Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-07, 11:59
  #1
Medlem
En av mina favoritserietidningar är 91:an. Vad gillar ni andra den tidningen?
Citera
2006-08-07, 12:28
  #2
Avstängd
Elgstigens avatar
Älskar den.
Jag läser inte serietidningar längre, vet inte varför.
Men 91:an var absolut en av favoriterna.
Citera
2006-08-07, 12:39
  #3
Medlem
Den har kanske inte samma tempo längre nu när Uti vår hage inte längre är med men den är fortfarande bra. Hur länge sen är det du läste 91:an? Egerbrandt var kung över sin tids serie, absolut.
Citera
2006-08-07, 18:54
  #4
Medlem
91:an är riktigt bra. Var dock ett tag sen jag läste den sist.
Citera
2006-08-07, 19:47
  #5
Avstängd
Elgstigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Den har kanske inte samma tempo längre nu när Uti vår hage inte längre är med men den är fortfarande bra. Hur länge sen är det du läste 91:an? Egerbrandt var kung över sin tids serie, absolut.
Hmm, kanske 3-4 år sen jag slutade läsa serier, däribland 91:an.
Citera
2006-08-07, 19:53
  #6
Medlem
Wittgensteins avatar
Krister Peterson och Jonas Darnell var mina favoriter. Har dessvärre inte läst den på många år.
Citera
2006-08-07, 20:16
  #7
Medlem
sarajevoexpresss avatar
Jag saknar verkligen Krister Petersson, han tecknar 91:an bäst tycker jag. Dock tycker jag att Tobias Sjölund har snart samma nivå som de andra teknarnar och jag gillar hans egna serie livet hemma vid. Vad tycker ni om Tobias?
Citera
2006-08-07, 20:29
  #8
Medlem
Parkers avatar
Läste den ofta i barndomen. Om jag inte missminner mig prenumererade jag på blaskan något år. Efter ett långt uppehåll läste jag den återigen för något år sedan. Nja, det är nog inte min typ av humor längre.
Citera
2006-08-07, 21:06
  #9
Medlem
Magnums avatar
Har prenumererat konstant sen 80-talet. För några år sedan började det gå kraftigt neråt men nu har tidningen börjat rycka upp sig en aning.

Kronblom är en favorit, bäst var serien för drygt 10 år sedan.

Åsa-Nisse är jag inte förtjust i.

Livet hemmavid är oftast bra. Sjölund växer även som 91:an-tecknare, har utvecklats rejält och fortsätter göra stora framsteg.

Nordlund har en egen tecknarstil som är okay om än ofta överdrivet kroppsspråk. Som manusförfattare är han dock en katastrof! Även Palle & Jonte var riktigt usel!

Bästa tecknaren är Gissberg, tycker jag. Mycket detaljrikt! Gärna med Reimerthi som manusförfattare.

Tycker även om de riktigt gamla avsnitten med betydligt enklare teckningar. Även Egerbrands enklare stil går hem här.

Ferguson passar inte riktigt in men ibland kan man även dra på smilbanden åt denna serie.

Sputnik som körs för tillfället är ingen höjdare.
Citera
2006-08-07, 21:15
  #10
Medlem
Emmenthalers avatar
Här finns lite att läsa för alla 91:ans fans:

http://www.belowsurface.se/forum/viewtopic.php?t=1040
Citera
2006-08-07, 21:22
  #11
Medlem
joranimuss avatar
snälla! är inte 91:an typ gubbhumor på max? finns det ingen som tycker som jag?
Citera
2006-08-07, 21:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
En av mina favoritserietidningar är 91:an. Vad gillar ni andra den tidningen?

Får väl säga att vissa av karaktärerna står över de andra om herrarna förstår vad jag menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback