Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-01, 00:20
  #1
Medlem
orrtupps avatar
Blev glad när jag såg att Tomas von Brömsen skulle läsa in nyåret på skansen eftersom jag gillar honom men tyvärr var han inte alls bra, en besvikelse.

Han lät trött och oengagerad och allt blev pannkaka.

Vad tycker ni? Hittade ingen tråd om detta och mod får flytta tråden om det finns bättre plats någonstans.
Citera
2024-01-01, 00:56
  #2
Medlem
FuckSwedens avatar
Har inte sett, men han var nog ett tusen gånger bättre inslag än den där dragqueenen en halvtimme tidigare.
Citera
2024-01-01, 01:06
  #3
Medlem
Jag kollade bara lite halvengagerat, men brukar inte dikten vara planlagt så att den slutar 10 sek innan tolvslaget?
Det kändes som om uppläsningen gick för fort.
Citera
2024-01-01, 01:38
  #4
Medlem
kvarnvagens avatar
Ja, att nyårsdikten ska avslutas precis vid nyår känns som grejen. Nu blev det inte bra med över en minut kvar.
Citera
2024-01-01, 01:41
  #5
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Jag gillar också Tomas von Brömssen och hade sett fram emot hans framträdande, men, nja, det gick väl så där. Kändes lite ofokuserat, utan tyngd.

Sedan: var det meningen att läsningen skulle avslutas så långt innan tolvslaget? För tidigare har väl diktläsningen snarast övergått direkt i klockringningen - vilket också gör det hela mäktigare och mer magiskt än när programledarna först skall pladdra några minuter innan klockorna börjar ringa ut det gamla och in det nya. Kan ha varit att von Brömssen läste för snabbt - fast jag tyckte han verkade ta god tid på sig ändå. Eller var det bestämt så av SVT?
Citera
2024-01-01, 01:42
  #6
Medlem
Jordgubbes avatar
Finns via svt play gårdagen ca 50 min in. Ganska urvattnat, liksom det lilla jag såg övrigt av programmet.
Citera
2024-01-01, 01:46
  #7
Medlem
eijs avatar
Ja, det blev kanske lite väl dämpat, men samtidigt och just därför så lyssnade man verkligen också. Han läste lite med eftertryck och det gav eftertanke. Det behöver ju kanske inte alltid vara så hurtigt allting heller och han missade inte heller att sprida framtidshopp.
Jag tycker framträdandet var helt okej.
Citera
2024-01-01, 06:18
  #8
Medlem
Medelbra uppläsning men han är 80 år gammal så var nog både uppe längre än vanligt för en söndagskväll och sannolikt tagen att som icke-Dramaten skådis få vara där.
Citera
2024-01-01, 06:52
  #9
Medlem
Dimpens avatar
Han var ju kass. Ingen känsla i uppläsningen alls...
Citera
2024-01-01, 07:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Han var ju kass. Ingen känsla i uppläsningen alls...


Tycker uppläsningen var högaktningsfull och bra. Vad är det som skulle göra uppläsningen bättre med att vara överdrivet teatralisk likt en frikyrkopastor?
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2024-01-01 kl. 07:34.
Citera
2024-01-01, 08:17
  #11
Medlem
DeValeras avatar
Instämmer med många här. Gillar Von Brömsen gärning som skådespelare, men här hörde jag knappt vad han läste. Smaken är som baken och vi tycker alla olika hur dikten ska framföras, men just denna dikt och tillfälle tycker jag personligen att det går bra att höja rösten och läsa lite teatraliskt och med hög ljudvolym. Von Brömsens läsande hade fungerat bra på en poesiafton i ett mindre sällskap. Jarl Kulle, Jan Malmsjö, Loa Falkman hade bra röster för att läsa denna dikt.

Anders de Wahl som vi kan se på filmer får väl räknas som en mästare i att läsa Nyårsklockan.

https://www.youtube.com/watch?v=MJb0bTZMi0M
__________________
Senast redigerad av DeValera 2024-01-01 kl. 08:48.
Citera
2024-01-01, 09:21
  #12
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Har inte sett, men han var nog ett tusen gånger bättre inslag än den där dragqueenen en halvtimme tidigare.

Vem var dragqueenen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback