en god människa eller är gärningen för brutal för att anse att den personen är god människa.

Är goda människor otrogna?
Citera
2023-11-29, 17:13
  #2
Medlem
4m4nd4s avatar
Ur mitt perspektiv som partner så är det inte en god människa eftersom ett enormt förtroende är brutet. Men det kan ju fortfarande vara en god människa enligt andra eftersom dom (troligtvis:P) inte utsatts för otrohet av den personen.
Citera
2023-11-29, 17:14
  #3
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Om du har en partner som är otrogen mot dig, kan du bortse detta och ändå tycka den personen är en god människa eller är gärningen för brutal för att anse att den personen är god människa.

Är goda människor otrogna?

Definiera otrogen.
Citera
2023-11-29, 17:14
  #4
Medlem
Jag har aldrig varit otrogen men minst två skitbrudar har varit mot mig.

Det är inte nödvändigtvis pga ondska, det kan vara av ren dumhet, men jag tror inte man kan vara otrogen som genuint god. Förutom som hämnd kanske, där man redan blivit utsatt.
Citera
2023-11-29, 17:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Om du har en partner som är otrogen mot dig, kan du bortse detta och ändå tycka den personen är en god människa eller är gärningen för brutal för att anse att den personen är god människa.

Är goda människor otrogna?

Nej dom är 100% skräp. Om du har blivit bedragen av en sådan så bör du självklart kasta personen snarast, gärna hämnas på idioten också, men det är upp till dig.

Jag hade aldrig kunnat vara otrogen. Gillar man inte någon så får man göra slut innan man knullar eller hänger med andra. Dom som inte fattar det är bara skräp utan värde. Finns inget mer att tillägga.

Självklart är man inte god då, man kan säkert ha goda sidor, men man är fortfarande ett stort skräp. Helt värdelös. Som en mördare kan ha bra sidor, men alltid är en mördare.
Citera
2023-11-29, 17:20
  #6
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är ju en ond handling, skulle jag säga.

Men det finns inga goda människor som är felfria. Även en person som anses god skulle kunna vara otrogen.
Citera
2023-11-29, 17:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är ju en ond handling, skulle jag säga.

Men det finns inga goda människor som är felfria. Även en person som anses god skulle kunna vara otrogen.

Det är en principsak. Man är inte otrogen, på samma sätt som man inte mördar eller rånar förståndshandikappade. Dom som faller för frestelsen eller som bara inte bryr sig är skräp. Dom har samma värde som hundbajsen under skon. Dom borde inte finnas. Dom är så fel.
__________________
Senast redigerad av Hexenomen 2023-11-29 kl. 17:24.
Citera
2023-11-29, 17:26
  #8
Medlem
piptazs avatar
Det är inte så svartvitt. Man är inte sina handlingar. Man är inte automatiskt en dålig eller ond människa för att man felar.

Sen kanske man är en liten horunge om man är otrogen men livet går vidare och förhoppningvis lärde man sig en läxa och gör inte om det.
Citera
2023-11-29, 17:28
  #9
Medlem
Handlingen i sig är fruktansvärt egoistisk och ett enormt anspel på någons förtroende och känslor. Däremot tror jag på att människor kan begå felaktiga handlingar och bättra sig. Om man däremot är otrogen utan någon som helst ånger eller empati, då kan man inte anses som en god människa.
Citera
2023-11-29, 17:29
  #10
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Jag anser att otrogna människor kan vara goda, framförallt kvinnor. Kvinnor är bara otrogna när de är missnöjda i relationen, och då bär mannen viss skuld.

Otrogna män är en knivigare fråga... De är inte svärmorsdrömmar. Put it like that!
Citera
2023-11-29, 17:29
  #11
Medlem
piptazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Det är en principsak. Man är inte otrogen, på samma sätt som man inte mördar eller rånar förståndshandikappade. Dom som faller för frestelsen eller som bara inte bryr sig är skräp. Dom har samma värde som hundbajsen under skon. Dom borde inte finnas. Dom är så fel.

Haha oj vad har du varit med om?
Citera
2023-11-29, 17:38
  #12
Medlem
Bra människor kan göra korkade grejer.
det är jag helt övertygad om.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback