Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-05-06, 17:46
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Precis. Och människor är inte rakt igenom onda eller rakt igenom goda. Även psykopater och massmördare kan göra goda handlingar, likväl som till synes goda människor kan göra själviska och onda handlingar.



Den personen ska bättra på kommunikationen, hitta lösningar. Parterapi, kommunicera öppet om vad bristen på sex skapar. Fungerar inte det så får man välja, sex eller trygghet i en kärnfamilj. Jag vet vad jag hade valt.


Om du inte vill ha sex med din partner alls eller extremt sällan så skulle jag säga att förhållandet är över och känslorna borta.

finns ingen anledning att vara kvar med nån som inte vill ha sex med dig.
Citera
2024-05-07, 00:22
  #98
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Om du inte vill ha sex med din partner alls eller extremt sällan så skulle jag säga att förhållandet är över och känslorna borta.

finns ingen anledning att vara kvar med nån som inte vill ha sex med dig.

Jag håller med dig.

Sedan skulle de som initierar sexlösheten säga att det finns mer än endast sex i en relation, och att tryggheten i sig kan vara värd att stanna för. Samt att man kan älska utan att nödvändigtvis ha sex, det finns ju asexuella.
Citera
Igår, 17:43
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Om du har en partner som är otrogen mot dig, kan du bortse detta och ändå tycka den personen är en god människa eller är gärningen för brutal för att anse att den personen är god människa.

Är goda människor otrogna?


Nej de är inte goda människor. Det är det största sveket man kan göra.
Citera
Igår, 22:51
  #100
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Otrogna män är det oftast pga dom vill knulla endast, otrogna kvinnir däremot kan vara riktigt onda.
Med kvinnir är det mer som" du ger mig inte det jag vill ha så därför ska jag va otrogen".
Ungefär som om jag som 10 åring inte får smaka en godis av dig så jag går och slår sönder dont tv spel bara för att.

Kvinnor kan vara otrogna av 1000 olika anledningar.
Det spelar ingen roll vad anledningen är, det är lika fel oavsett kön.
Citera
Igår, 22:56
  #101
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Om du har en partner som är otrogen mot dig, kan du bortse detta och ändå tycka den personen är en god människa eller är gärningen för brutal för att anse att den personen är god människa.

Är goda människor otrogna?

Handlar inte om ond eller god, snarare glad eller inte glad. Hur man mår i sitt liv och relation, hur stort bekräftelsebehov man har etc. Mår man kasst kan man ha större behov att känna sig levande, bekräftad, att nåt äventyrligt eller uppiggande händer.

Eller dumhet som nån skrev gäller säkert också en skaplig andel. Vissa tänker bara med kuken eller fittan.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback